آموزش تصویری آموزش ساخت صندلی و حوض با تایر ماشین

۰
آموزش تصویری آموزش ساخت صندلی و حوض با تایر ماشین
نمره 4.5 از 2 رای

وقتی عمر یک تایر ماشین تمام می شود چه کار می کنید؟ آن را دور می اندازید؟ در این مطلب آی آر میکس به شما نشان می دهیم که می توان حتی از یک تایر کهنه هم برای ساختن لوازمی زیبا و کاربردی استفاده کرد. پس با ما باشید تا آموزش ساخت صندلی و حوض با تایر ماشین را فرا بگیرید.

چگونه با لوازم دور ریختنی صندلی بسازیم؟

Making Chairs and Pool with Tires

قبلا در آی آر میکس نحوه ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی به صورت تصویری آموزش داده شد. اما این بار قصد داریم همین کار را با استفاده از یک تایر ماشین انجام دهیم. ساخت لوازم خانه با لاستیک فرسوده می تواند ایده جالبی برای استفاده بهینه از لوازمی باشد که قرار است دور ریخته شوند.

آموزش ساخت صندلی با تایر ماشین

۱- شما برای آموزش ساخت صندلی با تایر ماشین نیاز به یک تایر خواهید داشت. این تایر می تواند نو یا استفاده شده باشد. یک MDF  شش میلی متری به شکل دو دایره به قطر ۵۵ سانتی متر، ۶ عدد پیچ، یک دریل، یک پیچ گوشتی، چسب حرارتی، طناب سیزال حلقوی ۱۰ میلی متری، قیچی و یک برس سیلر از مواردی است که نیاز خواهید داشت.

آموزش ساخت صندلی با تایر ماشین

۲- قبل از ساخت لوازم خانه با لاستیک فرسوده، تایر را با استفاده از یک پارچه خشک تمیز کنید. اگر خیلی کثیف است آن را شسته و اجازه دهید به صورت کامل خشک شود. MDF را روی آن گذاشته و سه سوراخ با استفاده از دریل ایجاد نمایید. سوراخ ها به اندازه کافی برای فرو رفتن لاستیک، عمیق باشند.

۳- پیچ ها را از طریق سوراخ های ایجاد شده درون لاستیک فرو ببرید تا از هم جدا نشوند. این کار را برای همه سوراخ ها تکرار کنید.

ساخت لوازم خانه با لاستیک فرسوده

۴- با استفاده از چسب حرارتی، یک طرف طناب سیزال را به مرکز دایره بچسبانید.

ساخت حوض با لاستیک ماشین

۵- نوک طناب را نگه داشته و باقی مانده آن را به صورت حلقوی روی MDF قرار دهید. به خاطر داشته باشید که به اندازه کافی از چسب حرارتی برای ایجاد سطح مقطع مناسب استفاده کرده باشید.

نحوه ساخت صندلی زیبا با لاستیک ماشین

۶- در این مرحله از نحوه ساخت صندلی زیبا با لاستیک ماشین پس از پوشاندن کامل MDF با طناب به شکل زیر، همین کار را برای کناره های تایر نیز انجام دهید. در اینجا هم از چسب حرارتی استفاده کنید. طنا ها باید خیلی محکم به تایر چسبیده باشند.

ساخت آبنما با لاستیک ماشین

۷- تایر را برعکس کرده و این کار را برای طرف دیگر آن هم انجام دهید. تا جایی که به صورت کامل پوشانده شده باشد. نحوه استفاده از چسب حرارتی را در شکل زیر مشاهده می کنید.

لاستیک ماشین

۸- پس از اتمام کار، طناب را ببرید. سپس ته آن را هم به خوبی به تایر بچسبانید. همانطور که می بینید در طرف دیگر تایر هم از MDF استفاده شده است. اما شما نیازی به پوشاندن کف تایر با طناب نخواهید داشت.

ساخت صندلی با وسایل ساده

۹- حالا برس سیلر را روی همه بخش های طناب بکشید. این کار را به فاصله یک ساعت دوباره تکرار کنید. این صندلی جدید پس از یک روز آماده خواهد بود ولی شاید خشک شدن کامل آن به دو هفته زمان نیاز داشته باشد.

اموزش کاردستی با لاستیک ماشین

در نهایت صندلی مورد نظر آماده شده و قابل استفاده خواهد بود.

چگونه با لوازم دور ریختنی صندلی بسازیم؟

ساخت مبل با لاستیک ماشین

ساخت نشیمنگاه با لاستیک ماشین خیلی ساده تر از روش قبلی خواهد بود. برای ین کار به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • تیوپ تایر
  • ۶ رشته حلقه نخ پشمی به رنگ مورد علاقه
  • قیچی

پس از تهیه موارد مورد نظر، ابتدا یک طرف نخ را به دور تیوپ حلقه کرده و گره بزنید. این گره نباید زیاد محکم باشد به طوری که به تیوپ فشاری وارد شود. بدین ترتیب قابلیت ارتجاعی آن حفظ خواهد شد. ضمن اینکه این نخ ها را به خوبی دور تیوپ بپیچید تا همه جای آن پوشانده شود.

ساخت حوض با لاستیک ماشین

نکته دیگر در ساخت نشیمنگاه با لاستیک ماشین این است که از آنجا که نخ پشمی مورد استفاده دارای شدت رنگ های مختلفی است سعی کنید تناسب رنگی را در هنگام حلقه کردن آن دور تیوپ حفظ کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. در این مثال از ۵ حلقه نخ پشمی استفاده شد. ولی جهت اطمینان از شما خواسته شد که تا ۶ حلقه از این نخ تهیه نمایید.

اموزش کاردستی با لاستیک ماشین

در نهایت صندلی مورد نظر شما به سادگی آماده خواهد شد.

لاستیک ماشین

اموزش ساخت کاردستی با لاستیک ماشین

برای ساخت حوز با لاستیک ماشین ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به نحوه ساخت صندلی زیبا با لاستیک ماشین انداختیم و سعی کردیم استفاده از تایر برای ساخت لوازمی کاربردی را به صورت ساده و تصویری به شما نشان دهیم. اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم که آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی