Best Tasting Alternatives to Satisfy a Chocolate Craving

معرفی ۱۰ عدد از بهترین جایگزین ها برای شکلات در رژیم غذایی

۰
معرفی ۱۰ عدد از بهترین جایگزین ها برای شکلات در رژیم غذایی
نمره 5 از 1 رای

شکلات ها خوشمزه و جذاب هستند اما استفاده و مصرف بیش از حد آن ها ضررهای جبران ناپذیری دارد لذا اگر به دنبال جایگزین برای مصرف شکلات در رژیم غذایی خود هستید ما امروز  در آی آر میکس به معرفی ۱۰ عدد از بهترین جایگزین ها برای شکلات در رژیم غذایی می پردازیم.

چه چیزی را جایگزین شکلات کنیم؟

Best Tasting Alternatives to Satisfy a Chocolate Craving

بسیاری از افراد امروزه دچار اعتیاد به خوردن شکلات هستند روانشناسان می گویند برای برطرف کردن یک عادت بد بهتر است که آن را با یک عادت خوب جایگزین کنید. پس اگر به شکلات اعتیاد دارید بهتر است که به دنبال غذاهای خوشمزه و سالم تری را برای جایگزینی شکلات انتخاب کنید. همچنینی برخی از شما امکان دارد که بخواهید لاغر شوید یا به فکر غذاهای سالم تری باشید این مطلب برای این دسته از دوستان هم مفید است. مسلما تعجب خواهید کرد، وقتی ببینید چه میزان جایگزین برای شکلات وجود دارد، در ادامه ما در آی آر میکس به بررسی انواع جایگزین برای شکلات می پردازیم.

۱-انواع کره های غلات و آجیل

احتمال دارد شما به دنبال جایگزین شکلات سفید یا فندقی باشید. یکی از بهترین جایگزین ها برای این موارد استفاده از مواردی مانند کره گردو ،کره بادام زمینی و کره فندق است . این مواد پروتئین بالا و کربوهیدرات پایینی دارند . آن ها همچنین مقدار بالایی از فیبر را دارند. بهترین جایگزین برای شکلات کره بادام زمینی است. این کره ها باعث می شود شما به احساس رضایت مناسبی برسید و دوری از شکلات برایتان ممکن شود.

شکلات

۲-ماست پروتئین جایگزین خامه شکلاتی

امروزه در بازار انواع غنی شده ای از ماست وجود دارند که حاوی ۲۰ گرم پروتئین هستند و قند پایینی نیز دارند و حتی به صورت پودینگ نیز هستند که جایگزین مناسبی برای پودینگ شکلات و خامه شکلاتی است. این ماست ها در طعم های مختلفی مثل ساده ، توت فرنگی ، زغال اخته و… وجود دارند. یکی از انواع این ماست ها ماست یونانی است که در هر فنجان دارای ۱۲ الی ۱۵ گرم پروتئین است و به راحتی نیز در بازار یافت می شود.

جایگزین شکلات

ماست دارای کلسیم ،پتاسیم ، منیزیم و ویتامین ب ۱۲ است و به دلیل داشتن پروبیوتیک های زنده برای بدن مفید است که باعث می شود اختلالات بدن بهبود بیابد.

۳-پنکیک گرم و تازه بهترین صبحانه

صبحانه ای دوست داشتنی از غرب اروپا و انگلیس که شما می توانید آن را به عنوان جایگزین شکلات تخته ای در بعد ظهر و عصرانه و یا به عنوان جایگزین کیک شکلاتی استفاده کنید. چیزی که نیاز دارید این است که برای تامین پروتئین لازم از دو تخم مرغ استفاده کنید.

جایگزین شکلات

همچنین بعد آماده شدن پروتئین می توانید از مقداری عسل، بادام ، گردو توت فرنگی برای تزئین آن استفاده کنید. این کار باعث می شود که روزتان پر از انرژی و بدون میل به مصرف شکلات باشد. همچنین بسیاری از ورزشکاران از پودر پروتئین بدون قند و چربی و عاری از ترکیبات مصنوعی برای مخلوط کردن با پنکیک استفاده می کنند.

۴-میلک شیک پروتئین

میلک شیک ها جایگزین های شیرین و خوشمزه ای برای شکلات هستند البته می توان این مواد را به صورت غیر شیرین و بدون عسل یا شکر تهیه کرد که باعث می شود کالری این نوشیدینی ها ۶۰ کیلو کالری کم شود.

جایگزین شکلات

می توان گفت میلک شیک خها بهترین جایگزین شکلات تلخ هستند و نوشیدنی های مفیدی هستند که با داشتن ۱۵ الی ۳۰ گرم پروتئین می توانند بعد از یک تمرین سنگین کمبود پروتئین و نیاز به انرژی ریکاوری بدن را تامین کنند. هم چنین اگر به شیر حساسیت دارید یا به دنبال جایگزین شیر در کیک شکلاتی هستید ، مقاله ما با موضوع چه چیزی را جایگزین شیر کنیم؟ نه عدد از بهترین جایگزین های کلسیم شیر گاو بسیار برای شما مفید خواهد بود.

۵-بادام ،گردو و عسل

اگر به دنبال جایگزین نوتلا و شکلات صبحانه می گردید عسل را انتخاب کنید. ترکیب جادویی و سنتی گردو و عسل می تواند نیازهای وعده صبحانه شما را برطرف کرده و برای سلامتی شما بسیار مفید باشد همچنین بسیاری از ورزشکاران نیم ساعت قبل از تمرین ۱۰ گردو و بادام را با عسل مخلوط کرده و میل می کنند. این ترکیب سرشار از پروتئین و دارای سطح بالایی از ویتامین E است.

جایگزین شکلات

۶-پروتئین بار جایگزین شکلات تخته ای

به جای استفاده از شکلات های بازار و شیرین از پروتئین بار استفاده کنید و یا در خانه خودتان پروتئین بار بسازید. مخلوز کردن کره گردویی با چند دانه کشمش ، دانه کتان و پودر پروتئین یک جایگزین مناسب برای شکلات تخته ای است.

جایگزین شکلات

۷-اسموتی

اگر به دنبال جایگزین شیر شکلاتی هستید و می خواهید یک میان وعده عالی را دنبال کنید پیشنهاد ما اسموتی است. علاوه بر کافه هلا شما می توانید خودتان هم در منزل اسموتی بسازید. اسموتی ترکیبی از میوه ، گیاهان تازه و همچنین یخ خرد شده است.

جایگزین شکلات

صحبت نوشیدنی شد ، پیش از این مقاله ای در آی آر میکس منتشر کرده بودیم که عنوان آن به جای چای چه بنوشیم؟ معرفی ۸ عدد از بهترین جایگزین ها برای چای سیاه بود ،مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود.

۸- انواع املت یک میان وعده مناسب

یکی از بهترین صبحانه ها و میان وعده ها که سرشار از پروتئین است املت است. املت تخم مرغ با داشتن سطح بالایی از ویتامین C  و پروتئین می تواند نیازهای شما را در طول روز برطرف نماید و فاقد انواع شیرین کننده های مضر برای بدن است.

جایگزین شکلات

۹-انواع کوکی ها گردویی و کره ای

اگر به دنبال جایگزین شکلات چیپسی هستید به سراغ بیسکوییت ها بروید . تعجب می کنید اگر ببینید چه میزان از انواع طعم های گردویی ، میوه ای و گندمی و … در بازار برای شما وجود دارد.

 

کوکی ها گردویی و کره ای

ما قبلا در آی آر میکس طرز تهیه کوکی با گردو و کشمش را آموزش داده بودیم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

۱۰-بستنی با طمع های میوه

بسیاری از بستنی ها طعم های مختلفی دارند و انواع رژیمی آن نیز وجود دارد. همچون بیسکوییت ها انواع مختلفی از بستنی در بازار وجود دارد از طعم های کره ای و گردویی تا زعفرانی و وانیلی و قهوه می توانند به جایگزین عالی برای شکلات تبدیل شوند.

جایگزین شکلات

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آی آر میکس سعی داشتیم با ارائه لیستی از ۱۰ جایگزین شکلات کسانی که می خواهند از شکلات فاصله بگیرند کمک کنیم. همچنین شما میتوانید این موارد را در اکثر فروشگاه ها و کافی شاپ ها بیابید و از مصرف آنها لذت ببرید. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را با در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی