How To Cure Hookah Sickness

برای درمان سردرد بعد از قلیان کشیدن چه باید کرد؟

۱۷
برای درمان سردرد بعد از قلیان کشیدن چه باید کرد؟
نمره 3.4 از 20 رای

آیا شما بعد از قلیان کشیدن دچار سردرد می شوید؟ برخی افراد بعد از استعمال و استفاده از قلیان دچار سردرد و حتی حالت تهوع می شوند فارغ از اینکه استعمال هرگونه مواد مخدر توصیه نمی شود امروزدر آی آر میکس به این سوال پاشخ می دهیم که برای درمان سردرد بعد از قلیان کشیدن چه باید کرد؟ 

برای رفع قلیان گرفتگی چه باید بخوریم؟

How To Cure Hookah Sickness

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که برای قلیان گرفتگی چه کنیم؟ برخی از افراد در دفعات اول دچار این سردرد می شوند برخی دیگر در سایر مواقع نیز بعد از کشیدن قلبان دچار قلیان گرفتگی می شوند. عدده ای دیگر به نوع ذغال حساسیت دارند و برخی به تنباکو درمان سردرد ناشی از دود زغال و قلیان تقریبا یکسان است. بنابراین ما امروز در آی آر میکس به بررسی اثرات جانبی قلیان کشیدن و درمان سردرد ناشی از کشیدن قلیان  می پردازیم.

اثرات جانبی قلیان کشیدن

برخی از عوارض استفاده از قلیان در افراد عبارت است از تنگی نفس یا احساس فشار، سرماخوردگی ، عرق سرد ،استفراغ و در نهایت سر درد و در پاره ای از موارد احساس ضعف در ماهیچه ها. آن طور که به نظر می رسد مهمترین علت سردرد بعد از قلیان کشیدن خود قلیان نیست بلکه تنباکو است. بهتر است که از انواع خوب تنباکو و مدل های سبک تر آن شروع کنید و طبیعی است که انواع مختلفی از تنباکو تاثیرات مختلفی بر روی افراد مختلف دارند.

درمان سردرد

برای درمان سردرد قلیان چه باید کرد؟

همه چیزهایی که شما نیاز دارید تا انجام دهید این است که یک سری نکات ساده را رعایت کنید تا علاوه بر این که دچار سردرد و یا حالت تهوع نمی شوید تجربه شما در زمینه یک قلیان کشیدن خوب هم افزایش می یابد. انجام این کارها کمک می کند به مرور سردرد های شما کمتر شده و در نهایت از بین برود.

۱-آب بنوشید: نوشیدن آب یکی از راه های درمان سردرد قلیان کشیدن  است. شرط اول برای این که بتوانید بدون سردرد قلیان بکشید این است که بدن شما به میزان کافی آب داشته باشد نوشیدن چای و یا قهوه قبل از قلیان کشیدن خوب است اما بهترین کار این است که یک لیوان آب را قبل از قلیان کشیدن بنوشید و در طول قلیان کشیدن نیز از خوردن آب اجتناب نکنید. اما در این مورد دقت کنید که زیاده روی نکنید و بیش از حد نیز آب ننوشید.

آب

۲-درست غذا بخورید: برای پیشگیری از سردرد بعد از قلیان باید قبل از اینکه ریلکس کنید و شروع بیرون دادن دود قلیان کنید دقت کنید که با شکم خالی این کار را نکنید. خوردن یک غذای سبک کمک خواهد کرد که شما راحت تر بتوانید قلیان بکشید. همچنین در حین قلیان کشیدن هم بهتر است سعی کنید. برخی میوه ها باقالی ، املت و انواع اسنک را امتحان کنید اما همانند آب زیاده روی نکیند و معده خود را تا انتها پر نکنید.

غذا

۳-فعالیتتان را محدود کنید:  منظور این نیست که فعالیت های بدنیتان را کاملا محدود کنید اما بهتر است برای درمان سردرد ناشی از مصرف قلیان دقایقی استراحت کنید و از فعالیت های بدنی مثل پیاده روی خود داری کنید. همچنین به هیچ وجه بعد از تمرینات ورزشی و یا قبل از ورزش های سنگین و یا هوازی قلیان نکشید زیرا احساسات منفی و سردرد قلیان ر ا بیشتر احساس می کنید.

ریلکس

۴- از زغال سوخته اجتناب کنید: بعد از یک ساعت یا بیشتر دغال قلیان اکسید می شود پس بیش از حد قلیان نکشید و بهتر است که بعد از  ۴۵ دقیقه اگر می خواهید که باز هم قلیان بکشید ، ذغال و تنباکوی قلیان را عوض کنید.

زغال

۵-هوای تازه استعمال کنید: یکی از ساده ترین راه های درمان سردرد ناشی از مصرف قلیان قرار گرفتن در معرض هوای تازه است. اگر شما در حیاط یا یک فضای باز مانند کافه های جنگلی و … یا نزدیک ساحل قلیان کشیده باشید این موضوع چنئدان مهم نیست اما اگر در اتاق خوابتان یا یک کافه سرپوشیده قلیان کشیده اید بهتر است که به بیرون رفته یا پنجره را باز کنید تا هوای تازه و اکسیژن لازم به بدن شما برسد.

هوای تازه

۶-بیش از حد نکشید:  اگر شما در طول قلیان کشیدن از شلنگ قلیان جدا نمی شوید و استراحت نمی کنید تا حدی که اکسیژن کافی به بدنتان نمی رسد ، پس شما مستعد سردرد هستید. همچنین اگر به دنبال روش کام آوردن قلیان و جلوگیری از سوختن تنباکو هستید مقاله ما با عنوان آموزش کام آوردن قلیان به درستی و جلوگیری از سوختن توتون را از دست ندهید و حتما مطالعه کنید.

قلیان

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره اینکه برای سردرد بعد از قلیان چه باید کرد و چند نکته ساده در مورد قلیان کشیدن و اثرات جانبی آن با شما صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه درمان سردرد با قلیان و مشکلات ناشی از قلیان کشیدن را دارید، از دانسته های خود برای ما بگویید و نظرات و پیشنهادات خود را از بخش دیدگاه ها با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۷ دیدگاه

  1. محدثه گفت:
    4

    خیلی عالی بود فقط یه سوال داشتم من خیلی جاها شنیدم وسط قلیون کشیدن برای نگرفتن سر درد ابلیمو خوبه شربتشم خوبه درسته؟؟

    • پارسا گفت:
      16

      ابلیمو باعث میشه فشارتون بیوفته بهترین حالت اینه که زغال نصفه سرخ شده استفاده نکنی و اینکه از چای نبات وسط قلیون غافل نشی

      • سعيد گفت:
        12

        دوست عزیز
        لیمو ترش سرشار از قنده
        تا حالا دقت کردید چرا ورزشکارا ابلیمو مصرف میکنن
        لیمو حتی برا دیابتی ها ضرر داره

        با مستند لطفا مطلب بزارید
        فقط میخام بگم سرشار از قنده

  2. ی گفت:
    -18

    سلام
    متاسفم که یکبارم نفرمودید که سعی کنید کلا ترک کنید چون ضررش سیصدبرابر سیگار مضر هست و هزاران ماده سمی وارد بدن میکند
    من از دوستان خواهش میکنم یکبار انجمن نیکوتینیهای گمنام رو سرچ کنن

    • lili گفت:
      42

      خودت اینجا چیکار میکنی.اون واسه کسایی که صبح تا شب تو قهوه خونه نشستن.ما خانوادگی تو تفریحات و دورهمی هامون میکشیم درمانشو میخوایم.به قول دوستمون خودمون میدونیم صلاح خودمون تو چیه

    • عمو رضا گفت:
      1

      عزیزم با عرض معذرت ولی هر موقع به شما تعارف کردن شما نکش و نظر هم نده

  3. سروش گفت:
    29

    بگو راه درمانش چیه همه این چیزای مسخره ای که تو گفتیو هر کی که قلیون میکشه خودش میدونه کسی که میاد اینجا پیشگیری نمیخواد راه درمان میخوا

  4. Rami گفت:
    18

    سلام دوستان من خودم چون قلیان زیاد میکشم تنها راهش این است که قبل از قلیان کشیدن شکم خود را کامل پر کنید و اصلا اصلا گشنه نباشید چون قلیان علاوه بر این که غذا مقداری سبک می‌کنه باعث پیچیدن باد در روده ها میشه که باید مدفوع دفع کرد بخاطر همین میگم که غذا خوب بخورید . اگر بعد از قلیان سردرد یا حالت تحوع داشتید مقداری چای نبات که داخل عرق نعنا باشه بعدش یک قرص استامینوفن کدئین بخورید یا ساده فرقی نداره دو الی سه ساعت یا بیشتر بخوابید بعد از بیدار شدن هم چند لیوان آب ولرم مصرف کنید .🙏❤️

  5. Aram گفت:
    0

    سلام من دیروز ۳.۴تا پیک قلیون کشیدم. سر درد و سر گیجه گرفتم و بعدش بلافاصله چای نبات خوردم چندساعت بعد هم زیر زبونم نمک گذاشتم الان یک روز گذشته حالم تغییری نکرده و حالت تهوع هم بهش اضافه شده چیکارکنم؟

    • رامین گفت:
      7

      سلام اگه از زغال بامبو یاهمون فشرده یا چینی استفاده میکنید اصلا دیگه سمتش نرید چون هرکسی که زغال بامبو‌مصرف کنه بی شک سردرد داره ، زغال فقط لیمو اگه بالیمو هم سردرد دارید پس اصلا نکشید

    • پیمان گفت:
      2

      بهتره تا یک دقیقه نفستون رو حبس کنید و این تمرین رو حداقل ۱۰ بار انجام بدید تا کربن منواکسید داخل خونتون از ریه ها تخلیه بشه

    • جواد گفت:
      7

      دوست عزیزشماسرماخوردی

    • مرصاد گفت:
      5

      دیکه نکش 😂 همون اول گفتی چند پیک فهمدیم این کاره نیستی

  6. سینا گفت:
    3

    بسیار عالی، به جای اینکه بیایم محکوم کنیم و نهی کنیم بیایم اصول و آداب یه کاری رو یاد بدیم، نه فقط قلیان بلکه همه چیز

  7. محمدرض گفت:
    2

    یکی از راهای ک من امتحان کردم و اینجا ندیدم خوردن بستنی شیریه تازه است اگه دسترس باشه قیفی عالیه اب رو اتیش

تبلیغات متنی