چگونه سه لیتر بنزین بیشتر بزنیم؟ آموزش ترفند های بنزین زدن

چگونه سه لیتر بنزین بیشتر بزنیم؟ آموزش ترفند های بنزین زدن

۱
چگونه سه لیتر بنزین بیشتر بزنیم؟ آموزش ترفند های بنزین زدن
نمره 4.3 از 4 رای

بنزین زدن شاید ساده تر از آن به نظر برسد که  بتوان برای آن ترفندهایی مطرح کرد. با این حال در این مطلب آی آر میکس به شما نشان خواهیم داد که اینطور نیست و چگونه می توانید با به کار بردن برخی ترفندهای بنزین زدن، استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

چگونه همانند حرفه ای ها بنزین بزنیم؟

Fuel Hacks Every Car Owner Should Know

در این پست آی آر میکس به مرور شیوه هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن ها می توانید وقتی به یک ایستگاه بنزین می روید، از مقدار بنزین بیشتری بهره مند شوید. رعایت این نکات می تواند علاوه بر کم کردن هزینه شما به صرفه جویی در مصرف بنزین هم کمک کند. بنابراین در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا به انواع روش های بنزین زدن بپردازیم.

طریقه بنزین زدن پراید در هوای سرد

از لحاظ علمی، مایعات در دمای سرد سنگین تر هستند. این یعنی اگر در هوای سرد یا خنک اقدام به بنزین زدن کنید، سوخت بیشتری نصیب ماشینتان خواهد شد. مخصوصا اگر این کار در هنگام شب یا سپیده دم انجام شود. بنابراین یکی از ترفند های بنزین زدن این است سعی کنید در هوای آفتابی از بنزین زدن اجتناب کنید. جالب است که در برخی کشورها نیز قیمت سوخت در ایستگاه های بنزین در ساعاتی از شبانه روز افزایش می یابد که شاید دلیل آن به همین موضوع برگردد.

استفاده از ایستگاه مناسب

وقتی یک تانکر اقدام به پر کردن مخزن سوخت ایستگاه می کند، طبیعتا باقی مانده سوخت قبلی نیز با آن ترکیب می شود. این باقی مانده ها به خاطر آلودگی یا ناخالصی هایی که به مرور زمان پیدا کرده اند می تواند بر روی عملکرد موتور تاثیرگذار باشند. بنابراین بهتر است زمانی که یک تانکر حمل سوخت را در ایستگاهی مشاهده کردید فعلا از آن ایستگاه استفاده نکنید.

از بنزین سوپر استفاده کنید

شاید استفاده از بنزین سوپر به خاطر قیمت بالاتر آن، انتخاب اول شما نباشد که البته قابل درک است. با این حال بنزین های معمولی دارای مزیت های آنچنانی نیستند. در حالی که بنزین سوپر می تواند در بهبود عملکذد ماشین شما بسیار موثر باشد و حتی می تواند قدرتی بیشتر به آن ببخشد.

بنزین سوپر

اگر نمی خواهید زیاد خرج کنید بهتر است برنامه ای را برای این کار در پیش بگیرید. مثلا پس از هر سه بار استفاده از بنزین معمولی، یک بار هم از بنزین سوپر استفاده کنید. البته اگر ازماشین های لوکس مثل مرسدس C63 استفاده می کنید حتما باید از بنزین سوپر در آن استفاده نمایید. زیرا در غیر این صورت ممکن است با پیغام خطا در آن مواجه شوید.

شیوه کار با دستگاه پمپ بنزین

اکثر پمپ های موجود در ایستگاه های بنزین دارای سه سرعت کم، متوسط و زیاد هستند. استفاده از بالاترین سرعت در پمپاژ بنزین شاید در زمان شما صرفه جویی کند ولی ایرادش این است که در این حالت، میزان سوخت بخار بر اثر حرارت ایجاد شده بالاتر می رود. بدین ترتیب شما میزان بنزین کمتری را وارد ماشین خود کرده اید. پس برای تقلب در نازل بنزین از سرعت کم در هنگام پمپاژ بنزین به درون ماشینتان استفاده نمایید.

نازل پمپ بنزین چگونه کار میکند

محکم بستن درب باک بنزین

سوخت درون باک ماشین بر اثر حرارت تبدیل به بخار خواهد شد. این بخار می تواند از کوچکترین منافذ نیز راه خروج خود را پیدا کند. گرچه تنها راه خروج در باک بنزین از طریق درب آن است. بنابراین از محکم بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید. زیرا بخار می تواند به درون باک بنزین برگشته و پس از رسیدن به تعادل دمایی مورد نظر، مجددا به حالت اول خود بر گردد.

استفاده کامل از نازل بنزین

آیا می دانید نازل پمپ بنزین چگونه کار میکند؟ نازل های موجود در پمپ های بنزین به شکلی طراحی شده اند که اگر سوختی در آن باقی مانده باشد، بلافاضله پس از اینکه در جای خود قرار گرفتند دوباره آن را به مخزن پمپ برگردانند. این یعنی شما برای بنزینی پول داده اید که قرار است دوباره به مخزن خود ایستگاه برگردد. شاید شما این را یک تقلب در نازل بنزین بدانید ولی این کار برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت الزامی است. بنابراین خودتان هم سعی کنید تا آخرین قطره سوخت موجود در نازل، از آن استفاده نمایید.

کار با دستگاه پمپ بنزین

استفاده از پاک کننده سیستم تزریق سوخت

این پاک کننده ها می تواند مزایایی چون کارایی، رانندگی سریع تر و عملکرد بهتر ماشین را برای شما به ارمغان آورند. به طوری که اندکی خرج کردن برای خرید این پاک کننده ها می تواند سلامت موتور ماشین را برای سال ها تضمین کند. ضمن اینکه مطمئنا در کاهش مصرف سوخت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

پر کردن باک بنزین از ترفندهای بنزین زدن

درون باک بنزین پر از رسوبات است. حتی توصیه شده است که حداقل هر ۲۰ سال یک بار باید مخزن سوخت ماشین به طور کامل سرویس و پاکسازی شود. اما کاری که شما می توانید در طی این مدت انجام دهید این است که تا جای ممکن مخزن باک بنزین را کاملا پر کنید. بدین ترتیب فشار کمتری به ماشین برای استفاده از بنزین وارد می شود. بنابراین حداقل هیچ وقت بیش از یک چهارم باک بنزین را خالی نگذارید.

آموزش تصویری بنزین زدن با کارت سوخت را نیز می توانید در آی آر میکس مشاهده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به طریقه بنزین زدن پراید و دیگر ماشین ها به نحوی که بتوانیم بیشترین استفاده از آن را داشته باشیم پرداختیم. چنانچه در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید و یا سؤالی در مورد بنزین زدن و مسائل مربوط به آن در ذهن شما وجود دارد، آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی