دستگاه دودزا ساده

آموزش تصویری روش ساخت دستگاه دودزا کوچک

۰
آموزش تصویری روش ساخت دستگاه دودزا کوچک
نمره 4.3 از 14 رای

خیلی از ما در مراسم ها و جشن ها برخی دسنگاه هایی را دیده ایم که از خود دود خارج می کنند. از این دستگاه ها در کنسرت ها و تئاتر هم استفاده می شود و کاربردهای زیادی دارند به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا امروز در آی آر میکس آموزش تصویری روش ساخت دستگاه دودزا کوچک را برای شما قرار دهیم.

چگونه با لوازم ساده دستگاه دودزا بسازیم؟

DIY Smoke Machine

در جشن ها و مهمانی ها ابزار های متفاوتی برای تزئین ،غافلگیری و جذابیت میهمانی استفاده می شود. یکی از موارد مهم که در مراسم ها و حتی کنسرت ها و عروسی ها نیز کاربرد دارد. خرید یک دستگاه دودزا برای یک میمانی کوچک کمی گران به نظر می رسد اما شما می توانید با برخی وسایل ساده موجود در بازار یک وسیله دودزای ساده و ارزان برای خودتان داشته باشید. ما در ادامه به شما  آموزش ساخت دستگاه دودزا  را ارائه می نماییم.

نصب وسیله زیر در موتور سیکلت توصیه نمی شود زیرا ساخت دستگاه دودزا برای موتور سیکلت پیچیدگی و ساختار خاص خودش را دارد.

وسایل لازم برای ساخت دستگاه دودزا ساده

  • پمپ کوچک
  • سرنگ
  • چسب برق
  • دستگاه هویه خانگی
  • لوله نازک مسی
  • لوله اکسیژن
  • مایع دودزا

دستگاه دودزا

مرحله اول ساخت دستگاه دودزا

در این مرحله ساخت دستگاه دودزا شما باید یک قلم هویه که با آن لحیم کاری انجام می شود را تهیه کنید و سپس یک لوله مسی نازک  را همانند تصویر به دور نوک قلم هویه بپیچانید. از هویه های ارزان استفاده نکنید زیرا عمر کوتاهی دارند اما یک هویه خوب ۸۰ واتی می تواند تا ۶ یا حتی ۸ ساعت برای شما ماده دودزا تولید کند.

دستگاه دودزا ساده

مرحله دوم ساخت دستگاه

حال از انتهای لوله مسی یک سرنگ وارد آن کنید. بهتر است از یک سرنگ نازک و خوب برای ساخت دستگاه دودزا کوچک استفاده کنید که بتواند به راحتی وارد لوله شما شود. شما می توانید این سرنگ را به راحتی از داروخانه ها تهیه کنید.

دستگاه دودزا ساده

 مرحله سوم ساخت دستگاه دودزا برای ماشین

حال شما در این قسمت ساخت دستگاه دودزا ساده باید یک سر دیگر سرنگ را به یک لوله اکسیژن وارد کنید. لوله اکسیژن به راحتی در فروشگاه های ماهی و آکواریوم و لوازم جانبی آن ها یافت می شود. سپس با چسب برق به دقت سرنگ را ایزوله کنید تا امکان خروج هوا از آن گرفته شود.

در این مدل دستگاه از دو دستگاه هویه و دو سرنگ و به طبع آن از دو لوله اکسیژن استفاده شده است که هر دو به یک پمپ می رسند این کار دود بیشتری ایجاد می کند و البته طبیعی است که باعث می شود تا سوخت شما هم زودتر تمام شود.

مرحله چهارم ساخت دستگاه دودزا

شما نیاز دارید تا هویه لحیم کاری خودتان را در جایی مستقر کنید که نوک داغ هویه با زمین کمی فاصله داشته باشد. برای این کار می توانید یک تخته سه لا را بر روی جایگاه خود بچسبانید یا با میخ محکم کنید. ابتدا یک لایه تخته سه لا را بریده و روی آن را با یک لایه نازک فلزی بپوشانید تا گرما باعث سوختن چوب نشود و رطوبت نیز آن را خراب نکند.

دستگاه دودزا ساده

می توانید این قطعه آهنی را با میخ فولادی بر روی چوبتان محکم کنید. حال یک تکه کوچک چوب را که ضخامت آن بالای ۴ سانتی متر باشد روی این بخش آهنی قرار داده و با میخ آن را محکم کنید. در پایان هویه هایی را که پیش از این خریداری کرده اید مانند تصویر  زیر به تخته کوچک بچسبانید.

مرحله پنجم ساخت دستگاه دودزا

پمپی ر ا که پیش از این آماده کرده اید بیاورید و سر دیگر لوله اکسیژن را به آن متصل کنید. برای خرید مایع دودزا می توانید به فروشگاه های لوازم جشن و مهمانی  مراجعه کنید یا از فروشگاه های مواد شیمیایی بخرید راه دیگر آن این است که طریقه ساخت آن را خودتان یاد بگیرید.

برای مثال یکی از روش های ساخت ماده دودزا استفاده از گلیسیرین ( قابل تهیه از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم شیمیایی و ..) و مقداری آب مقطر( قابل تهیه از باتری سازی ها و داروخانه ها و.. ) است. شما می توانید ۱/۴ گیلیسیرین را با ۳/۴ آب  مقطر مخلوط کنید تا به راحتی یک ماده دودزا بسازید.

مرحله ششم و نهایی ساخت دستگاه

یک جعبه کوچک طراحی کنید تا دستگاه دودزای شما درون آن قرار بگیر بهتر است که جعبه چوبی باشد تا در برابر گرما خراب نشود و از سوی دیگر عایق نیز باشد. در برخی موارد در شب هالووین عده ای این دستگاه را در درون کدوها می گذارند. در ادامه شما باید این دستگاه را تست کنید تا مطمئن شوید که عملکرد آن درست است.

نکات ساخت دستگاه دودزا برای باغ

عمر دستگاه شما ارتباط مستقیمی با اجزای موجود در آن و کیفیت ساخت آن ها دارد اما برای دفعه اول بهتر است که از هویه های ارزان تا متوسط استفاده کنید.

دستگاه دودزا ساده

همچنین دقت کنید در فاصله ده سانتی متری از محل خروج بخار کسی نباشد تا مشکلی  از لحاظ سوختگی به وجود نیاید. ساخت دستگاه دودزا برای ماشین  و یا ساخت دستگاه دودزا برای موتور نیاز به دستگاه هایی در ابعاد کوچکتر دارد و نحوه نصب آن ها نیز پیچیده تر است.

آموزش ویدیویی ساخت دستگاه دودزا در خانه

ما در مطالب پیشین آموزش تصویری ساخت دودزا رنگی برای چهار شنبه سوری با وسایل ساده را آموزش داده ایم در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس  ساخت دستگاه دودزا صحبت کردیم و ساخت دستگاه دودزا کوچک بسیار ساده را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه آموزش ساخت دستگاه دودزا برای ماشین و موارد مشابه را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی