Best Ways To Remove Hair at Home

آموزش روش های اپیلاسیون مو پا ، دست و ناحیه تناسلی در خانه

۰
آموزش روش های اپیلاسیون مو پا ، دست و ناحیه تناسلی در خانه
نمره 2 از 2 رای

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که موهای زائد بدن خود را به طور کامل از بین ببرند. شناخته شده ترین شیوه برای این کار، اپیلاسیون است که البته آن هم دارای متدها و شیوه های متفاوتی است. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به چگونگی اپیلاسیون در خانه بپردازیم.

چگونه خود را با موم اپیلاسیون کنیم؟

Best Ways To Remove Hair at Home

راه های مختلفی برای اپیلاسون وجود دارد. اما شاید جالب باشد که بدانید برای اپیلاسیون حتما نیازی به مراجعه به مراکز تخصصی نیست. بلکه می توانید این کار را حتی در خانه هم انجام دهید. در این پست آی آر میکس به آموزش نحوه اپیلاسیون در خانه خواهیم پرداخت.

اصلاح مو برای اپیلاسیون مردان

مزیت اصلاح در این است که علاوه بر آسان بودن، بدون درد نیز است. گرچه نتیجه حاصل از آن، کوتاه مدت است. در این روش اپیلاسیون مردان موهای شما از ریشه کنده نمی شوند ولی بالاتر از سطح پوست نیز نخواهند بود. بنابراین رشد مجدد آن سریع تر و در عرض یکی دو روز پس از اصلاح صورت می گیرد. برای اصلاح می توان از تیغ در کنار اصلاح خشک یا تر استفاده کرد. در اصلاح خشک از ماشین اصلاح استفاده می شود و در کنار آن نیازی به استفاده از فوم اصلاح و آب نخواهد بود. برای اصلاح خشک، موارد زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا صورت خود را به خوبی شستشو دهید تا پاک شود و سپس آن را خشک کنید.
  • پوست خود را اندکی بکشید تا سطحی صاف برای تراشیدن در آن ایجاد شود.
  • ماشین را در جهت رویش موهای صورت روی پوست خود بکشید.
  • زاویه تیغ ماشین را به صورتی تنظیم کنید که بیشترین سطح تماس را با پوست داشته باشد.

مواد لازم برای اپیلاسیون در خان

برای اصلاح در کنار تیغ های مخصوص می توان از کرم یا صابون های مناسب نیز استفاده کرد:

  • ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید تا حالتی نرم به آن ببخشید.
  • کرم اصلاح یا آب و صابون را بر صورت خود بمالید.
  • ضمن کشیدن پوست صورت، تیغ را در جهت رویش مو حرکت دهید.
  • پس از هر حرکت، تیغ را شستشو دهید.
  • پس از تمام شدن کار، صورت خود را این بار با آب خنک شستشو داده و آن را خشک نمایید.

اگر در اپیلاسیون موهای زائد در خانه هر گونه جوش یا خال گوشتی در صورتتان وجود دارد در استفاده از تیغ احتیاط کنید و آن را به آرامی روی این قسمت از صورت خود بکشید. بهتر است تیغ ها را پس از ۵ تا ۷ بار استفاده، عوض کنید.

فیلم اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی

استفاده از موچین برای اپلاسیون موهای زائد

با کمک موچین می توان موها را از ریشه کند. بدین ترتیب، رشد مجدد مو در آن قسمت از بدن تا مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید. این روش برای آن بخش هایی از بدن مناسب است که موهای آن تا حدودی کوچک تر هستند (مثلا ابروها). ریشه کن کردن موها می تواند برای لحظه ای دردناک باشد یا موجب قرمزی موقت شود ولی این مسائل، خیلی سریع رفع می شوند. در استفاده از این روش، موارد زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب گرم شسته و آن را خشک کنید.
  • پوست را اندکی کشیده و موی مد نظرتان را با موچین گیر بیندازید.
  • خیلی سریع و بدون معطلی، موچین را به سمت بیرون بکشید تا مو از جای خود در بیاید.

پس از تمام شدن کار، قسمت مورد نظر را با استفاده از آب سرد مورد شستشو قرار دهید تا از حساسیت های پوستی جلوگیری شود.

چگونه خود را با موم اپیلاسیون کنیم؟

ساخت موم اپیلاسیون در خانه

با کمک این روش نیز می توان مو ها را از ریشه جدا کرد. استفاده از آن به این صورت است که ابتدا برای استفاده از موم برای اپیلاسیون باید موم بر روی بخش مورد نظر مالیده می شود. سپس باید صبر کرد تا موم، سرد شود. سپس آن را از پوست جدا می کنید. از این روش می توان برای کندن موهای صورت اصتفاده کرد.

طرز تهیه موم اپیلاسیون در خانه

موم را نباید در مناطق حساس مانند بینی، گوش یا هر بخش از پوست که ممکن است حساس باشد یا تحریک شود استفاده نکنید. همچنین از موم در بخش هایی از پوست که دارای این مشکلات هستند نیز باید اجتناب نمود: آفتاب سوختگی، جوش، زگیل، رگ های واریسی. همچنین اگر از دیابت رنج می برید یا در ۶ ماه گذشته از کپسول های ایزوترتینوئین استفاده نموده اید بهتر است از این روش استفاده نکنید.

استفاده از موم یکی از بهترین شیوه های اپیلاسیون کل بدن است که اثرات آن تا چند هفته باقی می ماند. گرچه ممکن است درد آن نسبت به دیگر روش ها بیشتر باشد. در هنگام استفاده از این شیوه باید موارد زیر را رعایت نمایید:

  • ۲ تا ۵ روز قبل از استفاده از موم از داروهای گروه رتینوئید استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از موم، صورتتان را شسته و آن را خشک کنید.
  • ابتدا موم را از لحاظ دما بررسی کنید. موم قبل از استفاده باید اندکی گرم باشد (بدون اینکه شما را بسوزاند).
  • موم را در جهت رشد موها باید به پوست خود بمالید.
  • یک پارچه برداشته و آن را بین ۲ تا ۳ ثانیه به موم بمالید.
  • پوست خود را کشیده و پارچه را سریعا روی پوشت صورت خود بکشید.
  • برای اینکه از درد خود بکاهید، پس از استفاده از موم، کمپرس سرد استفاده نمایید.

اگر به هر ترتیبی در خود حساسیتی مشاهده کردید، استفاده از موم را متوقف کرده و در صورت نیاز با یک پزشک مشورت نمایید.

اموزش اپیلاسیون کل بدن با استفاده از اپیلاتور

اپیلاتور، ابزاری الکتریکی است که مو را از ریشه قطع می کند. از اپیلاتورهای کوچک می توان روی صورت یا نواحی دارای موهای کوچک تر استفاده کرد. معمولا برای هر اپیلاتور،صیوه استفاده متفاوتی ذکر شده است. با این حال معمولا مراحل زیر را باید در استفاده از همه آن ها رعایت کرد:

  • قبل از استفاده از اپیلاتور، پوست خود را بتراشید.
  • اپیلاتور را در زاویه صحیحی قرار دهید.
  • اپیلاتور را به آرامی روی پوست بکشید.

استفاده از این روش شاید اندکی دردناک باشد ولی در عوض برای مدت طولانی تری از رشد مجدد مو ها جلوگیری می کند. شما می توانید اپیلاتور را از داروخانه ها یا به صورت آنلاین تهیه بفرمایید.

اپیلاسیون مردان

طرز اپیلاسیون در خانه با استفاده از کرم موبر

از کرم موبر می توان برای اپلاسیون موهای زائد صورت و بدن استفاده کرد. این کرم ها در واقع با از بین بردن ساختار مو به جنگ آن ها می رود. با استفاده از این روش شاید دچار حساسیت شوید یا بخشی از پوست تحریک شود. بنابراین همیشه اول از همه مقدار کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید. به هیچ وجه از این کرم در اطراف چشم و ابروها استفاده نکنید.

بنابراین اگر در مناطقی از پوست خود دارای حساسیت هستید یا دچار سوختگی و شکستگی شده اید یا به هر صورت التهابی در پوست خود دارید بهتر است از این کرم ها استفاده نکنید. برای استفاده از این کرم ها حتما طبق دستورات چاپ شده روی قوطی حاوی آن ها عمل کنید.

استفاده از کرم موضعی برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی

اگر روش های دیگر برای از بین موهای زائد چندان مثمر ثمر نبودند می توانید از کرم های موضعی نظیر کرم وانیکا استفاده نمایید. البته کرم های موضعی متنوعی برای این کار وجود دارند. نکته مهم این است که بهتر است همیشه قبل از اینکه از این کرم ها استفاده کنید، ابتدا بهش کوچکی از آن ها را امتحا نمایید تا از اینکه حساسیت یا التهاب خاصی روی پوست شما ایجاد نکنند مطمئن شوید. مانند دیگر روش های اپیلاسیون خانگی، این روش نیز برای ۱ تا ۲ هفته می تواند از رشد موها جلوگیری کند.

روش های اپیلاسیون دائمی

برای اپیلاسیون دائمی باید از روش های غیر خانگی نظیر لیزر استفاده کنید. البته باید گفت حتی لیزر هم راهکاری برای از بین بردن دائمی مو ها نیست. فقط اینکه مدت اثر گذاری آن بسیار بیشتر از شیوه های دیگر است. روشی را که می توان از آن به عنوان راهی برای حذف دائمی موهای زائد نام برد، روش الکترولیز است. الکترولیز، رشد موها را کاملا متوقف می کند. در این روش، یک سوزن استریل درون فولیکول های مو قرار داده می شود. جریان الکتریکی بسیار کمی که از طریق این سوزن ها ایجاد می شود، می تواند به صورت کامل جلوی رشد مجدد موها را بگیرد.

بهترین مارک موم برای اپیلاسیون

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به آموزش اپیلاسیون در خانه پرداخته شد. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی