آموزش پارکور

آموزش ابتدایی حرکات پارکور برای افراد مبتدی در خانه

۴
آموزش ابتدایی حرکات پارکور برای افراد مبتدی در خانه
نمره 4.4 از 22 رای

احتمالا در مرود ورزش پارکور و حرکات چشم نواز و زیبای آن چیزهایی دیده اید و شنیده اید. پارکور یک ورزش جدید است که می تواند ذهن و بدن شما را بسیار قوی و هماهنگ کند. بدین منظور ما امروز در آی آر میکس  آموزش ابتدایی حرکات پارکور برای افراد مبتدی در خانه  را به شما ارائه می دهیم.

چگونه در خانه ورزش پارکور را یاد بگیریم؟

The Ultimate Beginner’s Guide to Parkour

قبل از آموزش پارکور در خانه شما نیاز دارید تابدانید که پارکور چیست. پارکور یک رشته ورزشی نوین است که در کشور ما نیز بسیار ناشناخته است . در حقیقت آموزش پارکور عبارت است از یادگیری  حرکت از میان محیط و موانع به شکل موثر و طبیعی . ورزش پارکور شامل حرکات پرش، بالا رفتن و فرد آمدن صحیح می باشد و با محیط اطراف از جمله پله ها موانع و دیوارها و … در تعامل است. تاریخچه پارکور و آموزش پارکور به فرانسه و یک کهنه سرباز جنگ جهانی بر می گردد.

تمرینات پارکور در حقیقت برای اختفا و فرار از دید و تیر دشمن طراحی شده است. امروزه این تمرینات به شکل کاملا تخصصی و پیشرفته تغییر یافته و حرکات پارکور بهبود پیدا کرده اند. ما در ادامه یک خلاصه مفید از آموزش پارکور در خانه به زبان فارسی  را به شما یاد می دهیم.

تفاوت دویدن آزاد ( فری رانینگ ) با پارکور

پارکرو و فری رانینگ اغلب به جای یکدیگر به کار می روند. ضمن داشتن شباهت های فراوان بین فری رانینگ و پارکور این دو ورزش در جزئیات با هم کمی تفاوت دارند. پارکور در مورد عبور و رد شدن از محیط اطراف با پرش ، فرود و چرخش با بهترین میزان بهره وری است و در این نوع ورزش نیازی به حرکات اضافه آکروباتیک نیست. اما در فری رانینگ شما برخی حرکات آکروباتیک چشم نواز و جالب و نمایش را انجام می دهید که بهره وری و سرعت رسیدن از نقطه A  به B  را کاهش می دهد اما از سوی دیگر باعث می شود کار شما زیباتر به نظر برسد.

چرا آموزش پارکور؟

۱-پارکور جالب است:  در پارکور شما محیط و زمین اطرافتان را به شکل یک زمین بازی بزرگ می بینید. شما می توانید خودتان را یک نینجا و یا یک مامور مخفی در حال فرار از دست تروریست ها تصور کنید. این کار سبب می شود که کودک درون شما که مدت طولانی را ساکت بوده است دوباره به هیجان بیاید

پارکور یک تمرین عالی است: دویدن،پریدن،بالا رفتن و چرخیدن از جمله حرکات اساسی پارکور هستند که سبب می شود تا هماهنگی و تن

پارکور یک چالش است: پارکور یک چالش عالی ذهنی و فیزیکی است و به شما کمک می کند تا با پیشرفت در ذهن و بدنتان بتوانبد محدودیت های خودتان را به چالش بکشید و از آن ها عبور کنید.

چالش

راهی برای پیدا کردن دوستان جدید است: افراد مختلفی با سلایق و تفکرات مختلف از پارکور لذت می برند این ورزش راهیست تا زندگیتان را از روزمرگی دربیاورید و با افراد جدید و دوستانی تازه آشنا شوید.

کمک می کند تا زندگیتان را نجات دهید: ما اعتقاد داریم که هر فردی باید بتواند حداقل زندگی خودش را حفظ کند. پارکور شما را از لحاظ بدنی و شرایط فیزیکی در جایگاهی قرار می دهد که بتوانید خودتان را از خطرات حفظ کنید.

نجات زندگی

آموزش پارکور در خانه برای افراد مبتدی

تعادل: تعادل یک نیروی حیاتی و یک مهارت اساسی  در پارکور به شمار می رود و گام اول شما در آموزش حرکات ابتدایی پارکور در خانه محسوب می شود. لحظات بسیاری هنگام پریدن ، فرود آمدن و چرخیدن به تعادل نیاز دارید. برای افزایش این مهارت شما باید بر روی ریل ها راه بروید و بایستید.

دویدن: برای فرار از دست زامبی ها و دشمنان شما نیاز دارید تا سرعت خوبی داشته باشید در پارکور نیز شما به سرعت انفجاری و همچنین استقامت برای فرار از دست دشمنان و اجرای حرکات پارکور نیاز دارید بهتر است که تمرینات دوی  ۱۰۰ متر و تمرینات دوی ۵۰۰۰ متر را به شکلی متوازن برای افزایش سرعت و استقامت خود انجام دهید.

دویدن

جهش:  جهیدن نقش مهمی در پارکور دارد شما باید بتوانید برای عبور از شکاف ها ، دیوارها و پله ها بتوانید به خوبی پرش کنید ، یک جهش مناسب اصول و قواعد خاص خودش را دارد. به ویدیوی آموزشی زیر دقت کنید.

یک پرش دقیق نیاز به این دارد که شما نحوه درست پریدن و همچنین فرود صحیح در نقطه دلخواهتان را یاد بگیرید.

حرکت تیک تاک:  این حرکت یک ترکیب مناسب و اساسی برای بالا رفتن از دیوار و همچنین فرود آمدن در نقطه صحیح است. شما این حرکت را در فیلم های هنر رزمی بسیار دیده اید. در این مورد فرد پای خود را بر روی دیوار گذاشته و با فشار بر روی پنجه پا و تغییر زاویه بدن در جای دیگری فرود بیایید و یا به ارتفاع بالاتری بروید. در ویدیوی زیر نحوه انجام حرکت تیک تاک آموزش داده می شود.

غلط زدن: در این قسمت از آموزش حرکات پارکور در خانه غلط زدن را آموزش میدهیم. غلط زدن یا چرخیدن زیبایی پارکور است و در بسیاری از موارد جزو اساس و پایه پارکور محسوب می گردد. همچنین فایده اساسی غلط زدن یا چرخیدن در هنگام فرود است اگر شما تنها بر روی پای خود فرود بیایید فشار زیادی را به پاهای خود وارد می کنید. غلط زدن صحیح باعث می شود که شما بتوانید این فشار را به بخش های دیگر بدن منتقل کنید  و احتمال آسیب دیگی خود را به شدت کاهش دهید.

خرک: شما برای عبور از انواع موانع نیاز به این دارید تا بتوانید به خوبی پرش کنید. پرش کردن انواع مختلفی دارد بهتر است که در ابتدا این کار را بر روی خرک هایی با ارتفاع کم انجام دهید و کم کم ارتفاع را زیاد کنید. در ویدیو زیر شما با برخی از انواع پرش از روی خرک آشنا می شوید.

دیوارنوردی: بالا رفتن از دیوار مهارتیست که در سطوح متوسط پارکور به دست می آید ، این حرکت پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد و شما برای یادگیری آن نیاز دارید تا مهارت قابل قبولی را در پریدن ، دویدن و بالا رفتن کسب کرده باشید.

دیوار

نکات آموزش پارکور مبتدی در خانه

نکات اصلی در پیشرفت در پارکور ساده هستند شما نیاز دارید تا بتوانید در گام اول آموزش حرکات ابتدایی پارکور در خانه یک گروه خوب پیدا کنید. این گروه باید بتوانند مدت زیادی با شما کار کنند و زود از هم نپاشند و مورد دوم این است که شما باید بتوانید آرام و آهسته پیشرفت کنید و به طور مستمر تمرین کنید و در نهایت لازم است تا شما بتوانید امنیت و سلامت خودتان را تضمین کنید. همچنین اگر تمایل داشته باشید می توانید مقاله ما با موضوع آموزش گام به گام رقص شافل دنس به زبان فارسی در خانه را مطالعه کنید.

پارکور

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش رقص شافل به زبان فارسی را با شما در میان گذاشتیم و چند فیلم آموزش پارکور در خانه را به شما نمایش دادیم . اگر در این زمینه و آموزش پارکور انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و دیگران در میان بگذارید. 

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. ممد گفت:
    19

    خیلی کامل بود ولی مهم ترین چیز داشتن آمادگی بدنی

  2. ایلیا گفت:
    1

    عالی و کامل

  3. من گفت:
    7

    باسلام
    لطفا اموزش های فارسی بگذارید

  4. رادمان گفت:
    5

    عالی و کامل بود من بعضی از حرکات پارکور رو یاد گرفتم

تبلیغات متنی