نیش پشه

درمان ورم و گزیدگی نیش پشه با روش های خانگی: روغن زیتون تا قاشق داغ

۰
درمان ورم و گزیدگی نیش پشه با روش های خانگی: روغن زیتون تا قاشق داغ
نمره 4.7 از 3 رای

نیش پشه از همراهان تابستان و گرما است و هرچند که دردناک است اما خود به خود در اکثر موارد درمان می شود. برخی از نیش ها بر روی صورت و یا نیش پشه برای کودکان نیاز است که زودتر درمان شود برای همین ما امروز در آی آر میکس در مورد درمان ورم و گزیدگی نیش پشه با روش های خانگی با شما صحبت می کنیم.

چگونه با طب سنتی نیش پشه را در خانه درمان کنیم؟

How to Stop Mosquito Bites from Itching

نیش پشه یکی از دردناک ترین موضوعاتی است که در تابستان می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید قبل از این که مورد نیش پشه قرار بگیرید بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه در کودکان و بزرگسالان را بخوانید. در ادامه نیز ما در آی آر میکس شما را با چند راهکار برای درمان نیش پشه با طب سنتی و روش های نوین و وسایل آشپزخانه آشنا می کنیم.

روش های خانگی درمان نیش پشه

۱-عسل:  از دیرباز درمان نیش حشرات با عسل یکی از راه های بهبود سریع نیش پشه بوده است. کافیست کمی عسل را بر روی محل نیش مالیده و پس از ده دقیقه پاک کنید.عسل، منطقه آسیب دیده را تسکین می دهد و کمک می کند تا خارش از بین برود.

درمان نیش حشرات

۲-سرکه سیب: یک راه دیگر ، درمان نیشه پشه با سرکه سیب  است. کافیست که یک پنبه را با سرکه سیب خیس کنید و بر روی جای نیش پشه قرار دهید تا درد تسکین  و بهبود یابد.

درمان نیش حشرات

۳-آب لیمو: لیمو تاثیر فراوانی بر درمان نیش و گزش حشرات دارد ، آن را به قطعات تقسیم کنید و به آرامی در ناحیه آسیب دیده قرار دهید، یا کمی آب لیمو را مستقیم بر روی آن بریزید. اسید سیتریک دارای خواص تسکین دهنده خارش است.

درمان نیش حشرات

۴-جوی دو سر: یک خمیربا جوی دو سر و آب ایجاد کنید و اجازه دهید تا کمی سفت شود و قوام بگیرد سپس این خمیر را بر روی محل نیش قرار داده و صبر کنید تا بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. این روش یک درمان عالی برای درمان گزیدگی با پشه است.

درمان نیش حشرات

۵-جوش شیرین: استفاده از جوش شیرین برای درمان گزیدگی پشه، مخلوط ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید و سپس  به آرامی به منطقه آسیب دیده اعمال کنید، آن را برای چند دقیقه به حال خود بگذارید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. یک راه حل قلیایی قوی مثل این اغلب خارش از گزش حشرات را تسکین دهد.

درمان نیش حشرات

درمان نیش حشرات با دارو

۱-درمان نیش حشرات با پماد هیدروکورتیزون: پماد  هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) از جمله  داروهایی است که به عنوان ضدالتهاب و  مرطوب‌کننده برای درمان برخی از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکلاتی مثل اگزما، درماتیت، جوش، نیش حشرات و خارش به سرعت توسط این پماد درمان می گردد. هیدروکورتیزون پماد برای نیش پشه است.

درمان نیش حشرات

۲-آسپیرین: آسپیرین می تواند درد و  علائم ناشی از گزش حشرات را درمان کند و سبب می گردد که پوست شما زودتر به حالت عادی برگردد. بهتر است که قرص آسپیرین را پودر کرده و آن را به شکل خمیر در بیاورید.

درمان نیش حشرات

۳-الکل: یک راه تسکین درد خارش استفاده از الکل طبی است. شما می توانید مقداری پنبه را با الکل آغشته کنید و سپس بر روی دست خود بمالید تا ورم آن بهبود یابد.

درمان نیش حشرات

۴-درمان نیشه پشه با خمیر دندان: بهتر است یک خمیردندان معمولی را برداشته و به اندازه یک نخود بر روی دانه حاصل از نیش حشرات قرار دهید تا به آرامی خوب شود این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

درمان نیش حشرات

۵-صابون: شستشوی محل نیش پشه را با آب و صابون بشویید. آب و صابون ملایم کمک می کند تا پوستتان دوباره خودش را بازیابی کند.

درمان نیش حشرات

درمان نیش پشه با طب سنتی

۱-آلوئه ورا: گیاه جادویی آلوئه ورا برای درمان انواع مشکلات پوستی و درمان نیش حشرات با طب سنتی کاربرد دارد. در این مورد هم کافیست تا مقداری ژل تازه آلوئه ورا را بر روی محل دانه ها قرار دهید تا خوب شوند و خارش آن ها کاهش یابد بعد از ۱۵ دقیقه ژل را بشویید و این کار را تا دوبار در روز انجام دهید.

درمان نیش حشرات

۲-ریحان: برگ های تازه ریحان را بکوبید و خمیر آن را بر روی جای نیش حشرات قرار دهید این کار باعث بهبود می گردد.

درمان نیش حشرات

۳-برگ سیب زمینی: برگ های سیب زمینی را بچینید و فشار دهید تا آب آن بیرون بیاید و سپس این آب یا شیره را بر روی پوستتان بمالید تا جذب شود و نیش پشه بخوابد.

درمان نیش حشرات

۴-روغن اسطوخودوس: یکی از راه های درمان نیش حشرات با گیاهان دارویی  استفاده از روغن اسطخودوس است. مقداری روغن اسطوخودوس را از فروشگاه داروهای گیاهی و یا عطاری ها تهیه کنید و  به روی دانه حاصل از نیش حشرات بزنید این روغن کمک می کند بهبود یابید. بهتر است که روغن لاوندر یا اسطوخودوس با روغن نارگیل مخلوط شود تا راحت تر جذب پوست شود.

درمان نیش حشرات

۵-درمان خارش و حساسیت نیشه پشه با قاشق داغ: به مدت چند ثانیه یک قاشق فلزی را بالای بخار آب قرار دهید تا کمی داغ شود تا حدی که دستتان را نسوزاند و سپس این قاشق داغ شده را روی محل نیش پشه قرار دهید گرمای قاشق کمک می کند تا بهبود نیش پشه راحت تر و سریع تر انجام شود.

درمان نیش حشرات

۶-درمان نیش پشه با روغن زیتون : یک پنبه را با روغت زیتون آغشته کنید و بر روی دانه قرار دهید تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس محل را بشویید و این کار را تا ۲ بار در روز انجام دهید.

درمان نیش حشرات

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره درمان ورم نیش پشه صحبت کردیم و طرز ساخت صندل چرمی بسیار ساده را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه درمان ورم ناشی از نیش حشرات و موارد مشابه را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی