How To Build New and Interesting Crafting

آموزش ۴ کاردستی جالب و جدید دخترانه برای نوجوانان و کودکان

۰
آموزش ۴ کاردستی جالب و جدید دخترانه برای نوجوانان و کودکان
نمره 4.4 از 37 رای

ساخت کاردستی علاوه بر اینکه می تواند سرگرمی خیلی خوبی باشد، راهی بسیار خوب برای افزایش مهارت کار با وسایل و البته افزایش خلاقیت است. یکی از بهترین شیوه های ساخت کاردستی استفاده از وسایلی است که به اصطلاح دور ریختنی هستند و دیگر استفاده ای ندارند. در این مطلب آی آر میکس ساخت کاردستی های جالب دخترانه را با استفاده از این وسایل آموزش خواهیم داد.

چگونه با لوازم دور ریختنی کاردستی درست کنیم؟

How To Build New and Interesting Crafting

استفاده از لوازم دور ریختنی می تواند نقش به سزایی در صرفه جویی و حتی حفاظت از طبیعت داشته باشد. چه بهتر که از این وسایل برای ساخت کاردستی های جالب، ماندگار و سرگرم کننده استفاده شود. علیرغم تصور این کار به سادگی ممکن می شود. از این رو در این مطلب آی آر میکس آموزش ساخت کاردستی جالب برای نوجوانان دختر را مد نظر قرار داده ایم.

کاردستی های زیبا و خلاقانه با بطری آب

برای ساخت این کاردستی با لوازم دور ریختنی به موارد زیر نیاز خواهیم داشت:

  • پند بطری آب پلاستیکی
  • ماژیک در رنگ های مختلف
  • قیچی
  • سشوار (در صورت نیاز)

ساخت کاردستی با لوازم دور ریختنی

مراحل ساخت کاردستی با بطری آب

۱- در مرحله اول ساخت کاردستی با بطری آب باید ابتدا درب و برچسب های بطری ها را جدا کرده و سپس آن ها را بشویید. مطمئنی شوید که بطری ها به خوبی خشک شده باشند. همچنین می توانید با استفاده از یک دستمال کاغذی، رطوبت داخل بطری را پاک کنید. همچنین می توانید از سشوار برای این کار کمک بگیرید. البته حواستان باشد که سشورار را بیش از حد به بطری نزدیک نکنید.

۲- پس از خشک شدن بطری ها شروع به رنگ آمیزی آن ها با استفاده از ماژیک کنید. ننوع رنگ آمیزی فرقی نمی کند ولی سعی کنید تنوع را رعایت نمایید.

۳- حالا نوبت درست کردن مارپیچ است. ابتدا با استفاده از قیچی، ته بطری را از آن جدا کنید. حالا به صورت چرخشی به بریدن بطری مشغول شوید. وقتی به بالای بطری در جایی که کمی منحنی به آن داده شده است رسیدید، متوقف شوید.

کاردستی دخترانه جدید

۴- پس از اینکه همه بطری ها را به این شکل در آوردید به حیاط خانه رفته و آن ها را از یک شاخه درخت آویزان کنید. به صورتی که در تصویر می بینید بطری ها را درون هم قرار دهید.

کاردستی های زیبا و خلاقانه

نسخه کامل تر این آموزش را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

ساخت جامدادی پارچه ای با زیپ را نیز می توانید در آی آر میکس فرا بگیرید.

ساخت کاردستی با چوب بستنی

جهت ساخت کاردستی دخترانه با چوب بستنی، ابتدا موارد زیر را تهیه کنید:

  • چوب بستنی
  • آب داغ
  • یک لیوان

در ادامه مراحل زیر را پی بگیرید:

ابتدا یک کتری آب جوش تهیه کنید و چوب های بستنی را درون آن برای ۳۰ دقیقه بگذارید. پس از این ۳۰ دقیقه این چوب ها باید به راحتی قابلیت خم شدن را پیدا کرده باشند. اگر این طور نشد، دوباره آن ها را در آب جوش قرار دهید. حالا با استفاده از فشاری که به این چوب ها وارد می کنید، شکلی منحنی از آن ها درست کنید. مواظب باشید که چوب بستنی نشکند.

ساخت کاردستی با چوب بستنی

در این مرحله ساخت کاردستی دخترانه جدید باید این چوب های خم شده را درون یک لیوان قرار دهید. این لیوان باید از سایز مناسبی برخوردار باشد. برای مثال اگر می خواهید این دستبند را برای کودکان درست کنید، از لیوان هایی با اندازه کوچک تر بهره ببرید.

ساخت کاردستی با لوازم دور ریختنی

بهتر است تا ۱۲ ساعت، لیوان را به حال خود رها کنید. بادتان باشد سرلیوان را نپوشانید تا به خشک شدن چوب بستنی کمک شود.

در نهایت پس از این ۱۲ ساعت، آن ها را از درون لیوان خارج سازید. می بینید که چوب ها حالت مورد نظر شما را به خود گرفته اند.

کاردستی های جالب دخترانه

در این مرحله اموزش کاردستی برای نوجوانان دختر نوبت به تزئین کردن این چوب های بستنی می رسد. در زیر می توانید انواع تزئیاتی را که به روش های مختلف روی این چوب ها اعمال شده است مشاهده می کنید. همانطور که می بینید می توان از نخ های کاموا یا برچسب های رنگی مختلف برای زیبا کردن این دستبند استفاده کرد.

کاردستی دخترانه برای مدرسه

کاردستی دخترانه برای مدرسه

این آموزش را به صورت کامل تر می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

ساخت کالیدوسکوپ با لوازم دورریختنی

کالیدوسکوپ که معادل فارسی آن زیبابین می شود در واقع وسیله ای شامل دایره ای از آینه ها و اشیای رنگی است که بازتاب نور در آن ها، الگوهای رنگی متفاوت و جالبی را پدید می آورد. برای ساختن این کاردستی زیبا و خلاقانه ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • لوله مقوایی
  • چاقو Xacto
  • نوار چسب دو رو
  • کاغذ کادو
  • کاغذ Reflective
  • مهره های رنگی
  • کاغذ رنگی
  • چسب

در ادامه مراحل زیر را برای ساخت این کلردستی ها پیش بگیرید:

۱- این بخش اختیاری است. از چسب دو رو برای چسباندن کاغذ روی لوله مقوایی استفاده کنید. این مرحله فقط جهت بخشیدن زیبایی بیشتر به کاردستی که قرار است بسازیم انجام می شود.

۲- بخشی از کاغذ Reflective را به اندازه لول مقوایی برش دهید. در این مثال، طول لوله مقوایی به طول ۴ اینچ است.

ساخت کاردستی با چوب بستنی

۳- حالا باید برای هر کدام از شکل هایی که برای کالیدوسکوپ در نظر دارید، این کاغذ را متناسب با آن برش دهید:

کالیدوسکوپ دایره ای: کاغذ را به اندازه قطر لوله مقوایی برش دهید.  سپس آن را حلقه کرده و درون لوله مقوایی قرار دهید. دو طرف کاغذ را با استفاده از چسب دو رو به خوبی بچسبانید تا از جای خود تکان نخورد.

کالیدوسکوپ مثلثی: سه نشانه با فاصله مساوی روی کاغذ مشخص کنید. مرکز دو نقطه را مشخص کرده و کاغذ را از نقطه سوم به آن بچسبانید. حالا مثلث ایجاد شده را به هم بچسبانید. سپس این مثلث را درون لوله مقوایی قرار دهید.

کالیدوسکوپ مربعی: این بار چهار نقطه را روی کاغذ Reflective مشخص کنید. پس از مشخص کردن مکان مرکزی سه نقطه، آن ها را در نقطه چهارم به هم وصل کنید. این کار را با ساتفاده از تا کردن ضلع های کاغذ انجام دهید. در نهایت این مربع ایجاد شده را درون لوله مقوایی بگذارید.

ساخت کاردستی با لوازم دور ریختنی

شما می توانید به همین ترتیب یک لوله مقوایی دیگر تهیه کرده و با چسباندن این دو، در واقع یک کالیدوسکوپ دوربین مانند درست کنید. حالا بای منظره تحت نظرمان را به کالیدوسکوپ اضافه کنیم. برای این کار می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:

استفاده از کاغذهای رنگی الگو دار: چند برگ از این کاغذها را به نجره خانه بپسبانید و از طریق کالیدوسکوپ به آن نگاه کنید. هر کدام از کالیدوسکوپ هایی که در مرحله قببل ساخته اید منظره متفاوتی را پیش روی چشمان شما قرار می دهند.

ساخت دستبند چوبی

دیسک های رنگی طرح دار: از این دیسک ها هم می توان برای ایجاد منظره ای زیبا در کالیدوسکوپ استفاده کنید. فقط باید آن را در ورودی کالیدوسکوپ قرار دهید.

آموزش کاردستی های جالب

به این ترتیب موفق به ایجاد یک کالیدوسکوپ یا زیبابین بسیار جالب شده اید. اگر می خواهید به صورت کامل تر با شیوه ساخت کالیدوسکوپ آشنا شوید می توانید از این لینک کمک بگیرید.

ساخت فالگیر کاغذی

فالگیر کاغذی در واقع نوعی اوریگامی است که در زمان هایی نه چندان دور از سرگرمی های جالب بچه ها به شمار می رفت. در این کاردستی، کاغذ به شکلی تا می شود که دارای وجوه مختلفی باشد. می توان در هر یک از وجه های شکل ایجاد شده، موارد مختلفی را نوشت تا شخصی که آن را به صورت شانسی انتخاب م یکند موظف به انجام آن شود.

همچنین می توان از آن برای بازی هایی دیگر همچون فالگیری استفاده کرد. همانطور که می بینید این کاردستی بیش از آن که جنبه تزیینی داشته باشد می تواند به عنوان یک سرگرمی و باز مورد توجه قرار گیرد. از این رو یادگیری آن می تواند جالب باشد. در ویدیوی زیر میتوانید آموزش ساخت این کاردستی جالب را مشاهده کنید:

ویدیوی آموزش ساخت کاردستی با لوازم دور ریختنی

نحوه ساخت فرفره کاغذی و نیز ساخت کاردستی کشتی چوبی ساده را می توانید در آی آر میکس یاد بگیرید.

نظرات و پیشنهادت شما؟

امروز در آی آر میکس روش ساخت کاردستی های زیبا و خلاقانه را با شما در میان گذاشتیم. طبیعتا مواد یا روش های خاص دیگری هم برای ساخت انواع کاردستی ها وجود دارد که در اینجا صحبتی از آن ها به میان نیامده است. اگر در این خصوص تجربه، انتقاد یا پیشنهادی دارید حتما آن را در بخش دیدگاه های با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی