How To Clean White Shoes

علت زرد شدن کفش سفید چیست؟ چگونه زردی آنرا از بین ببریم؟

۱۰
علت زرد شدن کفش سفید چیست؟ چگونه زردی آنرا از بین ببریم؟
نمره 3.2 از 36 رای

چرا کفش های سفید پس از شسته شدن به رنگ زرد در می آیند؟ چگونه باید آن ها را تمیز کرد تا تغییری در رنگشان رخ ندهد؟ آیا راهی برای پیشگیری از تغییر رنگ این کفش ها پس از شستشو وجود دارد؟ در این پست آی آر میکس به آموزش روش های از بین بردن زردی کتونی در خانه خواهیم داد.

آموزش روش های از بین بردن زردی لژ کتونی در خانه

?How To Clean White Shoes

قبلا در آی آر میکس به نحوه شستن کفش سفید پارچه ای، چرم، جیر، کتانی پرداخته بودیم. اما در اینجا می خواهیم به یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از شستن این کفش ها پیش بیاید اشاره کنیم و آن زرد شدن لژ کفش است. در ادامه این مطلب دلیل این امر و نیز راه برطرف کردن آن را مرور می کنیم.

علت زرد شدن کتونی سفید

هنگامی که کتونی های سفید را شستشو می دهید پس از اینکه در معرض نور خورشید قرار می گیرند یا مدت زمان طولانی در معرض هوا قرار داده می شوند رنگ آن ها به زردی تمایل پیدا میکند. یکی از دلایل زرد شدن کفش سفید بعد از شستن در نوع مواد به کار رفته در ساخت کتونی می باشد. دلیل دیگر نیز، باقی ماند مواد شوینده روی آن است که در نتیجه آن واکنشی شیمیایی بر اثر قرار گرفتن در زیر نور خورشید در آن به وجود می آید. این واکنش شیمیایی می تواند رنگ کتونی را دستخوش تغییر نماید.

زردی کفش سفید

از بین بردن زردی کتونی سفید

۱- در اولین مرحله از بین بردن زردی کتونی سفید ابتدا کف کتونی را با قلم مو تمیز کنید و سپس آن را در آب خیس دهید. علت اینکه اول از همه به تمیز کردن کف کتونی مشغول می شویم این است که این بخش در واقع کثیف ترین بخش کتونی است. مطمئنا اگر بدون تمیز کردن این قسمت از کتونی، آن را در آب قرار دهید قبل از اینکه از خاصیت تمیز کنندگی آب بهره ببرید، آن را کثیف تر کرده اید. همین امر موجب تغییر رنگ کتونی نیز خواهد شد.

علت زرد شدن کتونی سفید

۲- مقداری خمیر دندان روی یک قلم مو ریخته و سپس با استفاده از آن، کفش سفید خود را تمیز کنید. می بینید که به راحتی کفش مورد نظر براق تر و تمیز تر خواهد شد. این به دلیل خاصیت سفیدکنندگی خمیر دندان است.

جلوگیری از کثیف شدن کفش سفید

۳- حتما پس از انجام دو مرحله قبلی، دوباره کتونی را مورد شستشو قرار دهید. مهم ترین علت زرد شدن لژ سفید کفش این است که آن را به خوبی شستشو نمی دهید و فقط به خیس کردن آن اکتفا می کنید.

۴- پس از اینکه کتونی را چند بار شستشو دادید حالا آن را به خوبی خشک کنید. سپس با استفاده از دستمال کاغذی سفید همه منافذ آن را بپوشانید نا از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید در امان بمانند. پس از خشک شدن کامل کتونی خواهید دید که این دستمال های کاغذی به رنگ زرد در آمده اند. ولی کتونی رنگ سفید خود را حفظ کرده است.

از بین بردن زردی کتونی سفید

نحوه جلوگیری از کثیف شدن کفش سفید

در ادامه به راه هایی برای تمیز نگه داشتن این کفش ها اشاره کرده ایم که با رعایت این نکات میتوانید از دفعات شستشوی کتانی خود کم کنید که همین موضوع باعث زیاد شدن عمر کتانی میشود.

استفاده از پاک کننده

لبه کفش به خاطر باقی ماندن آنزیم های شیمیایی شوینده ها روی آن زودتر از بقیه قسمت ها زرد خواهد شد. اما استفاده از صابون های سفید کننده برای شستشوی کفش سفید می تواند این روند را تا مقدار قابل توجهی به تاخیر بیندازد. ضمن اینکه می تواند کفش سفیدتری را تحویل شما دهد.

استفاده از جوهر آبی رنگ

شاید پیشنهاد این روش برای جلوگیری از کثیف شدن کفش سفید در نگاه اول عجیب به نظر برسد. ولی چون آهن موجود در جوهری که به رنگ آبی خالص باشد، یک واکنش شیمیایی در آب تولید خواهد کرد.

جوهر آبی رنگ

برای شروع ۳ تا ۵ قطره در یک آب تمیز بریزید تا به رنگ آبی روشن درآید. سپس کفش سفید را درون آن بیندازید تا برای ۱۰ دقیقه به خوبی خیس بخورد. در آخر، کفش ها را با آب تمیز و بدون جوهر شستشو دهید. سپس آن ها ار در هوای خنک قرار دهید تا زمانی که خشک شود. خواهید دید که هیچ اثری از رنگ آبی در کفش شما دیده نمی شود و اتفاقا به خوبی هم تمیز شده است.

استفاده از دستمال های سفید

کفش های شسته شده را با دستمال های سفید بپوشانید. حتی می توانید این کار را به صورت چند لایه انجام دهید. از طرفی همانطور که قبلا گفتیم این کار باعث می شود که نور خورشید به صورت مستقیم بر روی سطح کفش نتابد. از طرف دیگر فلورسنت موجود در این دستمال ها موجب سفیدتر شدن کفش خواهد شد.

استفاده از پودر سرب

آخرین راهی که به شما برای جلوگیری از زرد شدن لژ سفید کفش پیشنهاد می کنیم استفاده از پودر سرب برای کفش هایی است که به شکل جدی رنگ آن ها به زرد تبدیل شده است. شما می توانید مقداری از این پودر را پس از شستشوی کفش روی آن بمالید و سپس با دستمال های سفید بپوشانید تا خشک شود. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که کفش هایتان رنگ اصلی خود را بازیافته اند.

ویدیوی آموزش از بین بردن زردی کتونی سفید

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس در مورد نحوه شستن کفش برای جلوگیری از زرد شدن لژ سفید کفش صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۰ دیدگاه

  1. صادقی گفت:
    -6

    کفش سفیدزردرنگ شده چه طورسفیدش کنم

  2. نازنین گفت:
    1

    سلام این sole brightچیه؟
    هرچی تو دیکشنری نگامیکنم معنی سرب رونمیده

  3. نازنین گفت:
    4

    سلام این Sole bright چیه؟

  4. alireza گفت:
    2

    کتونیمو شستم گزاشتم رو بخاری ساعتیش زرد شده ساعتیش هم شبیح طوریه باید چیکارش کنم رنگش عوض بشه بازم سفید بشه

  5. زهرا گفت:
    1

    سلام کفش سفیدمو بااب و مایع سفید کننده( وایتکس) چند ساعت گذاشتم
    بعد لژ کفشم کلا زرد شده اونو چجوری از بین ببرم

  6. گفت:
    2

    کتونی سفید خریدم یک جفتش تو ویترین بود زرد شده هر کاری کردم زردیش نرفت چیکار کنم لطفا بگید

تبلیغات متنی