How To Bubble Machine

آموزش تصویری ساخت حباب ساز برقی در خانه

۰
آموزش تصویری ساخت حباب ساز برقی در خانه
نمره 4 از 5 رای

یکی از بازی های مورد علاقه ما در کودکی ساخت حباب با حباب ساز یا حتی با دست بوده است. ساخت حباب ساز الکتریکی – مکانیکی کار ساده ای است و به مهارت خاصی نیز نیاز ندارد بنابراین ما امروز به شما در آی آر میکس آموزش تصویری ساخت حباب ساز برقی در خانه را آموزش می دهیم.

حباب ساز چگونه درست میشود؟

How To Bubble Machine

چگونه حباب درست کنیم؟ بدانید که لازم نیست که شما حتما از این سیستم که در ادامه گفته می شود استفاده کنید و یک چیز کاملا حرفه ای درست کنید. شما می توانید با ساخت یک دستگاه ساده با وسایل دور ریختنی هم به هدف خود برسید.برای این که این کار برای سایر تولید کنندگان آسان تر شود ما در اینجا فرمول ساخت ابر حباب  یا به عبارتی درست کردن حباب ساز  را در ۸ مرحله به شما یاد می دهیم مواد لازم و اصلی برای ساخت یک حباب ساز معمولی با کارایی خوب پنج مورد است که البته شما می توانید موارد دیگری را نیز اضافه کنید.

در ادامه شما را با روش ساخت حباب ساز در خانه آشنا می کنیم. شما همچنین می توانید مطلب ما در مورد آموزش تصویری روش ساخت دستگاه دودزا کوچک را که پیش از این در آی آر میکس منتشر شده بود مطالعه کنید.

مواد لازم برای ساخت حباب ساز

  • ظرف و یا کاسه بزرگ برای مایع حباب ساز
  • چرخ حباب ساز ( یک چرخ با دایره های کوچک روی آن )
  • یک موتور  یا آرمیچر
  • یک بلوئر ( دمنده ) ارزان
  • یک منبع تغذیه یا باتری

مرحله اول ساخت حباب ساز

شما در این مرحله از آموزش ساخت حباب ساز بزرگ باید یک ظرف برای خودتان پیدا کنید که اولا در برابر رطوبت کاملا عایق باشد و دوما به حدی بزرگ باشد که چرخ حباب ساز شما به راحتی در آن بچرخد در تصویر زیر ما از یک ظرف لگوی بزرگ پلاستیکی استفاده کردیم که مانند پازل قطعاتش به هم می چسبد و سپس به کمک چسب آکواریوم درز های این ظرف را پوشش دادیم همچنین شما می توانید با کمک یک ظرف فلزی ، پلاستیکی و یا حتی یک قوطی کهنه این ظرف را بسازید.

حباب ساز

مرحله دوم ساخت دستگاه

در این گام شما نیاز دارید تا یک چرخ حباب ( مانند تصویر زیر ) داشته باشید که به راحتی درون ظرف شما بچرخد و سوراخ هایی داشته باشد که کمک کند تا حباب به خوبی تشکیل شود. در این مورد به کمک لیزر و دستگاه برش ایت چرخ ایجاد شد و شما نیز می توانید این چرخ را با فلزات سبک مثل ورق آلومینیوم و یا حتی چوب و mdf درست کنید.

چرخ حباب ساز

مرحله سوم ساخت دستگاه

در این مرحله شما نیاز به یک موتور کوچک الکتریکی دارید که بتواند این صفحه شما را بچرخاند و انرژی آن نیز بهتر است که از طریق باتری تامین شود. در مدلی که شما می بینید نوع چرخش آهسته اما مستمر است و تنها به دو باطری قلمی برای تامین انرژی نیاز داریم.

آرمیچر

مرحله چهارم ساخت دستگاه

شما نیاز دارید تا یک دستگاه دمنده بخرید این دستگاه ها با قیمتی ارزان در فروشگاه های ابزار یراق و فروشگاه های اینترنتی یافت می شوند و یک مدل ۱۲ ولتی برای این که کار ما انجام شود کافیست. البته می توانید از یک سشوار هم به این منظور استفاده کنید اما عیبی که در این کار وجود دارد این است که سشوار به خوبی نمی تواند برای مدت طولانی کار بکند و حتما دقت کنید که از باد سرد یا با دمای پایین آن استفاده کنید.

دمنده

مرحله ساخت دستگاه حباب ساز برقی

منبع تغذیه شما باید با توجه به نوع موتور شما استفاده شود دقت کنید که برای اکثر آرمیچرهای موجود در بازار دو باطری قلمی به راحتی کفایت می کند و اکثر دمنده ها و یا سشوارهای شارژی یا باتری خور نیاز دارند که باتری مخصوص خودشان را داشته باشند.

باتری

مرحله ساخت دستگاه حباب ساز ساده

در این مرحله از روش ساخت حباب ساز در خانه باید ابزارها را بر روی هم مونتاژ کنید شما می توانید این وسایل را بر روی یک تکه چوب سوار کنید و سپس چرخ حباب ساز را طوری قرار دهید که داحل ظرف باشد و یا مانند شکل زیر همه وسایل را بر روی همان طرف قرار دهید. دقت کنید که :

  • ارتباط بین چرخ و باتری ها برقرار باشد و چرخ بچرخد
  • باتری ها با آب در تماس نباشند
  • در هنگام چرخش حلقه دقت کنید که به سطح ظرف برخورد نداشته باشد

در انتها دمنده را در فاصله ای مطمئن در پشت دستگاه قرار دهید تا با فشار هوا حباب ایجاد شود.

دمنده

ساخت حباب ساز

حباب ساز

مرحله هفتم ساخت دستگاه

برای ادامه فرآیند شما نیاز خرید مایع حباب ساز و یا به دانستن طرز تهیه مایع حباب ساز دارید ، یک  لیوان مایع ظرفشویی و یک لیوان آب را با هم برای داشتن محلول حباب به هم بزنید. این ترکیب پنجاه/پنجاه به اندازه کافی خوب عمل می کند اما برخی از افراد می گویند که بهتر است یک قاشق غذاخوری گلیسیرین نیز به آن اضافه کنید. شما می توانید با تست نهایی دستگاهتان متوجه ایرادات آن شوید و آن ها را برطرف کنید.

دستگاه حباب ساز

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس  درمورد آموزش ساخت حباب ساز برقی صحبت کردیم و نحوه ساخت حباب ساز را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه ساخت حباب ساز دستی  و موارد مشابه را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی