ناخن گرفتن

آموزش طرز صحیح ناخن گرفتن دست ها و پا ها

۰
آموزش طرز صحیح ناخن گرفتن دست ها و پا ها
نمره 4 از 8 رای

ناخن ها از اعضای مهم بدن هستند و مراقبت از آن ها نقش اساسی در سلامت دست ها و بدن دارد. ناخن گرفتن به شکل غلط می تواند باعث عفونت و بیماری شود بنابراین ما امروز در آی آر میکس درمورد آموزش طرز صحیح ناخن گرفتن دست ها و پا ها مطالبی را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه ناخن هایمان را به شکل درست کوتاه کنیم؟

? How To Trim Fingernails The Right Way

مردم واقعا به دست های شما توجه می کنند ، آیا می خواهید ناخن های تمیز و مرتبی داشته باشید و یا با ناخن های کثیق و نامرتب و زننده شیک پوشی و اعتبارتان را از دست بدهید. در مورد جلسات و سخنرانی هم وضعیت به همین منوال است. هنگامی که در حین صحبت و سخنرانی دست های خود را تکان می دهید داشتن ناخن های مرتب و اصلاح شده کمک می کند تا احساس خوبی در مخاطبان شما ایجاد شود. بنابر این ما امروز در آی آر میکس به آموزش شکل درست ناخن گرفتن می پردازیم.

آشنایی با ابزار گرفتن ناخن

۱ ناخن گیر کلاسیک:   اگر شما حتی در دهه ۱۸۸۰ هم زندگی می کردید احتمالا یکی از این ناخن گیر های کلاسیک را داشتید و از آن برای کوتاه کردن ناخن هایتان استفاده می کردید. امروزه هرکسی که می شناسید مسلما یکی از این ناخن گیرها را داشته و یا از آن استفاده می کرده است. اما آن ها در واقع بدترین نوع ناخن گیر حرفه ای هستند و عات آن این است که این ناخن گیر ها بسیار سریع ، کند می شوند به این معنی که در نهایت آن ها ناخن ها را به جای این که برش دهند خرد می کنند و این برای سلامت ناخن های شما مفید نیست.

ناخن گرفتن

از طرفی هم زاویه بندی درست با این ناخن گیرها نیز کمی مشکل است. از طرفی این نوع ناخن گیر ها نیز در همه جا یافت می شود و کار با آن ها هم  بسیار ساده است. اگر می خواهید از این مدل ناخن گیر بخرید از نوعی بخرید که از کربن فشرده یا فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد.

همچنین اگر می خواهید در مورد آموزش درمان میخچه انگشت پا با روش طب سنتی در خانه بدون نیاز به جراحی بدانید مقاله ما با این موضوع راه گشای شماست.

۲-ناخن گیر انبری: ممکن است در نگاه اول با کمی ارعاب به این ناخن گیر نگاه کنید اما نگران نباشید قرار نیست انگشتانتان قطع شود. این نوع ناخن گیر با وجود عملکرد مانند ناخن گیر کلاسیک اما برش های بسیار دقیق تری انجام می دهد. اما به درد افرادی می خورد که می خواهند زاویه های دقیق تری در روی ناخن خود داشته باشند. همچنین این مورد. انتخاب خوبی برای روش صحیح کوتاهی ناخن پا است. بهتر است که انواع فولاد ضد زنگ و یا کربن فشرده آن را خریداری کنید.

ناخن گیر انبری

۳-قیچی ناخن گیر: همانند انبرها این نوع قیچی ها کنترل زیادی بر روی نحوه ناخن گرفتن دارند و برای برش های دقیق در گوشه ناخن بسیار خوب عمل می کنند. از طرفی این نوع قیچی ها به ناخن بسیار کم آسیب مب زنند. بنابراین اگر از ناخن شکننده رنج می برید این قیچی ها را امتحان کنید. هنگام استفاده از این ناخن گیر ها تمرکزتان را روی زاویه صحیح قرار دهید تا برش هایی زیبا ایجاد شود.

قیچی ناخن گیر

حتما بررسی کنید که قیچی ناخن گیری که می خرید مناسب دستان شما یا فرزندتان باشد و دقت کنید که از این قیچی برای کار دیگری استفاده نکنید. در هنگام خرید نیز دقت کنید که قیچی شل نباشد و به اصطلاح لق نزند.

۴-سوهان ناخن: این یک مورد و ابزار بسیار مهم برای نرم کردن و حالت دادن به ناخن های شما هست. شما به راحتی می توانید انواع سوهان را در داروخانه ها پیدا کنید برخی از انواع آن دارای یک نوک فلزی هستند که از آن می توان برای تمیز کردن زیر ناخن استفاده کرد.

ناخن گرفتن

طرز صحیح ناخن گرفتن

۱-تمیز کردن ناخن ها:  در گام اول بهتر است که ناخن هایتان را تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ باکتری به شکل تصادفی گسترش داده نشود. حال ممکن است بپرسید آیا من باید ناخن هایم را در آب خیس کنم  تا بهتر کوتاه شوند؟ پاسخ این است که  خیر، نیازی نیست. اما بهتر است قبل از شروع به کوتاه کردن ناخن هایتان به مدت ۲۰ ثانیه دست هایتان را با آب گرم و صابون بشویید و بهترین زمان گرفتن ناخن  وقتیست که دستهایتان را بعد از این کار خشک کردید. اگر زیر ناخن هایتان خاک است ابتدا آن را تمیز کنید تا باعث خرابی ناخن گیرتان نشود و سلامت شما را هم به خطر نیندازد.

ناخن گرفتن

۲-کوتاه کردن ناخن: مکان ناخن گرفتن باید راحت باشد تا شما به راحتی به انگشتان دست و پای خود دسترسی داشته باشید. دو راه برای این کار وجود دارد. راه اول این است که یک برش بزرگ در وسط ناخن ایجاد نید و سپس لبه های چپ و راست آن را با ناخن گیر بگیرید. راه دوم این است که ابتدا از چپ و راست ناخن یک برش بزنید و سپس نوک تیز مرکز ناخن را با یک برش کوچک صاف کنید.

ناخن گرفتن

۳- سوهان زدن ناخن:  بعد از این که ناخن هایتان را گرفتید ، سوهان زدن ناخن باعث تکمیل کارتان می شود. سوهان را در یک جهت ناخن حرکت دهید و بر روی ناخن جلو عقب نبرید زیرا این کار باعث می شود که ناخن هایتان ترک بردارند.ترتیب گرفتن ناخن  یا سوهان زدن آن مهم نیست اما بهتر است که این کار را به ترتیب انجام دهید.

ناخن گرفتن

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس به بررسی روش صحیح کوتاهی ناخن پا  و دست پرداختیم و درباره با هم کمی صحبت کردیم. اگر زمینه نحوه ناخن گرفتن نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و از تجربیات خود برای کاربران بگویید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی