آموزش رایگان داده کاوی و یادگیری ماشین با چیستیو

آموزش رایگان داده کاوی و یادگیری ماشین با چیستیو [رپورتاژ آگهی]

۰
آموزش رایگان داده کاوی و یادگیری ماشین با چیستیو [رپورتاژ آگهی]
نمره 5 از 1 رای

داده کاوی و یادگیری ماشین از جمله علومی است که بشر را با تغییرات زیادی رو به رو ساخته است. این علوم که به نوعی زیر مجموعه‌ی هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار هستند، قادرند تا الگوریتم‌هایی را تولید کنند که این الگوریتم‌ها می‌توانند یادگیری را مانند انسان انجام داده و به نوعی هوشمند شوند. این یادگیری می‌تواند در زمینه‌های گوناگون باشد. برای مثال یادگیری تصاویر با استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر (image recognition)، یادگیری متون مختلف با استفاده از تکنیک‌های پردازش متن (text recognition) و یادگیری ویدیو با استفاده از تکنیک‌های پردازش فیلم می‌تواند از زیر حوزه‌های کاربردی در این علوم باشد.

از لحاظ کاربرد، این علوم با استقبال زیادی در میان صنعت‌گران مواجه شده‌اند. شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا، مانند گوگل، آمازون، ایسنتاگرام و… همگی در قسمت‌هایی از ساختار خود از علوم داده بهره برده اند به گونه‌ای که بسیاری از افراد نفت جدید را داده می‌دانند. کاربردها به صنایع مختلف ربات‌سازی (مانند ساخت ربات‌های هوشمند و بینا)، کاربردهای نظامی (ساخت پهبادهای اتوماتیک و موشک‌های هوشمند)، صنعت اتومبیل و ساخت اتومبیل‌های خودران و… رسیده است.

وب‌سایت آموزشی چیستیو به نشانی chistio.ir، مجموعه‌ای غنی از آموزش‌های رایگان در حوزه‌ی داده کاوی، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و مهندسی نرم‌افزار مانند سیستم‌های توزیع شده و … است که سعی دارد با مثال‌های متنوع همراه با سرفصل‌های روز دنیا، دانشجو را با این حوزه‌ها آشنا کرده تا دانشجو بتواند راه خود را در توسعه‌ی این علوم مهندسی پیدا کند. در این وب‌سایت کتاب‌های آموزشی و همچنین ویدیوهای آموزشی نیز وجود دارند که می‌توانند کمک کننده‌ی دانشجو در یادگیری هر چه بیشتر این مفاهیم باشند.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید یادگیری هر حوزه، نیاز به شناخت زیر حوزه‌های آن دارد. برای مثال برای درک داده کاوی، نیاز دارید تا زیر حوزه‌های آن مانند طبقه بندی، خوشه بندی و یادگیری عمیق را بلد باشید. خود این زیر حوزه‌ها، با هم می‌توانند کوچکتر باشند. مثلاً زیر در زیر حوزه‌ی طبقه‌بندی، دروسی مانند شبکه عصبی، درخت تصمیم، روش‌های مختلف پیش‌پردازش داده‌ها و… هستند که بایستی یادگرفته شود. در چیستیو سعی بر این است که این زیر حوزه‌ها که در واقع زیر بنایی جهت انجام عملیات علوم داده هستند را به صورت قدم به قدم و رایگان به دانشجو آموزش دهد.

از آن‌جایی که بسیاری از افراد و دانشجویان در آغاز راه یادگیری یک علم جدید به دنبال سر نخ و نقشه راه می‌گردند، گمان می‌رود که این وب‌سایت بتواند نقش کلیدی در آموزش و مسیردهی به دانشجو را ایفا کند. مسعود کاویانی، موسس این سایت می‌گوید: هدف نهایی چیستیو، ساده‌سازی مفاهیمی است که به نظر پیچیده و سخت می‌آیند. اگر نگاهی به دروس این وب‌سایت نیز بیندازید، متوجه می‌شوید که سعی بر این بوده است که در فرآیند حل مسئله به جای این‌که به مفاهیم بنیادین ریاضی توجه زیادی شود، به کاربردها همراه با مثال تمرکز شود که این خود تاییدی بر صحبت مسعود می‌باشد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آی آر میکس هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی