How to Prevent Mushrooms From Turning Brown

آموزش روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال و هنگام پخت

۰
آموزش روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال و هنگام پخت
نمره 4 از 4 رای

یکی از مهمترین بخش های آشپزی این است که غذای شما علاوه بر طعم خوشمزه و عالی ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. برخی از مواد مانند قارچ ها در هنگام طبخ یا در حین نگهداری تغییر شکل می دهند بنابراین ما امروز در آی آر میکس آموزش روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال و هنگام پخت می پردازیم.

چگونه از سیاه شدن قارچ در فریز جلوگیری کنیم؟

How to Prevent Mushrooms From Turning Brown

قارچ ها در حقیقت موادی بسیار مقوی و از لحاظ غذایی بسیار غنی هستند. قارچ ها را می توان با انواع گوشت ها و سبزیجات طبخ کرد. مانند سالاد سزار یا مرغ سوخاری با این حال دوام زیاد از جمله خواص قارچ ها نیست و قارچ ها در معرض رطوبت به سادگی واکنش نشان داده و مانند سبزیجات و میوه های دیگر با هوا واکنش نشان داده و به سرعت قهوه ای می شوند. از طرف دیگر قارچ ها در حین پختن نیز مشکلاتی دارند، حفظ زیبایی قارچ در زمان پختن یا سرخ کردن نیاز به دانستن برخی نکات دارد.

بنابراین ما امروز در آی آر میکس جمع شده ایم تا با شما درباره روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ در فریزر و علت سیاه شدن قارچ هنگام پخت  را با هم بررسی کنیم. همچنین می توانید مقاله دوست ما با موضوع آموزش روش های جلوگیری از خراب شدن انواع میوه و سبزیجات در یخچال را نیز مطالعه کنید.

قارچ را فشار ندهید!

شاید برایتان سوال باشد که چه اتفاقی برای قارچ می افتد که قهوه ای می شود؟ قارچ ها به دلیل یک واکنش طبیعی بین اتمسفر موجود و آنزیم های درون قارچ قهوه ای می شوند و برای حفظ قارچ در تازه ترین و بهترین شرایط باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن این موضوع انجام داد. بهترین راهکار برای حفظ قارچ ها از قهوه ای شدن این است که آن ها را درست حمل کنید.

سیاه شدن قارچ

فشار بیش از حد، له شدن و آسیب های ظاهری باعث می شود آنزیم های درون قارچ فعال شده و با هوای موجود در محیط واکنش دهد. پس در هنگام حمل و نقل خوب از آن ها مراقبت کنید و در یخچال و فریز آن ها را تحت فشار قرار ندهید و در حین خرید نیز دقت کنید که قارچ ها کهنه ضربه خورده و لکه دار نباشند این کار مدت نگهداری قارچ در فریزر را بسیار افزایش می دهد.

برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال آنرا برش نزنید

یک روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ در یخچال این است که اگر نمی خواهید که همان لحظه قارچ ها را مصرف کنید ، تمیز نکنید و تکه تکه ننمائید. دقت کنید شستشو و تکه تکه کردن قارچ ها برخورد قارچ با رطوبت مستقیم آب و یا رطوبت هوا را شدت می بخشند  و باعث می شوند که اکسید شدن قارچ ها سریع تر رخ دهد  و زودتر به رنگ قهوه ای دربیایند.

تکه تکه نکنید

طریقه نگهداری قارچ در فریزر

در درجه اول بهتر است که قارچ ها را به شکل کاملا ایزوله داخل همان بسته های پلاستیکی که خریده اید قرار داده و به همین صورت فریز نمایید. راه دیگر این است که اگر روش اول برایتان امکان پذیر نیست ابتدا خوب قارچ ها را در آبلیمو خیس کنید و سپس در کیسه پلاستیکی قرار داده و بعد از بسته بندی کردن دست به شکلی که فشاری به قارچ ها وارد نشود درون فریزر قرار دهید ، ترکیب قارچ و آبلیمو هم باعث خوشمزه شدن قارچ می شود و هم طول مدت نگه داری آن را افزایش می دهد.

بسته بندی قارچ

برای سیاه نشدن قارچ هنگام پختن چه کار کنیم؟

۱-آن ها را نشویید: علت سیاه شدن قارچ هنگام پخت رطوبت است، رطوبت به قارچ ها آسیب می زند بنابراین لطفا قارچ ها را نشویید و تنها با یک دستمال خیس آن ها را تمیز کنید. قارچ ها جذب بالایی از رطوبت دارند و شستن آن ها قبل پخت باعث می شود که رنگ و مزه آن ها تحت تاثیر آب تغییر کند.

سیاه شدن قارچ

۲- در دمای بالا کار کنید: برخلاف برخی غذاها نباید قارچ را در دمای پایین طبخ کرد. برای سیاه نشدن قارچ هنگام پختن دما را در درجه متوسط و بالا قرار داده تا روغن داغ شود ، سپس  قارچ ها را درون روغن ریخته تا سرخ شوند. دما پایین سبب می شود تا آب درون قارچ از دست برود و چربی بیشتری جذب کند.

ماهیتابه

۳-روغن کافی استفاده کنید: از آن جایی که قرار است قارچ ها را در دمای بالا سرخ کنید احتمالا به روغن بیشتری نیاز دارید. پس مقدار کره و یا روغن خود را طوری تنظیم کنید که سطح ماهیتابه را بپوشاند و اگر احساس کردید که ماهیتابه شما خشک است دوباره کمی روغن یا کره اضافه کنید.

سیاه شدن قارچ

۴-ماهیتابه را پر نکنید: یکی از اشتباهات اکثر آشپز های تازه کار این است که ماهیتابه را با قارچ پر می کنند. این موضوع سبب می شود که قارچ ها به هم فشار بیاورند و شما کنترل کمی روی کارتان داشته باشید بهتر است که تعداد قارچ هایتان را به دو یا سه بخش تقسیم کنید تا مشکلی پیش نیاید.

دمای بالا

۵-به خوبی برش دهید: قارچ ها را می توانید در دستگاه سرخ کن درسته بیاندازید اما برای اینکه در ماهیتابه خوب پخته شوند بهتر است که به سه یا چهار بخش تقسیم کنید تا راحت تر پخته شود.

برش قارچ

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره روش های نگهداری قارچ در فریزر بدون سیاه شدن  صحبت کردیم. اگر در این زمینه یا بخارپز کردن قارچ تجربه یا نظری دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی