Bow Legs Correction Exercises

آموزش درمان پای پرانتزی با ورزش و بدون نیاز جراحی

۰
آموزش درمان پای پرانتزی با ورزش و بدون نیاز جراحی
نمره 4 از 2 رای

انحراف ساق پا عارضه ای است که طی آن قوزک داخلی دو پا و همچنین زانوها به شکلی غیر طبیعی از هم فاصله دارند. برای درمان این عارضه راه های مختلفی از جمله جراحی پیشنهاد شده است. اما خوشبختانه با انجام یک سری حرکات و تمرینات ورزشی می توان روند رشد این عارضه را در مراحل ابتدایی آن متوقف و حتی درمان نمود. از این رو در این مطلب آی آر میکس به شیوه درمان پای پرانتزی در بزرگسالان با استفاده از ورزش خواهیم پرداخت.

چگونه انحراف ساق پا در بزرگسالان را درمان کنیم؟

Bow Legs Correction Exercises

استفاده از تمرین ها و حرکات مناسب برای درمان زانوی پرانتزی می تواند بسیار موثر باشد. از این رو در این مطلب به مرور حرکات اصلاحی پای پرانتزی که می توان از آن ها در خانه استفاده کرد می پردازیم.

پای پرانتزی چیست؟

انحراف ساق پا به منحنی ایجاد شده در قسمت زیراین زانوی پا اشاه دارد. در این حالت، معمولا زانو به بیرون تمابل دارد. همچنین ساق پا انحراف نسبی به بیرون خواهد داشت. خوشبختانه این مشکل در اکثر اوقات با انجامد تمریناتی صحیح به طور مداوم قابل درمان است. تنها مساله ای که در اینجا وجود دارد مدت درمان است. همانطور که گفته شد این تمرینات باید به صورت مداوم تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

درمان زانوی پرانتزی با طب سنتی

تمرینات برای درمان پاهای پرانتزی در بزرگسالان

بهتر است تمرینات برای پای پرانتزی را در یک زمان مشخص انجام دهید. بهترین موقع برای این کار، صبح است. علاوه بر این در صورت احساس هر گونه درد در لگن یا گرفتگی مفاصل، حتما با یک دکتر مشورت کنید.

استفاده از غلتک فومی جهت درمان پای پرانتزی

این تمرین برای نزدیک کردن دو زانو به هم مفید است. ابتدا یک غلتک فومی بین دو زانو قرار دهید. محکم بایستید و دستانتان را روی سرتان قرار دهید. به آرامی و بدون اینکه زانوانتان تکان بخورد خودتان را خم کنید. تا جایی که بتوانید انگشتان پای خود را لمس کنید. در این اثنا به هیچ وجه زانوی خود را خم نکنید. اگر قادر به لمس انگشتان پا نیستید اشکالی ندارد. فقط تا جایی که می توانید خم شوید. سپس به آرامی به وضعیت اولیه خود بازگردید. این تمرین را به مدت ده بار تکرار کنید.

درمان پای پرانتزی بدون جراحی

حرکات اصلاحی پای پرانتزی: هدف این تمرین، تقویت عضله های پشت ران است. توجه خود را به این قسمت از پا معطوف کنید. این تمرین به میزان زیادی از تمرکز ذهنی نیاز دارد. در حالی که بین دو پای خود سه اینچ فاصله انداخته اید بایستید (البته مقدار دقیق این فاصله به وضعیت جسمانی خودتان بستگی دارد). حالا انگشتان دو پا را تا جایی به هم نزدیک کنید که همدیگر را لمس نمایند.

حالا تا جایی که می توانید خود را به پایین بکشید (مانند حالت نشستن روی صندلی). محدوده حرکتی در این تمرین بسیار محدود و وابسته به توانایی جسمانی شما خواهد بود. در این حین مطمئن شوید که از عضلات پشت ران برای حفظ ثبات خود یاری می گیرید. این تمرین را نیز روی ده بار انجام دهید.

نحوه آب درمانی در استخر را نیز می توانید در آی آر میکس یاد بگیرید.

تمرین برای پای پرانتزی

یک تشک یوگا تهیه کنید و به بغل روی آن دراز بکشید. یکی از پاها را روی دیگری قرار دهید. به طوری که تا جای ممکن به هم نزدیک و محکم شده باشند. حالا به آرامی هر دو پای خود را خم کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که پایتان عمود بر بدن قرار گیرد. در واقع پاها باید به مقدار ۹۰ درجه خم شده باشند. حالا پایتان را تا جایی که توانتان اجازه می دهد به بالا بکشید. این کار را ده بار و روی هر دو طرف بدنتان تکرار کنید.

درمان پای پرانتزی با تمرین کشش عضله پیریفورمیس

این تمرین بر روی ران و عضلات شکمی تمرکز دارد. با این تمرین می توانید عضلات ران را به کنترل خود درآورده و زانوها را به هم نزدیک تر کند. برای درمان زانوی پرانتزی با ورزش درمانی ابتدا به پشت دراز بکشید. پاهایتان را تا جایی خم کنید که زانوهایتان مستقیم رو به سقف قرار داشته باشند. حالا پای راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید.

حرکات اصلاحی پای پرانتزی

سپس با استفاده از دست راست خود، پای چپ را بگیرید. در صورت نیاز می توانید این کار را با هر دو دست انجام دهید. حالا پای چپ را اندکی از زمین فاصله دهید و به مدت ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید.

در حرکت بعدی، از پای راست برای این کار استفاده کنید. این حرکت را هم روزی ده بار انجام دهید.

راه های درمان درد زانو را در آی آر میکس مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با انواع درمان پای پرانتزی بدون جراحی در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی