آموزش راه های جدید و ساده برای ریشه کندن مورچه از خانه

۱
آموزش راه های جدید و ساده برای ریشه کندن مورچه از خانه
امتیاز دهی به نوشته

حتما شما هم گاهی با تعداد زیادی از مورچه هایی که در جای جای اتاق های خانه در حال رفت و آمد هستند مواجه شده اید. مطمئنا کسی از اینکه وقتی در یک ظرف غذا را باز می کند یا سری به کابینت آشپزخانه می زند قبل از هر چیز با چند مورچه مواجه شود خوشش نمی آید. از این رو در این مطلب به روش های از بین بردن مورچه در خانه خواهیم پرداخت.

چگونه به صورت دائمی از شر مورچه ها در خانه خلاص شویم؟

How to Get Rid of Ants

پیش از این در آی آر میکس به آموزش سم پاشی برای از بین بردن پشه ها و مگس ها پرداخته بودیم. این بار قصد درایم شما را در خصوص روش های مبارزه با مورچه در خانه آشنا سازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

ریشه کندن مورچه از خانه

رعایت بهداشت، مطمئنا از مهم ترین راه های خلاص شدن از شر مورچه ها است. در صورت رعایت نکردن این مورد مطمئنا هر کدام از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت هم کاملا بی فایده خواهند بود. شما باید استفاده از مواردی که موجب جذب مورچه ها می شوند را کاهش دهید. در ادامه به شکلی دقیق تر این موارد را تشریح خواهیم کرد:

کاهش منابع غذایی برای از بین بردن مورچه در خانه

از بین بردن منابع غذایی یکی از مهم ترین بخش های برنامه کنترل مورچه ها است. برای این کار باید حتما نظافت آشپزخانه خود را به خوبی رعایت کنید. در ادامه راه هایی را برای این کار ذکر می کنیم:

  • تمیز کردن وسایل آشپزخانه: مورچه ها در آشپزخانه شما می توانند از روغن و مواد غذایی گوشه و کنار انواع لوازم موجود در آن ریخته است تغذیه نمایند. حتما برای ریشه کندن مورچه از خانه همه بخش های اجاق گاز، یخچال، مایکروویو، ماشین ظرفشویی و دیگر مکان های آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید.
  • خالی و تمیز نمودن کابینت ها: مواد غذایی ذخیره شده در کابینت ها می تواند دلیل بسیار خوبی برای جذب مورچه ها باشد. بنابراین به خوبی آن ها را تمیز کنید.
  • قرار دادن غذاها در ظروف در بسته: مورچه ها به قدری کوچک هستند که می توانند از کوچکترین منافذ نیز رد شوند. بنابراین به خوبی از غذاها در ظروفی مهر و موم شده نگه داری کنید.
  • صرف غذاها فقط در یکی از اتاق های خانه: سعی کنید تا جای ممکن وعده های غذایی خود را در یک اتاق میل کنید تا بدین ترتیب از حضور مورچه ها در دیگر اتاق ها یشگیری کنید.
  • تمیز کردن آشپرخانه به صورت مداوم: سر و کله مورچه ها معمولا شب ها پیدا می شود. بنابراین بهتر است هر شب قبل از خواب، آشپزخانه خود را به خوبی تمیز کنید تا از تجمع مورچه ها جلوگیری کرده باشید.
  • تمیز کردن سطل زباله

از بین بردن منابع آبی جهت مبارزه با مورچه در خانه

مورچه ها هم آب می نوشند. پس کارهای زیر را برای جلوگیری از ورود آن ها به اتاق خانه انجام دهید:

  • لوله کشی و لوله های دارای نشتی را بررسی کنید زیرا علت وجود مورچه در خانه هستند.
  • سعی کنید قبل از خواب حتما سینک ظرفشویی، توالت و دوش را خشک کنید.
  • ظروف خیس و اسفنج ها را در طول شب، درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. همچنین می تواندی آن ها را درون ماشین ظرفشویی بگذارید.
  • سینی ها و ظروف دارای آب را در طول شب خالی و خشک کرده و فردای آن روز در صورت لزوم مجددا پر کنید.

از بین بردن منافذ و نقاط ورود و خروج مورچه ها

با از بین بردن نقاط مخفی شدن و تجمع مورچه ها می توانید تا حد زیادی از شر آن ها خلاص شوید. به خاطر داشته باشید که کلونی مورچه ها می تواند به مقدار زیادی در سرتاسر خانه وجود داشته باشد. هر کلونی هم ممکن است شامل هزاران مورچه باشند. برای از بین بردن مورچه ها باید منافذ موجود در پنجره ها و در های موجود در خانه را به خوبی بپوشانید. همچنین سوراخ هایی را که در اطراف لوله ها و کابل ها ایجاد شده اند را هم حتما به طور مناسب بپوشانید.

علت وجود مورچه در خانه

روش های کشتن مورچه در خانه

پس از اینکه شرایط خانه خود را برای از بین بردن دائمی مورچه فراهم کردید می توانید از وسایل کمکی نیز برای این منظور استفاده نمایید. در اینجا می توان از دو روش برای این کار استفاده نمود:

  • اسپری ها و ضد عفونی کننده های ضد مورچه در منافذ در و پنجره
  • برای کابینت ها، سینک ها و دیگر جاهایی که استفاه از اسپری خوب نیست می توان از طعمه های پروتئینی و نیز طعمه های بر پایه کربوهیدرات برای مورچه ها استفاده کرد.

در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت:

گذاشتن طعمه برای مورچه ها

استفاده از طعمه برای مبارزه با مورچه در خانه: شما باید این طعمه ها را در جاهایی قرار دهید که اثرات بیشتری از مورچه ها مشاهده می کنید. هرگز طعمه را مستقیما روی خود مورچه یا در مسیر راه آن ها قرار ندهید. زیرا با این کار، مورچه ها را ترسانده و آن ها را از طعمه ها فراری می دهید. به جای این کار، این طعمه ها را در نزدیکی مکان های رفت و آمد مورچه ها قرار دهید. همچنین طعمه ها ار درون یک ظرف قرار دهید تا ضمن تازه نگه داشتن آن ها از آلوده شدن سایر ظرف و ظروف اطراف آن جلوگیری کرده باشید. برخی از مکان های مناسب برای قرار دادن طعمه را در ادامه مشاهده می فرمایید:

  • کابینت آشپزخانه
  • پشت، کنار و زیر اجاق گاز
  • در نزدیکی سینک ظرفشویی
  • در اطراف لوله ها و کابل هایی که از دیوار رد می شوند
  • در نزدیکی جعبه کمک های اولیه

بهتر است هر هفته یک بار مکان طعمه را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را عوض کنید.

مورچه ریز قهوه ای

استفاده از اسپری ضد مورچه

حتما در کنار طعمه هایی که قرار می دهید از اسپری ها نیاز استفاده کنید تا به نوعی مکمل آن باشند. مخصوصا برای مواقعی که مورچه ها به هیچ وجه روی خوشی به طعمه ها نشان نمی دهند استفاده از اسپری می تواند بسیار راهگشا باشد.

اثرات این اسپری ها معمولا پس از چند روز مشخص می شود. اعمال اسپری ها به صورت مستقیم در ترک ها، شکاف ها و منافذی که محل عبور مورچه ها هستند، همچنین قاب پنجره ها و درهای اتاق ها می تواند تا حد زیادی خیال شما را از بایبت مورچه ها راحت کند. به طور کلی مناطقی را که حدس می زنید بیش از همه محل عبو و مرور مورچه ها هستن مورد توجه قرار داده و حتما از اسپری در آن ها استفاده کتید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه کشتن مورچه در خانه را به شما آموزش دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر در این خصوص، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. دوربین مداربسته گفت:
    0

    اسپری های حشره کش خیلی خوب عمل میکنن ولی بوی اسپری ها خود صاحبخانه رو هم اذیت میکنه 🙁

تبلیغات متنی