آموزش تصویری ساخت پاکت نامه به شکل حیوانات در خانه

۰
آموزش تصویری ساخت پاکت نامه به شکل حیوانات در خانه
نمره 3.7 از 9 رای

یکی از راه های آموزش به کودکان این است که جنبه سرگرمی و تفریحی مواردی را که قرار است به آن ها یاد بدهیم افرایش دهیم. شاید برایتان جالب باشد که این کار را حتی در آموزش نوشتن انواع نامه هم می توان انجام داد. فرض کنید کودکتان با دست خود پاکتی برای نامه اش به شکل حیوانات درست کند. مطمئنا در چنین حالتی ذوق و شوق کودک برای یادگیری موارد مربوط به نوشتن نامه تا حد زیادی افزایش می یابد. در همین رابطه امروز قصد داریم به آموزش کاردستی با ساختن پاکت های نامه به شکل حیوانات بپردازیم.

چگونه با کاغذ پاکت نامه ساده و زیبا بسازیم؟

 ?How To Build Animal Envelopes

قبلا در آی آر میکس به آموزش انواع کاردستی جالب دخترانه نیز پرداخته شده است. اما این بار در این مطلب  قصد داریم به ساخت پاکت نامه به شکل تمساح بپردازیم که مطمئنا برای کودکان جذاب خواهد بود. پس در ادامه این پست با ما همراه باشید.

موارد مورد نیاز برای ساخت پاکت نامه کاغذی

  • کاغذ مربعی شکل به ابعاد ۲۱ در ۲۱ سانتی متر
  • چسب
  • قیچی
  • مداد و خودکار با قلم سیاه رنگ
  • چند عدد کاغذ سفید

مراحل ساخت پاکت نامه به شکل تمساح

۱- در اولین مرحله ساخت ساخت پاکت نامه ساده کاغذهای مربعی را به شکل زیر تا کنید. به این ترتیب که آن ها را تا نیمه تا کرده و سپس باز کنید. دوباره از زاویه ای دیگر، کاغذ را تا کنید. در نهایت باید ۴ مثلث در کاغذ ایجاد شده باشد.

ساخت پاکت نامه ساده

۲- حالا مانند شکل زیر، مثلث های کوچکتری در کاغذ ایجاد نمایید. این کار را تا سه مرتبه تکرار کنید.

ساخت پاکت نامه بدون چسب

۳- ابتدا بالای کاغذ تا شده را باز کنید. سپس دوباره بخش پایینی آن را به سمت بالا تا نمایید.

ساخت پاکت نامه اوریگامی

۴- حالا برای ساخت پاکت نامه به شکل تمساح مثلث کوچک پایینی را از حالت تا شده خارج کنید و دوباره آن را به سمت بالا تا نمایید (به تصویر زیر دقت کنید). طبق چیزی که در دومین تصویر زیر مشاهده می کنید یک مثلث کوچک ایجاد نمایید و سپس آن را درون کاغذ بگذارید. حالا برای حفظ ساختار این کاغذ تا شده از چسب استفاده کنید. بدین ترتیب، پاکت نامه مورد نظر آماده شد.

ساخت پاکت نامه به شکل تمساح

۵- مرحله پایانی ساخت پاکت نامه با کاغذ، تزئین این پاکت به شکل حیوانات است. برای این کار باید چند دندان حیوان روی پاکت رسم کنیم. برای این کار می توانید کاغذهای سفید رنگ را در ابعاد ۲ در ۱۰ سانتی متر برش دهید. سپس طرحی زیگزاگی روی آن رسم کنید. دو مجموعه متفاوت و مجزا از این دندان ها بسازید. در نهایت، آن ها را همانند شکل زیر روی پاکت بچسبانید. در نهایت چسم و بینی حیوان مورد نظر را هم نقاشی کنید تا طرحتان کامل شود.

ساخت پاکت نامه با کاغذ

با استفاده از این روش می توانید حیوانات مختلفی مثل سگ، گربه، ببر یا هر حیوان دیگری را روی پاکت خود طراحی نمایید.

ویدیوی آموزش ساخت پاکت نامه به شکل حیوانات

شیوه ساخت فرفره کاغذی را نیز می توانید در آی آر میکس فرا بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز سعی کردیم شیوه ساخت پاکت نامه به شکل حیوانات در خانه را به شما دوستان یاد بدهیم. اگر نظر یا پیشنهاداتی در این زمینه دارید آن را با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی