Common Treadmill Problems

آموزش راه های عیب یابی و تشخیص خرابی تردمیل در خانه

۰
آموزش راه های عیب یابی و تشخیص خرابی تردمیل در خانه
نمره 3.3 از 3 رای

عیب یابی تردمیل نیاز به این دارد که شما آشنایی مختصری با اجزا و ساختار عملکرد تردمیل داشته باشید بنابراین ما امروز در آی آر میکس درمورد آموزش راه های عیب یابی و تشخیص خرابی تردمیل در خانه مطالبی را به شما ارائه می دهیم.

چگونه بفهمیم تردمیلمان خراب شده است؟

Common Treadmill Problems

مشکالات زیادی برای تردمیل ها به وجود می آید ، چه در بخش بدنه و چه در بخش موتوری ما ممکن است دچار مشکلاتی با تردمیل و استفاده از آن شویم. برای رفع مشکلات و عیب یابی تردمیل در ابتدا باید طریقه صحیح استفاده از آن را بدانیم و در گام بعدی باید با قطعات و ساختار تردمیل آشنا باشید. تردمیل های متفاوت از انواع مارک ها و مدل های مختلف در سایزهای گوناگونی در بازار وجود دارد اما شما بهتر است بدانید که اساس و ساختار اصلی همه آن ها یکسان است.

بنابراین ما امروز در آی آر میکس خرابی تردمیل و عیب یابی تردمیل  مطالبی را با شما به اشتراک می گذاریم.همچنین توصیه می کنم مطالب ما در مورد آموزش کامل سرویس کردن تردمیل از روغن کاری تا تعمیر موتور  را حتما مطالعه نمایید.

بخش های اصلی تردمیل

  • شاسی تردمیل
  • غلطک
  • موتور
  • کنسول یا برد الکتریکی
  • تسمه

وسایل لازم برای عیب یابی تردمیل خانگی

  • تمیز کننده مایع
  • ست کامل آچار آلن
  • روان کننده سیلیکون
  • پارچه کتان
  • وسایل ضروری تردمیل مانند تسمه یا تسمه موتور و سیم پاور

عیب یابی تردمیل

آموزش عیب یابی تردمیل

تشخیص خرابی تسمه تردمیل،خواب تسمه: در این حالت تردمیل مشکل ندارد اما موقعی که دارید بر روی آن راه می روید به شکل ناگهانی و برای یک لحظه استپ می کند و دوباره حرکت خود را پی می گیرد. این مشکل وقتی اتفاق می افتد که تسمه تردمیل بیش از حد سفت شده باشد و با فشار بیش از حد در حین دویدن  گیر می کند و به اصطلاح می خوابد. اگر تسمه تردمیلتان چنین مشکلی دارد آن را ۴ الی ۷ سانتی متر بیشتر شل کنید تا نتایج کارتان مشخص شود.

عیب یابی تردمیل

تشخیص خرابی تسمه تردمیل، شل یا تنگ بودن تسمه: شما می توانید برای عیب یابی تردمیل و بررسی شل یا سفت بودن تسمه آن را دو تا سه بار بچرخانید و سپس ببینید که شل است یا خیلی سفت شده است شما می توانید با تغییر پیچ غلطک و یا زاویه تسمه میزان شل یا سفت بودن تسمه را تغییر دهید.

تشخیص خرابی تسمه تردمیل، تسمه خود محور: اگر غلطک های عقب تردمیل به خوبی نچرخد مشکل تسمه خود محور برای تردمیل پیش می آید. برای عیب یابی تردمیل خانگی، تردمیل را وصل کنید و آن را با سرعت کم روشن کنید. سپس به عقب تردمیل رفته و پیچ آلن تنظیم غلطک را با آچار آلن تی شکل بچرخانید ببینید که به کدام سمت حرکت می کند و سفت تر می شود یا شل تر می گردد. در این مواقع عموما در این موارد نیم دور چرخاندن پیچ مشکل را حل می کند.

داغ شدن تردمیل:  استفاده زیاد از تردمیل باعث داغ شدن تردمیل می گردد و این گرما به تسمه اصلی وارد شده و موجب آزار شما می گردد. تردمیل خود را به طور مرتب روغن کاری کنید و در نظر بگیرید که این کار را با روغن کم و مخصوص انجام دهید. این موضوع باعث می شود که تردمیل کمتر به علت اصطکاک داغ شود.

مشکل روشن و خاموش کردن: یکی از مشکلات مداوم در مورد تردمیل ها همین است که تردمیل روشن نمی شود و یا روشن است و خاموش نمی گردد.برای بررسی این مشکل ابتدا سیم برق و اتصالات آن را بررسی کنید.

عیب یابی تردمیل

درصورتی که مشکلی در سیم برق وجود نداشت کنسول را از لحاظ رسیدن برق بررسی کنید و در مرحله آخر به بررسی این موضوع بپردازید که آیا کنسول برق را به موتور منتقل می کند یا خیر ، تعمیر کنسول و موتور عموما مشکل است و به تعمیرکار متخصص نیاز دارد.

بوی سوختنی: شما ممکن است بعد از روشن کردن تردمیل یا در حین استفاده از آن بوی سوختن لاستیک مانندی را تجربه کنید. بلافاصله تردمیل را خاموش کنید و سیم آن را از برق بکشید این مشکل می تواند به دلیل اصطکاک بین تسمه و شاسی و حتی  اتصالی یک برد الکترونیک و یا در یک اتصال کوتاه باشد بهترین کار این است که برای رفع عیب تردمیل فورا با تعمیرکارتان تماس بگیرید و به هیچ وجه خودتان به این وسیله دست نزنید.

نمایشگر خراب است:  اگر نمایشگر شما به دلیل ضربه خراب شده باشد باید تعویض شود. درحالت دیگر اگر شما شاهد این هستید که نمایشگرتان روشن نمی شود علت آن می تواند نرسیدن برق به نمایشگر و یا یک اشکال جزئی در کنسول شما باشد. در اکثر موارد این مورد به راحتی تعمیر می شود.

عیب یابی تردمیل

موتور کار نمی کند: پرهزینه ترین بخش برای  تعمیر تردمیل همین بخش است در صورتی که موتور کار نمی کند و یا نمی تواند سرعت خوبی را ارائه دهد باید تعمیر شود اما در اکثر موارد توصیه می شود که موتور تعویض گردد. شما قبل از تعویض موتور باید ارتباط بین کنسول و موتور را چک کنید و در صورت سالم بودن سایر اجزا به تعویض موتور اقدام کنید. تعویض کنسول و موتور بسیار تخصصی است و عیب یابی موتور تردمیل باید توسط تعمیرکاران مجاز و حرفه ای صورت پذیرد.

عیب یابی تردمیل

عدم ثبات سرعت:  مشکلات مکانیکی و الکتریکی از علل این مورد هستند گاهی پیش می آید که سرعت شما بالا و پایین می شود یکی از دلایل این موضوع شل بودن تسمه اصلی و یا تسمه موتور تردمیل است. علات دیگر این موضوع می تواند به مشکل در موتور و یا کنسول تردمیل شما برگردد.

عیب یابی تردمیل

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس بر روی عیب یابی تردمیل و مسائل پیرامون آن صحبت کردیم. اگر در این زمینه و تعمیرات وسایل برقی ایده یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی