عرق سوز

آموزش روش درمان عرق سوز پا با روغن زیتون و روش های خانگی دیگر

۰
آموزش روش درمان عرق سوز پا با روغن زیتون و روش های خانگی دیگر
امتیاز دهی به نوشته

یکی از مشکلات فصل گرما و تابستان برای افراد چاق و افرادی که زیاد در گرما به کار مشغولند عرق گز شدن است. ما امروز در آی آر میکس به این قضیه از راه درمان خانگی نگاهی می اندازیم و آموزش درمان عرق سوز پا با روغن زیتون و روش های خانگی دیگر را به شما یاد می دهیم.

چگونه عرق سوز را درمان کنیم؟

Best Home Remedies for Skin Rash

عرق سوز عموما ذر فصل گرما رخ می دهد با این حال این بدین معنی نیست که در سایر فصول سال اراد عرق سوز نمی شوند. عرق گز دلایل زیادی دارد از تعریق بیش از حد تا مشکلاتی مانند آلرژی گزش حشرات و آکنه و فاکتورهای دیگر می تواند باعث شود شما در هر نقطه بدنتان دچار عرق سوز شوید هرچند که عرق گز شدن پاها بیشتر معمول است. در ضمن انواع مختلف شامپوها و صابون ها می توانند زخم های عرق سوز را تشدید کنند.

به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس به بررسی درمان عرق سوز با روش های خانگی  می پردازیم.همچنین می توانید مقاله ما با موضوع ۹ علت اصلی تغییر بوی بد عرق زیر بغل در مردان و زنان + درمان قطعی بوی عرق را نیز مطالعه نمایید.

 درمان عرق سوز با روغن زیتون

درمان عرق سوز پا با روغن زیتون یکی از راه های درمان روغن زیتون است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان به نرم شدن پوست و کاهش خارش کمک زیادی می کند. روغن زیتون طبیعی به همراه عسل رات چند روز ، هربار روزی نیم ساعت روی زخم های خود قرار دهید تا تسکسن یابند.

روغن زیتون

همچنین شما می توانید مقداری از پودر زردچوبه را با روغن زیتون مخلوط کرده و سپس دو تا سه بار در روز بر روی زخم هایتان بگذارید زردچوبه به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال می تواند زخم های شما را التیام دهد. همچنین شما می توانید از روغن نارگیپل و روغن کرچک هم استفاده کنید.

درمان عرق سوز با جوش شیرین

جوش شیرین در خشک کردن بثورات پوستی و همچنین کاهش التهاب و خارش فواید زیادی دارد. برای درمان عرق سوز پا با جوش شیرین یک قسمت جوش شیرین را با سه قسمت آب مخلوط کنید( یک قاشق غداخوری جوش شیرین و سه قاشق غذاخوری آب ) وروی محل زخم بگذارید همچنین مخلوط جوش شیرین و روغن نارگیل هم در درمان عرق گز مفید است. اما دقت کنید که جوش شیرین بیش از نیم ساعت بر روی پوست بدن نماند.

جوش شیرین

جوی دوسر درمان خانگی عرق سوز

فواید بسیاری برای جو دوسر وجود دارد و برای کاهش التهابات و تحریکات پوستی و درمان زخم ها مفید است و با توجه به خواص آرام بخش و ضد آلرژی آن به عنوان یک درمان عالی خانگی در نظر گرفته می شود. همچنین در درمان مشکلات پوستی حاصل از آفتاب سوختگی ،آبله مرغان، اگزما و سایر آلرژی ها نیز مفید است.

جوی دوسر

برای استفاده از آن در درمان عرق سوز شدن پا باید یک فنجان جوی دو سر خورد شده را در آب وان حمام گرم کنید و سپس تا ۲۰ دقیقه درون آن دراز بکشید. همچنین می توانید مخلوط مساوی از جوی دو سر و عسل را روی زخم هایتان قرار داده و بعد از نیم ساعت بشویید

آلوئه ورا: درمان عرق سوز با طب سنتی

با توجه به خواص ضد باکتری ،ضد قارچ و نرم کننده آن آلوئه ورا درمان مناسبی برای عرق گز محسوب می گردد. اگر مقداری ژل آلوئه ورای تازه را دارید بسیار برای پوستتان مفید است. در غیر این صورت می توانید این ژل را از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنید.

آلوئه ورا

درمان عرق سوز با یخ

کمپرس یخ یا آب سرد می تواند تسکین دهنده ای عالی باشد خصوصا در مورد عرق گز ناشی از گرما. برای درمان عرق سوز با یخ کافیست یک کیسه یخ را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید یا با آب سرد دوش بگیرید. برای این کار دقت کنید که یخ را مستقیما بر روی پوست بدنتان قرار ندهید و تماس غیر مستقیم یخ هم نباید بیش از پنج دقیقه طول بکشد.

یخ

درمان عرق سوز شدن پا با سرکه سیب

سرکه سیب ارگانیک یک درمان خانگی برای کاهش خارش است و باعث کاهش زخم های پوستی نیز می شود و می تواند با انواع زخم ها مقابله کرده و آلرژی ها را نیز بهبود دهد. برای این کار یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و بر روی محل عرق گز بمالید. اما اگر پوستتان را می سوزاند بهتر است که آن را با آب کمی رقیق کنید و اگر همچنان باعث سوزش شد آن را کنار بگذارید.

سرکه سیب

درمان عرق سوز با بابونه

بابونه نقش مهمی در درماتن انواع زخم ها و عرق گز دارد. این ماده به شدت خارش را کاهش داده و پوست را نرم می کند و کمک می کند تا بدن خودش را راحت تر التیام دهد. این ماده خواص ضد التیام ، ضد آلرژی ، آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد. برای استفاده از خواص بابونه یک پارچه را با چای بابونه خیس کنید و سپس روی محل آسیب دیده قرار دهید.

چای بابونه

گل همیشه بهار ( کالندولا )

این گل با توجه به خواص ضدویروسی ، ضد باکتری و ضد قارچ و ضد التهاب آن برای انواع پوست های آسیب دیده مفید است. کافیست کمی روغن کالندولا را روزی دوبار  روی پوست بمالید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

کالندولا

موارد دیگر از درمان عرق گز

همچنین می توانید از پماد کالندولا برای تسکین درد های خود استفاده کنید. در موارد اندکی نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد و در حالت عادی، استراحت ، درمان های خانگی و سایر پمادهای پزشکی بدون نسخه مثل کالندولا مشکل شما را  حل می کند. همچنین روش های دیگری مانند درمان عرق سوز با خمیر دندان  وجود دارد که چندان توصیه نمی شود.

پماد

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب درباره درمان عرق سوز با طب سنتی  و علل مختلف این عارضه با شما صحبت کردیم، همچنین چند درمان عرق سوز شدن پا را معرفی کردیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی