ساخت صندل

آموزش تصویری ساخت صندل دست دوز چرمی مردانه

۰
آموزش تصویری ساخت صندل دست دوز چرمی مردانه
امتیاز دهی به نوشته

تابستان فصل پوشیدن لباس ها و کفش های تابستانی است و چه بهتر که این کار با کفش یا لباسی انجام شود که خودمان آن را ساخته باشیم. از آن جایی که صندل چرمی علاوه بر زیبایی استحکام خوبی هم دارد امروز تصمیم گرفتیم به طور خلاصه و مفید آموزش تصویری ساخت صندل دست دوز چرمی مردانه  را به شما یاد دهیم.

چگونه در خانه صندل چرمی بسازیم؟

How to Build Leather Sandal

صندل یکی از لوازم و پوشاک ضروری برای تابستان است. صندل های چرم به دلیل راحتی و استحکام زیادشان مورد استقبال بسیاری از افراد هستند ساخت صندل چرمی  کار چندان پیچیده ای نیست و شما می توانید با کمی دقت و داشتن یک راهنمایی مناسب ( که ما این را برای شما آماده کرده ایم ) کار ساخت صندلتان را انجام دهید. بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش ساخت صندل چرمی مردانه مطالبی را برای شما ارائه می دهیم . همچنین شما می تواند مطلب پیشین ما در مورد آموزش تصویری برش و دوخت کیف چرم مجلسی زنانه در خانه را نیز مطالعه کنید. 

آموزش ساخت صندل چرم در ۹ گام

به تصویر و مدل صندل چرم مردانه  که می خواهیم به شما آموزش دهیم نگاه کنید. آموزش ساخت صندل چرمی برای هر الگو فرق می کند اما اصول کار یکسان است.

گام اول: در گام اول شما باید یک کفی را برداشته و آماده کنید این کفی قسمت رویی صندل را تشکیل می دهد بخش میانی صندل شما بهتر است که از چرم مصنوعی تشکیل شده باشد شما به راحتی می توانید از چرم فروشی ها چرم مصنوعی را پیدا کنید.

ساخت صندل چرمی

نکته این است که کفی شما بهتر است کمی بزرگتر از اندازه پایتان باشد. سپس بخش فومی را به پشت کفی با چسب چرم بچسبانید و منتظر بمانید تا چسب خشک شود.

ساخت صندل چرمی

گام دوم: بخش بعدی کار شما در آموزش ساخت صندل چرم این است که بند های صندلتان را به اندازه ای که می خواهید ببرید. در نظر بگیرید که شکل برش شما باید همانند حرف X  لاتین باشد. و همچنین سمت بلند آن باید کلفت تر باشد به تصاویر زیر دقت کنید.

ساخت صندل چرمی

نکته این کار این است که بزرگتر بودن بند ها هیچ مشکلی ندارد اما کوچکتر نباشند چون باعث اذیت پاها می شوند.

ساخت صندل چرمی

گام سوم: یک لایه فوم را به اندازه این بند صندل ها ببرید و زیر صندل ها بچسیانید و سپس با کمک نخ و سوزن این ها را به هم بدوزید تا هم زیبا و هم سفت و محکم شوند. و بخش متصل را مانند تصویر به هم وصل کنید.

ساخت صندل چرمی

ساخت صندل چرمی

گام چهارم: قسمت کوچک بند صندل ایکس مانند شما برای انگشت پای شماست و قسمت بلند آن باید به روی کفی متصل شود. شما برای امتحان در این مرحله ساخت صندل چرمی مردانه
باید یک آزمایش سریع انجام دهید و نقطه ای را که پایتان در آن راحت است و بند صندل باید در بین انگشت هایتان قرار بگیرد را مشخص کنید و با خودکار آن را علامت بزنید.

ساخت صندل چرمی

سپس دو طرف بلند بند را در جایی زیر پای خودتان قرار دهید به شکلی که نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت و پایتان را اذیت نکند و کاملا در آن راحت باشید.

ساخت صندل چرمی

گام پنجم: نقطه ای را که برای قرار گرفتن تسمه بین انگشت پایتان مشخص کرده اید با کاتر، و یا وسیله تیزی ببرید و سپس مجددا بخش بلند آن را اندازه بگیرید و مشخص کنید که در کجا باید سوراخ شود و آن بخش را نیز با موکت بر یا کاتر  سوراخ کنید. سوراخ شما باید به اندازه و حتی یک میلی متر کوچکتر باشد تا بند صندل چرم دست دوز شما در آن حرکت نکند و شل نزند.

ساخت صندل چرمی

گام ششم: در این مرحله از آموزش ساخت صندل با چرم ، شما باید ابتدا بند صندلتان را با چسب مخصوص چرم به کف آن بچسبانید و سپس وقتی که بند صندلتان محکم شد آن را با پانچ به کف آن متصل کنید تا محکم شود. می توانید از نخ و سوزن هم برای برای محکم کردن بند صندل استفاده کنید.

ساخت صندل چرمی

گام هفتم: در مرحله بعدی باید پایین ترین سطح صندلتان را درست کنید یک قالب اندازه صندلتان ببرید و بر روی کف آن قرار دهید. این قالب را باید با چسب مخصوص چرم به کف آن بچسبانید دقت کنید که آن را درست بچسبانید و بهتر است که یک سانت بزرگ تر از صندلتان باشد در ادامه شما می توانید بعد از چسباندن کف صندل بخش های اضافی آن را با کاتر یا قیچی ببرید تا متناسب و زیبا شود.

ساخت صندل چرمی

گام هشتم: این گام مربوط به آموزش دوخت صندل چرم است، شما کف صندلتان را چسب زده اید برای محکم تر کردن کارتان بهتر است آن را بدوزید اما اگر نخ از کف صندل به زمین برخورد کند به دلیل اصطکاک بین صندل و زمین نخ ها بسیار زود از بین می رود برای این کار دور تا دور کف صندل را با نوک چاقو یا کاتر کمی ببرید ( مانند تصویر ). این کار باعث می شود نخ در لای این شکاف بماند و با زمین تماس پیدا نکند.

ساخت صندل چرمی

گام نهم : نخ و سوزن را برداشته و کار دوختن را انجام دهید و دقت کنید نخ باید از شکافی که ایجاد کردید رد شود تا با زمین ابرخورد نداشته باشد. حالا بعد از اتمام این کار صندل چرم شما آماده است.

ساخت صندل چرمی

ساخت صندل چرمی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره آموزش ساخت صندل چرم دست دوز صحبت کردیم و طرز ساخت صندل چرمی بسیار ساده را به شما نشان دادیم. طبیعتا روش ها و الگوی صندل چرم دست دوز مختلفی برای دوخت صندل چرم وجود دارد و همه چیز به آموزش این مطلب محدود نمی شود. اگر شما هم تجربه خیاطی یا ساخت محصولات چرمی و موارد مشابه را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی