Why Your Car's Oil Light Goes On

علت روشن شدن چراغ روغن در زمان حرکت یا ایستادن ماشین چیست؟

۵۶
علت روشن شدن چراغ روغن در زمان حرکت یا ایستادن ماشین چیست؟
نمره 2.9 از 31 رای

ماشین ها، چراغ ها و علائم مختلفی دارند که هر کدام نشان دهنده وضعیت کلی یکی از بخش های آن هستند. یکی از این چراغ ها، چراغ روغن است که روشن شدن آن به معنای وجود مساله و مشکلی در رابطه با روغن موتور ماشین خواهد بود. از آنجا که این بخش مستقیما در ارتباط با موتور ماشین قرار دارد پس باید سریعا چاره ای برای آن اندیشیده شود. از این رو در این پست آی ار میکس به مرور علل روشن شدن چراغ روغن و استپ ۲۰۶ و دیگر ماشین ها خواهیم پرداخت.

بررسی دلایل روشن چراغ ماشین در حالت های مختلف

?Why Your Car’s Oil Light Goes On

روغن موتور از مهم ترین اجزای ماشین است که عملکرد صحیح موتور آن را به نوعی تضمین می کند. اما گاهی اوقات ممکن است با روشن شدن چراغ روغن در ماشین متوجه بروز مشکلی در آن شوید. در این مطلب آی آر میکس به علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا و راه های رفع آن پرداخته ایم.

علت روشن شدن چراغ روغن سمند، پراید و دیگر ماشین ها

۱- وقتی چراغ روغن ماشین روشن شد باید در اولین مکان امنی که می بینید توقف کرده و ماشین را خاموش کنید. زیرا ادامه رانندگی در حالی که روغن کافی در موتور ماشین وجود ندارد می تواند باعث آسیب های جدی به برخی اجزای داخلی آن شود. بنابراین تا جای ممکن باید هر چه سریع تر، ماشین خود را خاموش نمایید.

علامت روشن شدن چراغ روغن پراید

۲- پس از خاموش کردن ماشین، با استفاده از میله مخصوص سطح روغن را بررسی کنید. در تصویر زیر مشخص شده است که چه سطحی از روغن نشان دهنده کافی بودن یا نبودن آن برای ادامه کار ماشین است.

علت روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ تیپ ۵

۳- اگر مشاهده کردید که سطح روغن بیش از حد پایین است، اولین کاری که باید بکنید این است که در جستجوی نشانه های چکه کردن روغن باشید. برای این کار باید زیر ماشین را به دقت بررسی کمنید و ببینید که آیا روغن روی سطح زمین ریخته است یا خیر.

روشن شدن چراغ روغن و استپ 206

اگر چنین چیزی مشاهده کردید پس در واقع ماشین شما دارای نشتی است. اما اگر چنین مشکلی را مشاهده نکردید شاید علت بروز این مساله، کمبود فشار روغن موجود در ماشین باشد.

۴- برای اینکه بتوانید به حرکت خود ادامه دهید باید دوباره مخزن روغن را پر کنید. برای این کار پس از تهیه روغن، مخزن را به مقدار کافی پر کرده و سپس با روشن کردن ماشین، بررسی کنید که آیا دوباره چراغ روغن روشن می شود یا خیر. اگر این چراغ دیگر روشن نشد پس مشخص می شود که مشکل از کمبود مقدار روغن در مخزن آن بوده است.

علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا

در این صورت بهتر است ماشین را به یک تعمیرکار نشان دهید تا ان را از لحاظ وجود نشتی چک کند. اما در صورتی که چراغ روغن در دور موتور پایین حتی پس از پر کردن مخزن روغن همچنان روشن است، دوباره موتور آن را خاموش کنید.

۵- معمولا دلیل روشن شدن چراغ روغن با وجود پر بودن مخزن آن، فشار کم روغن است. این فشار باید توسط پمپ روغن که در موتور ماشین قرار دارد ایجاد شود. در صورت خراب بودن این پمپ، احتمال آسیب رسیدن به موتور بسیار زیاد خواهد بود. پس به هیچ وجه ماشین را دوباره روشن نکنید. در این شرایط بهتر است ماشین را با استفاده از بکسل کردن به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید.

برسی دلایل روشن چراغ ماشین در حالت های مختلف

بررسی علت روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ ، پراید و ..

۱- قبل از هر چیز، ماشین را در دنده مناسب قرار دهید. بررسی دلیل چکه کردن روغن به این معنی است که باید کف اتوموبیل را بررسی کنید. بنابراین حتما از یک محافظ چشم استفاده کنید تا ناخودآگاه آسیبی به آن وارد نشود. همچنین بهتر است از یک دستکش استفاده کنید تا به دستتان آسیبی وارد نشود. به خاطر داشته باشید که اگر به تازگی ماشین را خاموش کرده اید، موتور آن داغ است. پس مراقب باشید.

روشن شدن چراغ روغن در دور موتور پایین

۲- قبل از اینکه ماشین را با استفاده از جک، بالا ببرید بهتر است سیم باتری ماشین را جدا کنید تا از روشن شدن اتفاقی موتور ماشین به هر دلیلی، جلوگیری کرده باشید. از یک آچار دستی یا آچار سوکت برای جدا کردن گیره ای که نقش محافظ ترمینال منفی باتری را دارد استفاده کنید. این بخش از باتری تحت عنوان NEG یا با علامت منفی در بالای آن، قابل شناسایی خواهد بود. نیازی به جدا کردن کابل ترمینال مثبت نخواهد بود.

علت روشن شدن چراغ روغن سمند ef7

۳- حالا برای پیدا کردن علت روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ و ماشین های دیگر با اسفاده از جک، کمی به ماشین ارتفاع دهید تا بتوانید به راحتی کف آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که ماشین در سطحی شیب دار قرار نگرفته باشد. همچنین از سالم بودن جک اطمینان حاصل کنید.

علت روشن شدن چراغ روغن پراید در دور پایین

در برخی از ماشین ها نقطه ای مخصوص جک وجود دارد که در صورت استفاده از آن، بهتر می تواند وزن ماشین را تحمل کند. برای پیدا کردن این نقطه می توانید از دفترچه راهنمای ماشین کمک بگیرید.

۴- حالا موتور ماشین را به دقت برای پیدا کردن هر گونه علامت نشتی یا چکه کردن روغن بررسی کنید. ممکن است مقدار این نشتی خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. در هر صورت باید به آن توجه کرد. اگر خط باریکی از روغن را مشاهده می کنید، آن را دنبال کنید تا جایی که بتوانید منبع آن را تشخیص دهید.

علت روشن شدن چراغ روغن در زمان حرکت یا ایستادن ماشین چیست؟

۵- البته ممکن است نشتی مشاهده شده توسط شما مربوط به روغن موتور نباشد. زیرا از روغن های متفاوتی در ماشین استفاده می شود. تشخیص اینکه این نشتی مربوط به کدام یک از این روغن ها است برای یک فرد غیر متخصص می تواند مشکل باشد. روغن موتور معمولا به رنگ قهوه ای یا سیاه است. در حالی که روغن های مربوط به کولر ماشین معمولا به رنگ نارنجی یا سبز تمایل دارند. مایع واشر شیشه جلو پنجره نیز به رنگ آبی است. از این نکات برای تشخیص دقیق محل نشتی می توانید استفاده کنید.

علامت روشن شدن چراغ روغن پراید

البته به این توجه داشته باشید که تماس روغن با سطوح مختلف و گرد و غباری که روی آن می نشیند می تواند  باعث تغییر رنگ آن نیز شود. بنابراین ریختن مقداری از روغن نشتی روی یک تکه پارچه می تواند گزینه مناسب تری برای تشخیص دقیق نوع آن باشد. حتما قبل از اینکه به موتور ماشین دست بزنید از سرد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۶- موتور از بخش های مختلف فلزی که روی هم سوار شده اند تشکیل شده است. بنابراین جای تعجبی ندارد که یکی از قسمت های آن دچار شکستگی شده و نشتی داشته باشد. به همین دلیل معمولا شرکت های سازنده ماشین، از واشرها یا درز بندهای مخصوص برای پوشش مناسب و استحکام بخشی نقاط مختلف موتور استفاده می کنند.

علت روشن شدن چراغ روغن 206

اگر این واشرها به هر دلیلی خراب شوند، فشار موجود در روغن می تواند موجب خراب شدن بدنه موتور و در نهایت بروز نشتی شود. بنابراین در بررسی موتور برای پیدا کردن علت روشن شدن چراغ روغن، حتما اول از همه نقاطی که دارای این واشرها هستند را مرور کنید.

۷- پس از پیدا کردن محل دقیق نشتی باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. شاید مجبور شوید واشر یا درز بند چرمی خراب شده را تعویض نمایید. برای این کار باید تمام بقایای واشر قبلی را از بین برده و سپس نوع جدید آن را جایگزین کنید.

علت روشن شدن چراغ روغن 206

برخی از واشرها به راحتی از جای خود جدا می شوند در حالی که نمونه هایی از آن به ابزاری مخصوص نیاز دارند. با توجه به اهمیت این موضوع، همواره بهتر است کار تعمیر نشتی ماشین را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

دلیل روشن شدن چراغ روغن در دور موتور پایین

۱- در صورت عدم وجود نشتی باید احتمالات دیگر را بررسی کرد. اگر مدت زیادی از تعویض روغن موتور ماشین گذشته باشد این احتمال می رود که فیلتر آن مسدود شده باشد. بهتر است یک بار روغن ماشین را تخلیه کرده و پس از تعویض فیلتر آن، روغن جدید را داخل مخزن بریزید. اگر مشکل از فیلتر بوده باشد، پس این بار چراغ روغن پس از استارت ماشین باید خاموش شود.

علت روشن شدن چراغ روغن سمند ef7

۲- اگر سطح روغن موتور پایین بود ولی هیچ نشانی از نشت در موتور نیافتید، پس احتمال سوزانده شدن روغن توسط موتور را هم باید بررسی کرد. روغن موتور نباید وارد سیلندر شده باشد. زیرا در غیر این صورت پس از ترکیب شدن با اکسیژن موجود در سیلندر، به راحتی سوخته و تبخیر خواهد شد.

روشن شدن چراغ روغن در دور موتور پایین

یک دستگاه اندازه گیری هوای فشرده تهیه کرده و با استفاده از آن همه سیلندرهای ماشین را برای پیدا کردن علت روشن شدن چراغ روغن در دور موتور پایین تست کنید. اگر مقدار نشان داده شده برای یکی از سیلندرهای کمتر از بقیه بود پس حتما موتور ماشین را برای تعمیر و بررسی بیشتر به یک متخصص نشان دهید.

۳- با استفاده از دفترچه راهنمای ماشین، مکان واحدهای ارسال به روغن موتور را بررسی کرده و کابل های آن را جدا کنید. بررسی کنید که آیا این کار هیچ تاثیری بر روی عملکرد روغن موتور می گذارد یا خیر. اگر مساله خاصی پیش نیامد پس می توان گفت مشکل از فشار روغن نیست. اما هر واکنش دیگری از سوی ماشین نشان خواهد داد که مشکل دقیقا از همین نقطه است.

برسی دلایل روشن چراغ ماشین در حالت های مختلف

۴- اگر مشکل از فشار روغن بود پس باید پمپ روغن عوض شود. این پمپ در واقع عامل جریان یافتن روغن درون موتور است. بنابراین هر گونه مشکلی در آن می تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد کلی موتور داشته باشد. نصب یک پمپ جدید کار آسانی نخواهد بود. بنابراین اگر تخصص و ابزار لازم را ندارید خودسرانه به این کار نپردازید.

برسی دلایل روشن چراغ ماشین در حالت های مختلف

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروزدر آی آر میکس درباره علامت روشن شدن چراغ روغن پراید صحبت کردیم و سپس چند نکته برای حل این مشکل مطرح شد. چنانچه در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۵۶ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    66

    سلام .ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هست چراغ روغن واستپ در زمان توقف پشت چراغ یا ترافیک چشمک چشمک میزد هر جا تعمیرگاه نشان دادم یکی گفت فشنگی روغن نشد یکی گفت روغن نشد یکی گفت فیلتر روغن باز نشد یکی گفت اویل پمپ که یک بنده خدا گفت دیاگ بزن معلوم میشه زدم دیدم فشنگی اب داره بالا میزنه امپره دروست نشان میده ولی تو سیستم خطا داره عوض کردم ماشینم دروست شد اویل پمپ عوض نکردم عیب سر فشنگی اب بود که دما رو بالا میزد که چراغ روغن واستپ تو ترافیک پر پرروشن خاموش میشد امیدوارم اطلاعاتم در مورد فنی ماشین بدرد این موردها بخورد که خرج اضافی نکنید

    • امانی گفت:
      1

      اگر فقط چراغ روغن چشمک بزنه چی؟

      • مسعود آقاخان گفت:
        0

        سلام.ماشین من پراید ۸۴دوگانه کارخانه است‌.بعداز ی بار فشار زیاد ب این مشکل مبتلا شدم.اما اینو بگم ک صدای موتور تغییر نکرده بود.واین از مجموعه ای از نقصهاست.و مشکل من هر بار با تعویض روغن و فیلتر تا ۳۰۰۰تا درسته.بعدش شروع میشه.آمپر ک ب۸۵میرسه و تو حالت درجا چراغ روغن سوسو میزد.دیروز بعد از یک سال ونیم با کمی فکر درستش کردم

    • مجید گفت:
      1

      سپاس از اطلاعات خوبتون بنده هم دارای یک خودروی۲۰۶ هستم و زمانی که موتور داغ میشه در زمان ایست چراغ روغن و استپ چشمک میزنن
      احتمالا باید همین عیب رو داشته باشه
      دیاگ مشخص می‌کنه دیگه؟

      • محمد گفت:
        1

        سلام من ۴۰۵ دارم این مشکل دارم موقعی تو جادم میرسم به مقصد سرعت کم میکنم دور موتور که میخابه چراغ روغن چشمک میزنه

  2. سعید گفت:
    0

    با درود
    اگه با چک کردن تمام قسمتهای مربوط به روغن, مشکل چراغ روغن حل نشد ایراد میتونه از موتور ماشین باشه,مخصوصا تو دور موتور پایین که این ایراد میتونه علتش فرار روغن از رینگها باشه که تو این شرایط سنسور روغن با کاهش فشار روغن مواجه میشه و با روشن شدن چراغ روغن این مشکل رو اطلاع میده.
    با سپاس

    • ارش گفت:
      -2

      سلام جک اس۵ دارم الارم روغن روشن شد مکانیک گفت فشنگی عوض کرد نشد گفت اویل پمپ اونم عوض مرد کلی خرج گذاشت رو دستمون درست نشد تو ایست کامل دور موتور زیر یک روشن میشه الان به نظرتون برای فرار روغن باید موتور باز بشه و خطرناک رانندگی‌باهاش؟

  3. م.ج.احمدی گفت:
    4

    سلام
    من با مشکل روشن شدن چراغ فشار روغن و استپ پژو slx در زمانی که دور موتور زیر ۲۰۰۰۰ می آمد مواجه شدم
    با مشورت باتریساز و مکانیک اول فشنگی روغن را عوض کردم اثر نکرد. بعد رفتم فیلتر روغن عوض کردم. مشکل حل شد. فیلتر روغن قبلی پرفلکس چین بود فیلتر جدید سرکان ساخت ایران.

    • محمد گفت:
      0

      درود دوست عزیز.من با مشکلی مشابه اغلب دوستان زمانی مواجه شدم که پارس صفر خریدم و متوجه شدم در مسیرهای سربالایی و کوهستانی که فشار زیادی به موتور میاد دمای روغن بالا میره و کلیه اتصالات فلزی درگیر با روغن هم داغ میشه .داخل فرنگی دو قطعه پلاتین هست که در شرایط نرمال از هم فاصله دارن ولی به محض داغ شدن و انبساط مختصر این دو پلاتین به هم نزدیک میشن و در آستانه رسانایی قرار میگیرن که باعث پرپر کردن یا چشمک زدن چراغهای هشدار دهنده میشه.تا زمانی که چراغ روغن به شکل ثابت روشن نباشه نگران کننده نیست.چون اگر اینگونه بود من باید چند سال پیش ماشینم موتور میسوزوند.پس تا زمانی که چراغ روغن روشن دائم نمونده نگران نباشید و هزینه نکنید

  4. سیروان گفت:
    19

    ماشین من سمند LX مدل ۹۰ بود و به مدت شش ماه وقتی ماشین گرم میشد چراغ روغن و استپ چشمک میزد وقتی گاز میدادم مشکل حل میشد خلاصه شش ماه کارو زندگی ما شد حل این مشکل هیچ کدوم از مکانیکها ، تنظیم موتوری و تعویض روغنیها نتونستن مشکل رو حل کنن و هر مکانیک ماهری که میبردم میگفتن باید تعمیر موتور کامل بشه ولی ماشین من شتاب عالی و موتورش خیلی نرم و بیصدا بود و هرچی فکر میکردم مشکل از موتور نبود خلاصه هر دو ماه یکبار روغن و فیلتر روغن عوض میکردم و آخرسر اویل پمپ و فشنگی روغن عوض کردم ولی درست نشد.نزدیک سه میلیون پول اویل پمپ در دو مرحله و روغن و فیلترروغنهای مختلف هزینه کردم تا آخر سر خودم به این نتیجه رسیدم که فیلتر روغن ۸ سوراخ سرکان بندازم رو ماشین و خوشبختانه مشکل حل شد.پس الکی خرج نکنید حتما حتما فیلتر روغن ۸ سوراخ سرکان اصلی تست کنید.

    • مرتضی گفت:
      1

      سلام من هم دقیقا این مشکل رو دارم ولی تعمیر کارم میگه ۴ سوراخ بنداز 😐

    • ارش گفت:
      1

      منم دقیقا‌ همین مشکل دارم تو ایست کامل چراغ روغن روشن میشه مکانیک دوبار فشنگی عوض کرد یک بار اویل پمپ نزدیک ده م رو دستم خرج گذاشت الانم میگه باید موتور باز بشه به نظرتون مشکل مشابه شماست

    • مرتضی گفت:
      0

      دمت گرم👍👏

  5. محسن ترابی گفت:
    1

    از مطلبی که نوشتین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کاراو اینترنتی انجام میدم. هر چیزی که میخوامو اینجا پیدا می کنم و سایت هایی مثل سایت شما با ارائه مطلبای بدرد بخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با ۲ تا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم شما صاحبای سایت گرم که انقدر کارمون رو راحت کردین.

  6. حمید گفت:
    0

    سلام من ۴۰۵ دارم تازه تعمیر کل انجام دادم ولی سره پیچ های تند چراغ استپ و روغن تا وقتی پیچ رو رد کنم روشن میشه رد که میشم خاموش میشه خواستم ببینم این عادی هست یا مشکلی داره ماشینم

    • علتوغ گفت:
      -6

      سلام دوست من احتمال ۹۹درصد کسری میلنگ این کار رو میکنه

      • رضا گفت:
        0

        سلام
        ببخشید کسری میل لنگ یعنی چی
        من هم پژو پارس ۹۱دارم سر پیچ چراغ روغن یکبار خاموش روشن میشه علت چیست

      • رضا گفت:
        0

        سلام ببخشید کسری میلنگ یعنی چی لطف میکنید بیشتر توضیح بدید.

    • سلام میخواستم بدونم مشکل ماشینت حل شد ماشین من هم زمانی که میخوام وارد کوچه بشم همینطوری میشه گفت:
      0

      سلام ماشین من هم همین مشکل داره میخواستم بدونم چکار کردید که مشکلتون حل شد .
      ممنون

    • محمدرضا گفت:
      -1

      سلام جناب اگر توی حالت درجا و دور موتور پایین چراغ روغن روشن نمیشه و فقط موقع دور زدن روشن میشه مشکل از اویل پمپ هست عوض کنید درست میشه البته از جایی که مطمعن هستید بگیرید من اویل پمپ نو گذاشتم فایده ای نداشت ولی الان اویل پمپ تعمیری گذاشتم خوب شده. اما هنوز توی دور موتور پایین و در حالت درجا چراغ روغنم روشن میشه انشالله اینم که رفع کردم میگم.مال من بعد از تعویض اویل پمپ دیگه توی دور زدن روشن نمیشه

    • م گفت:
      0

      شک نکن کمبود روغن داری ولا غیر این را همه تجربه کردیم

  7. رامین گفت:
    -2

    سلام دوستان خواهشا هر کسی که میدونه راهنمای کنه ماشین ۴۰۵دارم که وقتی روشنش میکنی یه صدای غیر طبیعی داره وقتی هم گاز میدی دور موتور از ۲با لا میره احساس میکنی یه چیزی درگیره صدادی خر خر میده وقتی هم دو موتور پاینه چراغ های امپر اب ترمز دستی استپ و روغن روشن میشه فیلتر و فشنگی رو غن هم عوض کردم خواهشا استاد کاران و تجربه داران جواب بدن

    • فرشاد گفت:
      0

      داداش مشخصه که اویل پمپت ضعیف و روغن توی ماشینت نمیچرخه . هر دقیقه ک دیرتر تعمیر کنی یک میلیون بذار روی هزینه تعمیر ماشینت البته اگه تا الان به تعویض موتور نرسیده باشی

    • استاد کار گفت:
      3

      سلام
      فشنگی آب تعویض بشه مشکل شما حل میشه

  8. مهدی گفت:
    2

    با تعویض روغن و فیلتر روغن مشکلم حل شد

    • علیرضا صلاحی مقدم گفت:
      -1

      سلام من چراغ چک روغن ماشین ایکس ۳۳روشن شد تا خودم رو به نزدیک تعویض روغن رسوندن ماشین یکدفعه خاموش شد بعد که دیگه روشن نشد روغن و فیلتر روغن رو هم تعویض کردم ولی استارت میخوره روشن نشد تسمه تایم هم سالمه

  9. محمود سنندجی گفت:
    1

    با سلام .خدمت عزیزان .من سمند دارم که موتور tu5 هست مشکل من هم همین. روشن شدن چراغ روغن و استپ موقعی که موتور ماشین گرم میشه هست البته من موتورم روغن سوزی داشت و یاتاقان‌ها هم خط داشت که تعمیر موتور اساسی انجام دادم طوری که اویل پمپ رو هم شرکتی عوض کردم رینگ و پیستون واتر پمپ سوپاپها کاسه‌نمد وفشنگی روغن وتماما بهترین جنس موجود بازار حتی کارتل روهم مویه درز داشت جوش ندادم و نو شرکتی عوض کردم نتیجه کار خیلی بود دقیقا پس از گرم شدن موتور چراغ روغن و استپ چشمک میزنند تعمیرکار میگه اویل پمپ. نو شرکتی خرابه .اما مگه میشه فعلا ماشین تو تعمیرگاست و گفتم دست نزن تا خودم تحقیق کنم

  10. ابوالفضل گفت:
    2

    سلام من خودرو۲۰۶تیپ۲ تازه خریدم بردم تعویض روغنی سرویس کردم بعد از سرویس بعد از چند دقیقه چراغ روغن استپ روشن شد بردمش پیش سرویس کار گفت دیر روغن عوض کرده به چندتا کار کن باز بیا عوض کنم درست میشه خواستم کمکم کنید ببینم راه دیگه ی هم هست ممنون

  11. علی گفت:
    0

    سلام.من سمند lx مدل ۸۹ دارم.بعد از تعمیری که در تابستان موتور رو کردم و روغن سوزی برطرف شدمشکل پر پر زدن چراغ استپ و روغن در دور پایین موتور(زیر۱۰هزار) دارم.فبلتر روغن و روغن و اویل پمپ عوض کردم و موتور شور هم ریختم ولی مشکل حل نشده.صدایی هم از داخل موتور نمیاد و میل لنگ در تابستان تراشکاری نرفت.یاتاقان ها هم طبق نظر مکانیکم درست بود.فقط تنها چیزی که هست اینکه یه بار فیلتر روغن قلابی و ارزون انداختم دیدم با اندک گرم شدن ماشین این پرپر زدن شدت می‌گرفت و حتی ثابت میشد.ولی وقتی فیلتر روغن اصل که تهش فلزی هست انداختم کمتر و دیرتر پرپر میزنه ولی مشکلم همچنان پابرجاست.لطفا کمک کنید چون واقعا اعصابمو خورد کرده تو این شش ماه و همش میترسم ماشین موتورش بگیره یا یاتاقان بزنه.

  12. جواد گفت:
    0

    سلام و عرض ادب
    بنده پراید ۱۳۱ دارم۰جدیدارچراغ روغن ماشین روشن و خاموش میشود۰ با اینکه تازه روغن و فیلتر عوض کرده ام۰ نشتی هم روغن ندارد۰خواهشا اینجانب را راهنمایی کنید۰باتشکر واحترام

  13. Mohammad گفت:
    1

    ماشین من پرایده تو دور موتور ۱ چراغ روغن روشنه از چیه

  14. علیرضا صلاحی مقدم گفت:
    0

    سلام من چراغ چک روغن ماشین ایکس ۳۳روشن شد تا خودم رو به نزدیک تعویض روغن رسوندن ماشین یکدفعه خاموش شد بعد که دیگه روشن نشد روغن و فیلتر روغن رو هم تعویض کردم ولی استارت میخوره روشن نشد تسمه تایم هم سالمه

  15. نوید گفت:
    0

    سلام.ماشین من اس دی وی ۸ هستش بعد بیست دقیقه که ماشین در حالت حرکت هستش در حالت درجا چراغ استپ و چراغ روغن روشن میشه و با یه فشار خیلی خیلی کوچیک گاز هر دو چراغ خاموش میشه هر کسی بردم نتونسته مشکل ماشینو پیدا کنه اویل پمپ، فیلتر روغن،شمع روغن، پایه فیلتر روغن و خود روغن رو عوض کردم درست نشده لطفا راهنمایی کنین ممنون🙏

    • نامدار گفت:
      4

      سلام دوست عزیز فشنگی اب و هم عوض کن چون دما رو بالا نشون میده احتمال ۸۰ درصد درست میشه منم همین مشکل و دارم

    • بهزاد گفت:
      0

      روغن فیلتر سرکان بگیرید

    • میلاد گفت:
      1

      داداش میگن در این حالت باید موتور باز شه و یاتاقان هن عوض بشه. ولی منم چن سال چراغ روغنم در حال درجا روشن میشد وقتی گاز میدادم خاموش میشد هینجوری کار کردم و مشکلی واسم پیش نیومد. اگر دائم روشن موند برو تعمیرات.

    • یاسر گفت:
      0

      شتشوی کف کارتر ن موتور بلکه فقط مف کارتر با یه روغن ۱۰و پنج دقه کار درجا وروغن با کیفیت جدید ک sL نباش وفیلتر هشت سوراخ سرکان واگ بازم هل نشد ک نوددرصد میشه گیج روغن چک کنید وبعد از اون تونستین گیج فشار روغن امتحان کنید دسرسی نداشتین موتور درجا دور پایین کار کنه شما هم برین درب موتور محل ریختن روغن را باز کنید ببینید قطرات زوغن به بالا پرت میشن یا ن اگ هیلی اروم بود و روغن پاشش نداشت اویل پمپ ضعیفه درغیر این صورت مشکلات جزئی ک مث بنده بعد چندین وقت برطرف کردم تو این یک سال حدودا ک چراغ چشمک میزد اگ قراربود اتفاقی بیوفته افتاده بودچراغروغن زمانی خطر جدی داره ک در حال حرکت سرعت بالاسی تا حدودا چراغ روشن شد استپ کرد فوری بزن بغل

  16. حجت گفت:
    3

    سلام من یه ۲۰۶ مدل ۸۲ دارم که وقتی ماشین گرم میشه در دور پایین چراغ روغن و استپ روشن میشه .یه ذره گاز میدم خاموش میشه . ۲ بار اویل پمپ عوض کردم و دوبار روغن و فیلتر روغن و فشنگی عوض کردم .درست نشد .اخر سری میل لنگ .یاتاق .میل سوپاپ و یه اویل پمپ جدید و زنجیر داخل موتور .یعنی کل موتور رو همه چی رو صفر کردم .باز هم موقع گرم شدن موتور چراغ روغن و استپ روشن میشه .علت از کجاست ؟ میشه راهنمایی کنین

  17. امیر گفت:
    0

    سلام ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم موقع روشن کردن چراغ روغن و stop روشن میشد و خاموش نمیشد موقع درجا کارکردن دور موتور رو تا ۳ هزار میرسید این چراغا خاموش میشد. پس از جستجو تو سایتای مختلف رفتم تعویض روغننی فقط فیلتر رو عوض کردم نگه دارنده فیلتر شکسته بود. و پس از تعویض،مشکل حل شد.

  18. احسان گفت:
    0

    سلام من ماشین پراید کاربراتور دارم چراغ چک روغن موقع دور پایین و خلاص شدن روشن میشه ماشین رو تعمیر کردم ی دو هفته موتور شو، اما فیلتر روغن شو عوض نکرده ممکنه از فیلتر روغن باشه یا جایی دیگه

  19. رضا گفت:
    5

    سلام دوستان
    چراغ روغن و چراغ ایست برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برای من چشمک میزد مثل بقیه پایه فیلتر روغن و فیلتر و فشنگی روغن و اویل پمپ دوباره روغن sm اسپیدی ریختم و فیلتر عوض کردم آخرش رسیدیم به باز کردن موتور که من موافق نبودم .سوکت فشنگی روغن رو دراوردم ولی باز خطا بود در آخر با یک فرد خیلی باتجربه و عیب رو پیداکردیم و موتور باز نشد واما ایراد سیم فشنگی روغن داخل ماکارونی روکش اش لخت شده بود و زمان روشن شدن باعث چشمک چراغ ها شده بود سیم و سوکت رو تعویض کردم درست شد و این تجربه رو به اشتراک گذاشتم تا تعمیر اساسی ۲۰ میلیونی الکی ندی .دعای خیر کنید ممنونم.🌹

  20. هادی گفت:
    0

    ماشین من پراید هست نیم موتور تازه تعمیر کردم هفته قبل بعد از تعمیر روغن موتور و فیلتر اینارو جدید عوض کردم دیروزم دوباره فشنگی وروغن موتور عوض کردم ولی یه مشکلی پیش اومده بود که حل نشد ماشین وقتی تازه استارت میزنی و هنوز گرم نشده هیچ مشکلی نیست ولی وقتی گرم میشه آمپر خط اول رو رد میکنه تو ترافیک یا وقتی ماشین درجا هست چراغ روغن روشن میشه اولا چشمک میزد الان مدام روشنه ولی وقتی گاز میدم خاموش میشه خیلی لطف میکنین اگه راهنماییم کنین مشکل از چیه

  21. محمد گفت:
    0

    به نظرم اسپرت ماشین خراب باشه دور موتور میانه وچراغ چشمک میزنه

  22. مصطفی گفت:
    0

    سلام من ماشینم چراغ روغنش فقط موقعی که یه خورده گاز زیاد میخوره روشن میشه ولی فقط تو حرکت درجا باشه یا هر چی گاز میدی روشن نمیشه روغن و فیلتر فشنگی همه رو هم عؤض کردم

  23. مصطفی گفت:
    0

    سلام من ماشینم چراغ روغنش فقط موقعی که یه خورده گاز زیاد میخوره روشن میشه ولی فقط تو حرکت درجا باشه یا هر چی گاز میدی روشن نمیشه روغن و فیلتر فشنگی همه رو هم عؤض کردم ۲۰۶تیپ ۵هستش

  24. نامدار گفت:
    2

    سلام دوستان ۲۰۶ sd دارم وقتی ماشین ۵۰ کیلومتر میره داغ میشه ی جا ایست میکنی دور موتور میاد پایین چراغ روغن و استپ روشن میشه چشمک میزنه ممنون میشم راهنمایی کنین.

    • حسین گفت:
      0

      سلام پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم موقع گرم شدن موتور در حالت ایستادن چراغ روغن و استپ روشن میشد فیلتر روعن را عوض کردم درست نشد فشنگی روغن را عوض کردم درست نشد آیل پمپ را عوض کردم درست نشد چند تعمیر گاه رفتم گفتند موتور باید تعمیر بشه روغن از زیر یاتاقان گریز داره به پیشنهاد تعمیرکار قاب پایه فیلتر روغن و فیلتر وروغن سرکان گرفتم تعویض کرد خوب شد.

  25. سجاد f گفت:
    1

    با سلام و خسته نباشید وقت بخیر ببخشین من ماشین ام وی ام ایکس ۳۳مدل ۹۳ دنده ای دارم تازه روغنشو عوض کردم یک ماهی میشه ا. امروز چراغ روغن روشن شد ماشین تو سرعتگیر خاموش شدمجددا با یه استارت ماشین روشن شد اما چند صدمتر دیگه تو دور پایین بازم ماشین خاموش شد وچراغ روغن روشن دیگه اصلا استارت نمیشه. روغنشم چک کردم کم نکرده. میشه راهنمایی کنید بی زحمت علتش چی میتونه باشه. خیلی ممنون

  26. بهمن گفت:
    0

    سلام من یه ماشین سمند ای اف سون مدل ۹۵دارم اول که چندوقته یه لرزش توکیلومتردارم هرچندوقت توحرکت زمانی که چراغ ها روروشن میکنم لرزش داره میفته پایین بعدش همه ای چراغ های پشت امپر روشن میشه بلافاصله درست میشه چندبار اتفاق میفته. دوم اینکه چندروزه چراغ روغن وچراغ استپ باهم چشمک میزنه هی قطع ووصل میشه انگار میخادیواش یواش ثابت بشه این لرزش چیکار کنم یه کمک کنه من همه ای کامنت ها روام خوندم

  27. حسین گفت:
    1

    سلام پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم موقع گرم شدن موتور در حالت ایستادن چراغ روغن و استپ روشن میشد فیلتر روعن را عوض کردم درست نشد فشنگی روغن را عوض کردم درست نشد آیل پمپ را عوض کردم درست نشد چند تعمیر گاه رفتم گفتند موتور باید تعمیر بشه روغن از زیر یاتاقان گریز داره به پیشنهاد تعمیرکار قاب پایه فیلتر روغن و فیلتر وروغن سرکان گرفتم تعویض کرد خوب شد.

    • مهدی گفت:
      2

      که چی هی میای تبلیغ میکنی . فیلتر روغن مگه چه تکنولوژی خاصی داره که فقط سرکان بندازی درست میشه ..
      من هم وقتی موتور داغه در حالت درجا چراغ روغنم روشن میشه . موتور و اویل پمپ و فشنگی و .. که مربوط بود روغن بود عوض کردم حتی میلنگ خوردگی داشت عوض کردم و هنوز مشکلم پا برجاست .
      اول اینکه وقتی این تعداد همین مشکلو دارن ایراد اساسی خودروهای بی کیفیت داخلیه وگرنه یه خودرو خارجی نمیبینی بیاد از این چیزا بگه
      تعمیرکاران هم که همه بی انصاف و تعویض کار من نزدیک ۲۵ میلیون توی یک ماه خرج کردم

  28. مهرداد گفت:
    0

    سلام دوستان عزیز بنده ال۹۰ دارم که مشکل روشن شدن چراغ روغن در رور ۱۰۰۰ به پایین داشت فشنگی روغن عوض کردم حل نشد نزدیک ۴ پنج ملیون برای تعویض اویل پمپ هزینه کردم باز درست نشد،ودر اخر مکانیک گفت که مشکل فرار روغن داره وموتور ماشین باید بیاد پایین وتا۴۰ پنجاه میلیون هزینه داره،امروز رفتم تعویض روغن وروغن کاسترول و فلیتر سرکان زدم،ویک ساعتی با ماشین رانندگی کردم تاروغن قشنگ داغ بشه،خداروشکر تا الان چراغ روغن روشن نشده،خاستم با شما این مطلب به اشتراک بذارم که اگه شماهم این مشکل دارین قبل از هزینه های میلیونی این مورد امتحان کنین شاید مشکل شما حل شد،

  29. قاسم گفت:
    0

    سلام وقتی دور موتور میاد زیر یک چراغ روغن چشمک یا روشن میشه توی حرکت اینجوری نیست زمان توقف اینطوری میشه لطفاً راهنمای کنید

تبلیغات متنی