How to Make a Wooden Gun

آموزش ۳ روش ساخت تفنگ چوبی با چوب و چوب بستنی در خانه

۱
آموزش ۳ روش ساخت تفنگ چوبی با چوب و چوب بستنی در خانه
نمره 4.2 از 54 رای

یکی از بازی های مورد علاقه کودکان (مخصوصا پسران)، انواع بازی های تفنگی است. ولی برخی از این اسحله های اسباب بازی ممکن است گران یا شاید پیدا کردن نوع مورد علاقه آن مشکل باشد. در این مطلب آی آر میکس به آموزش ساخت تفنگ با چوب و چوب بستنی می پردازیم.

چگونه با چوب تفنگ اسباب بازی بسازیم؟

How to Make a Wooden Gun

با استفاده از چوب می توان به ساخت انواع وسایل تزئینی یا حتی سرگرمی پرداخت. قبلا هم در مطلبی به آموزش انواع کاردستی چوبی پرداخته بودیم. این بار می خواهیم آموزش ساخت تفنگ با چوب ستنی را با شما مرور کنیم.

ساخت یک اسباب بازی چوبی

۱- برای ساخت اسباب بازی با چوب این کار نیاز به چوبی با ابعاد ۴*۲، اره، نوار سیاه، سمباده، دریل و پیچ خواهید داشت.

آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی

۲- ابتدا تخته چوب را به دو تکه تبدیل کنید. اگر تخته چوب به اندازه ۶۰ سانتی متر است، آن را به دو قطعه ۴۰ و ۲۰ سانتی متری تبدیل کنید. سپس قطعه بزرگتر را در جای محکمی قرار دهید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب

۳- با استفاده از دریل، یک سوراخ ۲ سانتی متری در چوب ایجاد کنید. این سوراخ حدود ۹ سانتی متر از لبه انتهایی چوب فاصله داشته باشد.

آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی و کش

۴- حالا در این مرحله از آموزش ساخت تفنگ با چوب با استفاده از نوار چسب سیاه، چوب را کاملا بپوشانید. این کار را از جهت مخالف سوراخ ایجاد شده شروع کنید و تا کنار سوراخادامه دهید. مطمئن شوید که سوراخ، توسط چسب پوشانده نشده باشد.

آموزش ساخت کاردستی با چوب بستنی

۵- قطعه چوب بزرگتر را ب نحوی روی چوب کوچکتر قرار دهید که سوراخ در بالای آن قرار رفته باشد. سعی کنید زاویه مناسبی به چوب ها بدهید تا شکل یک اسلحه واقعی را به خود بگیرند.

آموزش ساخت اسباب بازی با چوب بستنی

۶- با استفاده از دریل، دو چوب را با رد کردن یک پیچ از سوراخ ایجاد شده و فرو کردن آن در چوب کوچکتر، به هم وصل کنید. سر پیچ مورد نظر باید از سوراخ بزرگتر باشد تا از آن به بیرون نلغزد.

آموزش ساخت اسباب بازی با چوب

۷- می توانید از گیره لباس به عنوان ماشه اسلحه در ساخت مدل چوبی تفنگ استفاده کنید. در نهایت تفنگ چوبی شما به همین راحتی آماده شده است.

آموزش ساخت تفنگ چوبی

نحوه ساخت بومرنگ چوبی را در آی آر میکس مطالعه کنید.

ساخت تفنگ اسباب بازی از چوب

۱- در ابتدا آموزش ساخت اسباب بازی با چوب تکه چوبی انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد. چوب باید به اندازه کافی نرم باشد تا قابل حکاکی باشد.همچنین به مقدار کافی محکم باشد تا به راحتی نشکند. چوب درخت کاج می تواند گزینه مناسبی باشد.

ساخت مدل چوبی تفنگ

۲- ابتدا طرح تفنگ مورد نظر خود را روی تخته چوب رسم کنید. برای این کار می توانید از طرح های موجود در کتاب ها یا اینترنت بهره ببرید.

آموزش ساخت تفنگ کشی با چوب

۳- حالا با استفاده از اره، طرح مورد نظر را با دقت برش دهید. می توانید از اره مویی برای ایجاد انحرافات و زوایای کوچک در جوب استفاده کنید.

چگونه با چوب تفنگ اسباب بازی بسازیم؟

۴-در آموزش ساخت کاردستی با چوب باید پس از برش طرح خود از روی چوب، ابتدا آن را با سمباده، صاف کنید.

آموزش ساخت تفنگ کشی با چوب

۵- از دریل برای ایجاد سوراخ در مکان های مورد نظر در تفنگ مثل ماشه استفاده کنید. مکان این سوراخ ها با توجه به نوع اسلحه ای که قصد ساخت آن را دارید متفاوت است. سپس از ک اره کوچک برای بزرگ کردن سوراخ ها و بخشیدن شکلی مناسب به آن ها استفاده کنید. در نهایت دوباره روی آن سمباده بکشید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب

۶- شما می توانید یک داول چوبی را نیز به لوله تفنگ تبدیل کنید. ابتدا آن را به اندازه دلخواه خود برش دهید و سمباده بکشید. یک نقطه مرکزی در بالای تفنگ مشخص کنید. حالا از یک روتر برای ایجاد شیار در این تفنگ استفاده کنید. این شیار فقط باید به اندازه ای باشد که داول، درون آن قرار گیرد. حالا مقداری چسب چوب درون شیار بریزید و داول را درون آن قرار دهید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب

۷- در نهایت می توانید با استفاده از رنگ آمیزی، تفنگ چوبی خود را زیباتر سازید. گرچه شاید حفظ ظاهر چوبی تفنگ، جلوه بهتری به آن ببخشد.

آموزش ساخت تفنگ با چوب

ساخت چاقو چوبی ضامن دار را نیز می توانید در آی آر میکس یاد بگیرید.

آموزش ساخت اسباب بازی با چوب بستنی

۱- این بار می خواهیم تفنگی بسازیم که سر و صدا هم داشته باشد. برای این کار باید چند عدد چوب بستنی، خلال دندان، چسب و کش لاستیکی تهیه کنید. چوب های بستنی را در دو گروه ۵ تایی جدا کنید. یکی از گروه ها اندازه بزرگتری داشته باشد و دیگری از چوب های کوچکتر تشکیل شده باشد.

چگونه با چوب تفنگ اسباب بازی بسازیم؟

۲-در ابتدا آموزش ساخت اسباب بازی با چوب بستنی با استفاده از دریل، سوراخی در وسط دو تا از چوب بستنی های بزرگ ایجاد کنید. سه چوب باقی مانده را از وسط نصف کنید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی

۳- سه چوبی را که نصف کرده اید با استفاده از چسب مایع روی هم قرار داده و بچسبانید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب

۴- در این مرحله باید بدنه تفنگ را بسازیم. مانند تصویری که در شکل زیر می بینید ابتدا دو چوب سوراخ دار را با دسته چوب هایی که در مرحله قبلی درست کردیم تراز کرده و سپس به دقت بچسبانید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی و کش

۵- ابتدا سه عدد از چوب بستنی های کوچک تر را روی هم گذاشته و بچسبانید. با این کار می توانید لوله تفنگ را هم درست کنید. این لوله را باید کمی دورتر از سوراخ هایی که ایجاد کرده بودید قرار دهید. بنابراین به هیچ وجه آن ها را بین سوراخ ها قرار ندهید.

آموزش ساخت کاردستی با چوب بستنی

۶- دو چوب بستنی کوچک دیگر باقی مانده است. با استفاده از ان ها می توان ماشه تفنگ راساخت. آن ها را طبق شکل روی هم بچسبانید. سپس یک سوراخ در وسط آن ها ایجاد کنید. تا خلال دندان درون آن قرار داده شود.

آموزش ساخت اسباب بازی با چوب بستنی

۷- حالا ماشه جدید را بین بدنه تفنگ که پیش از این ساخته اید قرار دهید. باید به نحوی این کار را انجام دهید که سوراخ وسط ماشه با سوراخ هایی که پیش از این در بدنه تفنگ ایجاد کرده بودید تراز شوند. حالا می توانید خلال دندان را از طریق سوراخ بدنه تفنگ، وارد سوراخ ماشه کنید. می توانید از چسب برای چسباندن خلال دندان به بدنه تفنگ استفاده کنید ولی حواستان باشد که به هیچ وجه آن را به ماشه نچسبانید. پس از خشک شدن چسب، بخش اضافی خلال دندان را ببرید. ماشه باید به صورت آزادانه درون بدنه تفنگ به حرکت در آید.

آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی

۸- در نهایت در آموزش ساخت تفنگ با چوب بستنی و کش یکی از بخش های باقی مانده از چوب بستنی های کوچک تر را به تفنگ وصل کنید. این چوب را به بخش پشتی تفنگ و دقیقا پشت ماشه آن متصل نمایید. این کار را به با استفاده از کش لاستیکی انجام دهید. حالا تفنگ دست ساز شما آماده است.

چگونه با چوب تفنگ اسباب بازی بسازیم؟

آموزش ویدیوی ساخت تفنگ با چوب و کش

ساخت کشتی چوبی را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سه روش ساخت تفنگ چوبی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. مهدی گفت:
    4

    عالیه البته اگه یکم مختصر تر توضیح میداد خوب میشد

تبلیغات متنی