دلیل زرد شدن ناخن ها چیست؟ چگونه زردی ناخن پا و دست را درمان کنیم؟

۰
دلیل زرد شدن ناخن ها چیست؟ چگونه زردی ناخن پا و دست را درمان کنیم؟
امتیاز دهی به نوشته

با رعایت بهداشت ناخن و مراقبت از زرد شدن و تغییر رنگ آن ها می توان از ناخن ها محافظت کرد. بدین منظور ما امروز در آی آر میکس در مورد اینکه چگونه زردی ناخن پا و دست را درمان کنیم مطالبی را با شما در میان می می گذاریم.

آموزش راههای درمان زردی ناخن دست و پا

How to Cure Yellow Nails

تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که علت زرد شدن ناخن چیست ؟ ناخن می توانند چیز های زیادی درباره سلامت شما به شما بگویند. هنگامی که ناخن ها تغییر رنگ می دهند احتمالا این به معنی وجود یک عفونت یا قارچ نماخن است. همچنین گاهی به این معنی است که ناخن های شما توسط یک محصول آرایشی رنگ گرفته و یا شما به دلیل آلرژی به یک ماده دچار واکنش های آلرژیک شده اید. رنگ ناخن سالم  یکنواخت و شفاف است و به رنگ صورتی مایل به سفید است.

علل و دلیل زردی ناخن ها

اگر ناخن های شما به وسیله رنگ یا اجسام سخت آسیب دیده باشند ناخن های جدیدی سالم و با رنگ شفاف رشد می کنند. اما اگر ناخن های شما همچنان زرد ماندند می توانند نشان دهنده پاره ای از مشکلات در بدن شما باشند. در برخی  از موارد دلیل زردی ناخن های پا علامت چیزهای جدی تری مانند شرایط مزمن ریه ، انسداد لنفاوی و مشکلات داخلی هستند.

دلایل زردی ناخن

اما در حالت کلی نگرانی چندانی برای این موضوع وجود ندارد. در یکسری از موارد هم نشانه وجود مشکلات در تیروئید یا دیابت می باشد. پس اگر مشکلات شما نگران کننده است بهتر است با یک پزشک تماس بگیرید.

چگونه زردی ناخن هایمان را از بین ببریم

از بین بردن زردی ناخن ها و انتخاب راه حل مناسب وابسته به دانستن علت آن است. به احتمال بسیار زیاد ناخن های شما به علت عفونت ، قارچ ناخن و یا استفاده از محصولات آرایشی نامناسب تغییر رنگ داده است و درمان های خانگی که در ادامه معرفی می کنیم. می تواند باعث شود که این تغییر رنگ به حالت طبیعی باز گردد. برخی از این موارد برای داشتن دوباره یک ناخن سالم و قوی در ادامه به شما معرفی می شوند.

زردی ناخن

روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخان

اگر دلیل زرد شدن ناخن شست پا و دست ها عفونت یا قارچ ناخان باشد، شما می توانید آن ها را به وسیله روغن درخت چای به سرعت درمان کنید. برای این کار یک تا دو قطره از روغن درخت چای را با روغن نارگیل ، روغن زیتون و یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را بر روی ناخن هایتان بمالید. منابع مطالعاتی نشان داده است که این روغن نقش موثری در جلوگیری از گسترش قارچ ناخن ها دارد.

زردی ناخن

استفاده از جوش شیرین برای رفع قارچ شست پا

قارچ تنها در محیطی با ph اسیدی رشد می کند بنابراین خیساندن پا یا انگشتان دست در محلول جوش شیرین و آب می تواند از رشد و گسترش قارچ ناخان پا جلوگیری کند. جوش شیرین یک محیط قلیایی ایجاد می کند. و در طول دوره های مختلف می تواند ناخن های شما را شفاف تر کند.توصیه می شود برای آشنایی با خواص جوش شیرین و راه های جوان سازی پوست مقاله ما با موضوع بهترین راه های جوانسازی پوست صورت و رازهای جوان ماندن پوست دست و بدن را مطالعه نمایید.

زردی ناخن

روغن پونه کوهی برای بیماری ناخن پا

روغن پونه کوهی به عنوان یک منبع خواص ضد میکروبی شناخته شده است. این روغن عملکرد بسیار مناسبی در مقابله با قارچ های پوستی از خودش نشان می دهد. همانند روغن درخت چای روغن پونه کوهی نیز نیاز دارد تا قبل از استفاده با روغن زیتون و یا نارگیل مخلوط شود.

زردی ناخن

هیدروژن پروکساید

هیدروژن پروکساید یک منبع اثبات شده برای سفید کردن دندان ها با کمک جوش شیرین است و همچنین یک عنصر رایج  در خمیر دندان ها است که به سفیدی دندان ها کمک می کند. هیدروژن پروکساید دارای قابلیت اکسیداسیون است که باعث می شود آن را یک پاک کننده لکه به حساب بیاورید. این به این معنی است که هیدروژن پروکساید درمان عالی برای ناخن هایی است که بر اثر استفاده از محصولات شیمیایی تغییر رنگ داده اند.

زردی ناخن

فارغ از اینکه علت زرد شدن ناخن لاک زده چیست مخلوط کردن هیدروژن پروکسید با جوش شیرین و آب ظاهر ناخن ها را بهبود بخشیده و شفاف تر می کند. همچنین در صورت تداوم ارتباط زرد شدن ناخن ها و لاک زدن آن ها باید به وجود آلرژی به برخی مواد شیمیایی شک کرد.

استفاده از ویتامین E

ویتامین E  برای سالم نگه داشتن موها و ناخن های شما و حفظ رطوبت بدن بسیار لازم است. زمانی که میزان زیادی از ویتامین E مصرف می کنید مشکل ناخن های شما با افزایش رشد آن به راحتی درمان می شود.

زردی ناخن

نکات تکمیلی برای درمان قارچ ناخن

اگر علت زرد شدن ناخن های شما باکتری یا محصولات شیمیایی است درمان های بالا را امتحان کنید اما اگر علت زرد شدن ناخن های شما قارچ انگشت و ناخن است. می توانید از برخی محصولات ضد قارچ مانند تربینافین یا تراکنزول که به انواع صورت های تجاری مانند پماد و کرم موجودند استفاده کنید و در صورت نیاز به پزشکتان مراجعه کنید. دقت کنید شما می توانید با انجام کارهایی ساده مثل استفاده از سالن های مانیکور و کاشت ناخن خوب و استاندارد استفاده کنید.

همچنین سعی کنید بیش از هفته ای یک بار از موادی مانند استون استفاده نکنید و دقت کنید که جلوی انواع عفونت های قارچی را قبل از این که شایع شوند و گسترش یابند بگیرید و به سلامت پاهای خود اهمیت دهید.

اگر شما علاقمندید که درمورد علت تغییر رنگ ناخن شست پا  و یا میخچه اطلاعات کسب کنید مقاله ما درمورد آموزش درمان میخچه انگشت پا با روش طب سنتی در خانه بدون نیاز به جراحی را از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس به بررسی دلیل زرد شدن ناخن شست پا و سایر ناخن ها پرداختیم و درباره راهکارهای آن با هم کمی صحبت کردیم. اگر در مورددلیل زرد شدن ناخن یا درمان آن پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و از تجربیات خود برای کاربران بگویید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی