بی حالی سگ نشانه چیست

بی حالی سگ نشانه چیست؟ چگونه سگ خود را درمان کنیم؟

۰
بی حالی سگ نشانه چیست؟ چگونه سگ خود را درمان کنیم؟
نمره 3.4 از 5 رای

حیوانات خانگی همواره در معرض انواع بیماری ها قرار دارند. شناختن دلالی وقوع این بیماری ها از اهمیت زیادی برخودار است زیرا می تواند به درمان و پیشگیری از بروز آن در دفعات بعدی کمک شایانی کند. از این رو در این مطلب آی آر میکس علت بی حالی سگ که از محبوب ترین حیوانات خانگی است را مورد بررسی قرار داده ایم.

علت بی حالی سگ ماده و نر در فصل تابستان چیست؟

Dog Weakness and Lethargy: Causes and Treatments

سگ ها از محبوب ترین حیو.انات خانگی هستند کهخ همیشه به بازیگوشی و  جنب و جوش مشغول هستند. اما گاهی دیده می شود که بسیار بی حال و آرام می شوند. دلیل این امر چیست؟ در این پست آی آر میکس دلایل بی حالی سگ را بررسی کرده ایم.

علت بی حالی سگ هاسکی

عمده ترین دلایل بی حالی سگ ها می تواند مبتلا شدن به عفونت یا بیماری های متابولیک باشد. در ادامه هر کدام از این موارد را به تفصیل مورد بررسی قرار می دهیم:

عفونت و بی حالی سگ

هر نوعی از عفونت می تواند موجب بی حالی شگ خانگی شما شده باشد. در ادامه برخی از عفونت هایی را که می تواند در سگ ها رخ دهد مرور کنیم:

  • پاروویروس: عفونتی است که می تواند از طریق مدفوع حیوان شناسایی شود. علائم آن می تواند شامل استفراغ و بی حالی سگ، اسهال و درد شکمی باشد. درمان این نوع عفونت می تواند شامل داروهای ضد تهوع و آنتی بیوتیک ها باشد.
  • مرض هاری: این نوع مرض شامل علایمی مانند تب، بی حالی، تخلیه چشم و بینی و سرفه است. دلیل وقوع آن می تواند به ریشه های عصبی برگردد. به این توجه داشته باشید که علائم این عفونت بسیار گسترده است و می تواند برای هر سگ فرق کند.
  • سرفه: سرفه کردن یک بیماری تنفسی مسری است. علامت ان هم سرفه های خفیف سگ است. این سگ ها بسیار آرام هستند و البته مشخصا تب هم دارند. درمان آن می تواند شامل داروهای ضد سرفه، آنتی بیوتیک ها و برونکودیلاتورها باشد.
  •  عفونت قلبی علت بی حالی سگ ماده نر: این بیماری توسط کرم هایی ایجاد می شود که از طریق نیش پشه به درون بدن سگ راه پیدا کرده اند. علائم عفونت قلبی می تواند شامل بی حالی، افسردگی، تب و ضعف باشد. پیشگیری با داروهای خوراکی یا تزریقی بهترین گزینه برای جلوگیری از بروز این عفونت است. درمان این بیماری نیاز به یک سری تزریقات و نیز چند ماه استراحت کامل سگ در قفس دارد.

بیماری های متابولیک

طیف گسترده ای از بیماری های مزمن می تواند سگ ها را ضعیف یا مضطرب کند. در ادامه برخی از این بیماری ها را مرور می کنیم:

  • مشکلات قلبی : این بیماری میتواند علت بی حالی سگ هاسکی باشد زیرا سکته قلبی و کاهش تحمل برای ورزش، علائم اولیه نارسایی قلبی در سگ ها است. همانطور که وضعیت بدتر می شود، علائم دیگری شامل از دست دادن اشتها، سرفه و تنفس سریع نیز بروز پیدا میکند. درمان بیماری قلبی بستگی به این دارد که حیوان چه مدت درگیر آن شده باشد و می تواند شامل داروهای قلبی، دیورتیک ها و تغییرات رژیم غذایی باشد.
  • مشکلات کبد: بی حسی، از دست دادن اشتها، زردی، افسردگی و نفخ شکمی را می توان از علائم این بیماری دانست. درمان بیماری کبد حیاتی است و ممکن است شامل دارو، تغییرات رژیم غذایی یا حتی جراحی باشد.
  • دیابت: آرامش و تشنگی بیش از حد، کاهش وزن و تغییرات در اشتها می تواند از علائم بروز دیابت در سگ باشد. درمان دیابت در سگ ها نیز، تزریق انسولین همراه با تنظیم رژیم غذایی است.
  • هیپوگلیسمی: این بیماری را می توان نقطه مقابل دیابت دانست. زیرا دلیل وقوع آن، قند پایین در خون سگ است. این می تواند سگ شما را ضعیف یا حتی دچار تشنج کند. درمان این بیماری به آنچه که باعث ایجاد هیپوگلیسمی شده است بستگی دارد. درمان کوتاه مدت آن می تواند شامل دادن شربت ذرت به صورت خوراکی یا تزریق گلوکز به صورت وریدی باشد.

از دیگر دلایل ضعف سگ می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • تومور
  • اسهال مزمن یا حاد
  • نیش مار
  • مشکلات هورمونی
  • کم خونی
  • مسمومیت
  • مشکلات مقعدی

درمان ضعف و بی حالی سگ

باید درمان بی حالی سگ، جانب احتیاط را رعایت کرد. زیرا طیف وسیعی از آن ها برای سگ ها می توانند باعث کاهش میل جنسی و یا ضعف بیشتر شوند. اگر بعد از شروع دوره مصرف یک داروی جدید یا استفاده از روش های درمانی دیگر، متوجه ضعف بیشتر سگ شدید، فورا با دامپزشک تماس بگیرید.

بسیاری از داروهای انسانی مانند ایبوپروفن برای حیوانات خانگی سمی هستند و می توانند به ضعف، بی حالی و حتی مرگ منجر شوند. بنابراین همیشه این دسته از داروها را دور از دسترس حیوان خانگی خود نگه دارید. همواره بهترین راه برای درمان حیوانات خانگی از جمله سگ مراجعه به دامپزشک است.

شما می توانید با ۱۰ سگ آپارتمانی بدون ریزش مو نیز در آی آر میکس آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز به نشانه ها و دلایل بروز بی حالی سگ پرداختیم. ایا این مطلب برای شما مفید واقع شد؟  تجربه خود را می توانید در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با دیگران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی