آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور، بوتان و دیگر مارک ها

۰
آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور، بوتان و دیگر مارک ها
امتیاز دهی به نوشته

مشکلاتی که در پکیج های دیواری پیش می آید خیلی زود شناسایی می شوند. چون علائم مشخصی دارند. نکته مهم این است که این مشکلات باید هر چه سریع تر رفع شوند. زیرا می توانند به راحتی موجب خرابی کامل پکیج یا در بهترین حالت، کاهش عمر آن شوند. بنابراین در این مطلب آی آر میکس به مرور شیوه های عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری خواهیم پرداخت.

چگونه پکیج دیواری خانه را تعمیر کنیم؟

Water Heater Repair & Troubleshooting

قبل از این در آی آر میکس به راهنمای خرید پکیج دیواری پرداخته شده است. در همین راستا این بار می خواهیم به آموزش عیب یابی پکیج دیواری بپردازیم تا در صورت بروز مشکلات و ایرادهایی در آن ها بتوانید شخصا به حل آن بپردزاید.

نداشتن آب گرم عیب پکیج دیواری بوتان

نداشتن آب گرم، متداول ترین مشکل در پکیج های دیواری است. در واقع این مشکل به این معنی است که پکیج به هیچ وجه کار نمی کند. در اکثر مواقع، دلیل بروز این مشکل در کار نکردن منبع انرژی است. حل این مشکل، بیش از همه به نوع پکیج دیواری بر می گردد. اینکه الکتریکی است یا گازی. به این دلیل که مکانیسم استفاده از آب در این پکیج ها و نیز تجهیزات آن ها متفاوت از یکدیگر است.

گرچه از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، اگر پکیج دارای دودکش باشد نشان دهنده این است که از نوع گازی است. همانطور که گفته شد در اکثر موارد، این مشکل به دلیل بروز مساله در منبع انرژی پکیج دیواری رخ می دهد.

گرم نشدن آب به اندازه کافی

یکی دیگر از مشکلات متداول در پکیج های دیواری این است که به اندازه کافی، آب را گرم نمی کنند. ابتدا قبل از اینکه کاری کنید، درجه دمای پکیج را ذوباره تنظیم نمایید. سپس پس از مدت کوتاهی دوباره دمای آب را دوباره بررسی کنید. اگر این کار جوابگو نبود، بایدروش های دیگری را برای حل مشکل امتحان کنید.

اگر این مساله به دفعات زیادی رخ می دهد، شاید پکیج بیش از حد کوچک باشد. اگر مصرف آب شما زیاد باشد، ممکن است پکیج های دیواری کوچک نتوانند نیاز شما را به خوبی برآورده سازند. بنابراین بهتر است پکیج بزرگتری خریداری نمایید. اما اگر این مشکل به طور ناگهانی رخ داده است، پس از چک کردن درجه آن، کارهای زیر را نیز انجام دهید:

چکه نکردن پکیج: ابتدا از این اطمینان حاصل نمایید که پکیج دیواری نشتی آب نداشته باشد. سپس برای رفع عیب پکیج دیواری ایران رادیاتور مخزن آب را به خوبی شستشو دهید تا کارایی آن افزایش یابد.

تست کردن دریچه تخلیه دما و فشار: با بالا و پایین کردن دسته، این دریچه را بررسی نمایید. پس از این کار، باید آب موجود در آن به بیرون سرازیر شود. این شیر باعث ایجاد فشار در دیگ بخار پکیج می شود. در صورت درست کار نکرن آن، شاید دلیل اصلی مشکل گرم نشدن آب را پیدا کرده باشید.

همچنین لوله شیب داری که آب سرد را برای این مخزن تهیه می کند مورد بازرسی قرار دهید تا از شکسته نشدن آن مطمئن شوید. این لوله پلاستیکی، آب سرد را مستقیما به بخش پایینی دیگ بخار پکیج هدایت می کند. در صورت شکسته شدن یا سوراخ بودن این لوله، حتما آن را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد آب در عیب یابی پکیج دیواری اخگر

مشخصا اولین کاری که باید در این مواقع انجام دهید این است که درجه ترموستات آن را کم کنید. پس از چند ساعت برای عیب یابی پکیج دیواری گلدیران یا مارک های دبررسی کنید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر. اما در صورت حل نشدن مشکل، توجه کنید که آیا بخار از پکیج خارج می شود یا خیر. همچنین به صدای جوشیدن آب نیز دقت کنید.

عیب یابی پکیج دیواری بوتان

همه این ها شاید نشان از تنظیم نبودن درجه ترموستات پکیج باشد. توجه کنید که این مشکل می تواند خطرناک هم باشد. زیرا هم می تواند باعث سوختن افراد شود و هم به خود پکیج، آسیب برساند.

رفع عیب پکیج دیواری ایران رادیاتور در هنگام تغییر رنگ آب یا بوی بد آن

اگر متوجه بوی عجیب آب شدید باید مشخص کنید که آیا مشکل با منبع آب است یا از پکیج. اگر این مشکل هم برای آب گرم و هم برای آب سرد وجود دارد پس حتما مشکل از منیع آب است. اما اگر بوی بد فقط از طرف آب گرم است، پس به احتمال فراوان، مشکل فقط از سمت پکیج دیواری خواهد بود. اکثر اوقات، این مشکل به دلیل واکنش به وجود آمده بین میله پکیج دیواری و آب موجود در آن که دارای غلظت بالای سولفات است، به مشام می رسد.

عیب یابی پکیج دیواری گلدیران

برای عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری ابتدا اجازه دهید که آب گرم به مدت دو تا سه دقیقه جریان داشته باشد. اگر بوی تخم مرغ فاسد را از آن استشمام کردید می توانید مخزن اب را مورد شستشو قرار دهید. در صورتی که مشکل حل نشد، میله ی آند را تعویض کنید. اما اگر بوی شبیه سیر را استشمام می کنید شاید نشتی گاز باعث به وجود آمدن این بو شده باشد. پس فورا شیر گاز را ببندید. از طرف دیگر، آهن و مس و دیگر مواد معدنی به جا مانده در پکیج دیواری می تواند باعث تغییر رنگ آب نیز شود. برای حل این مشکل، علاوه بر فیلترهای آب می توانید از سیستم های نرم کننده آب نیز استفاده نمایید.

عیب یابی پکیج دیواری آریستون هنگام صدا دادن پکیج دیواری

این مشکل می تواند به دلیل از جا در آمدن یا تماس اجزای فلزی پکیج با هم باشد. همچنین هنگام گرم شدن آب، مواد معدنی موجود در آن کریستالیزه می شوند و به شکل تکه هایی روی سطوح داخلی پکیج به جا می مانند. این مشکلات می تواند عمر پکیج را کوتاه کند. اگر صدایی شبیه ضربه آب می شنوید، ممکن است افزایش رسوبات سخت آب گرم یا انفجار داخل مخزن از دلایل آن بوده باشد. همچنین صدایی شبیه جوشیدن آب نیز مطمئنا به دلیل دمای بیش از حد آب مخزن است. پس حتما درجه پکیج را کم کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به آموزش تصویریعیب یابی پکیج دیواری در خانه به شما پرداختیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی