آموزش تصویری ساخت گردنبند در خانه با کش و مهره

۰
آموزش تصویری ساخت گردنبند در خانه با کش و مهره
نمره 4.4 از 20 رای

در این مطلب آی آر میکس می خواهیم شما را در خصوص ساخت گردنبند با مهره تسبیح راهنمایی کنیم. با استفاده از این مرحل می توانید به ساده ترین شکل گردنبندهایی با طرح و رنگ مورد علاقه خود بسازید.

چگونه با نخ و مهره برای خود بدلیجات بسازیم؟

How to Make a Beaded Necklace

پیش از این در آی آر میکس به آموزش ساخت بدلیجات در خانه پرداخته بودیم. در راستای همین مطلب، این بار قصد داریم به آموزش ساخت بدلیجات با مهره بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ساخت گردنبند کشی

۱- ابتدا لوازم مورد نیاز برای ساخت گردنبند را تهیه کنید. این موراد شامل چند مهره، کش یا نخ تسبیح و مهره ، سیم چین، مهره‌های کوچک crimp، چسب مایع و همچنین چند گیره می باشد.

آموزش ساخت بدلیجات با مهره

۲- نوع و مدل گردنبند مهره ای دست ساز خود را مشخص کنید. باید به عواملی چون طول گردنبند حتما توجه کنید. مثلا اگر به گردنبندهای کوتاه علاقه دارید باید یک گردنبند چوکر بسازید. اما اگر گردنبندهای بلندتر می خواهید، نوع لاریات که معمولا تا پایین سینه کشیده می شوند شاید انتخاب خوبی باشند.

ساخت گردنبند با مهره تسبیح

البته شما می توانید نوع و اندازه مد نظر خودتان را نیز برای گردنبند مشخص کنید و محدود به این انتخاب ها نخواهید بود. اما در خاطرتان باشد که انتخاب طول گردنبند شامل مشخص کردن تعداد مهره ها و نیز طول کش گردنبند نیز می شود.

۳- گردنبندهای چوکر کوتاه ترین نوع گردنبند هستند که حدودا ۱۳ اینچ طول دارند. گردنبندهای کولار اندکی بلندتر هستند و بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ طول دارند. اما طول گردنبندهای لاریات حدودا ۴۵ اینچ است.

درست کردن گردنبند با مهره و نخ

۴- شما می توانید در ابتدا برای درست کردن گردنبند با مهره و نخ یک نوار متر برداشته آن را به دور گردن خود حلقه کنید و ضمن ایستادن روبروی یک آینه، اندازه های مختلف را بر روی گردن خود امتحان کنید. ببینید از اندازه های کوچک خوشتان می آید یا بزرگ. با این کار می توانید ایده ای از اندازه گردنبندی که قرار است بسازید به دست آورید.

آموزش ساخت گردنبند با سنگ

۵- مهره ها را روی سطحی مثل میز قرار دهید و طرح دلخواه خود از آن ها را بسازید. می توانید رنگ ها و مدل های مختلفی را امتحان کنید تا در نهایت به طرح مورد علاقه خود برسید.

ساخت گردنبند پسرانه

۶- برای ساخت مدل گردنبند مهره ای دست ساز مورد علاقه خود می توانید از ابزاری تحت عنوان تخته مهره نیز استفاده کنید. با استفاده از این تخته می توانید علاوه بر اینکه مهره های مورد نظر خود را به شیوه های متفاوت در کنار هم می چینید، اندازه دقیق گردنبند به دست آمده را نیز داشته باشید. برای این کار باید مهره ها را به ترتیب از شماره صفر به بعد بچینید.

آموزش ساخت گردنبند کشی

۷- حالا کش تسبیح یا کش مهره ای که از قبل تهبه کرده اید را برداشته و آن را ۶ اینچ بیشتر از طولی که در مراحل قبل مشخص نموده اید ببرید. مثلا اگر می خواهید یک گردنبند چوکر درست کنید، طول این کش باید حداقل ۲۲ اینچ باشد.

آموزش ساخت بدلیجات با مهره

۸- حالا دو مهره crimp و یک گیره را برداشته تا برای انجام مراحل بعد آماده شوید.

مدل گردنبند مهره ای دست ساز

۹- سپس در ساخت این مدل دستبند مهره ای دست ساز ابتدا باید یک مهره را به داخل کش فرستاده و سپس یک مهره crimp را به دنبال آن درون کش فرو ببرید. پس از آن یک مهره دیگر را هم به کش اضافه کنید. این مراحل برای کسب اطمینان از محکم بودن گردنبند هستند.

ساخت گردنبند با مهره تسبیح

۱۰- حالا یک سر گیره (قلاب) را به یک مهره crimp اضافه کنید. سپس می توانید یک حلقه درست کنید.

ساخت گردنبند پسرانه

۱۱- انتهای حلقه ای را که درست کردید می توانید دوباره به سر این گیره وصل کنید. حالا دوباره ترکیب مهره، crimp، مهره را تکرار کنید. شما می توانید در پایان هر کدام از این ترکیب ها، یک قطره از چسب مایع را روی کش بریزید تا بدین ترتیب از محکم شدن آن ها اطمینان حاصل کنید.

آموزش ساخت گردنبند با سنگ

۱۲- حالا می توانید طرح مورد نظر خود را روی کش پیاده کنید. حتما مهره ها را یک به یک روی کش سوار کنید. ضمن اینکه در پایان باید بین ۷٫۵ تا ۱۰ سانتی متر از کش، اضافه آمده باشد. این مرحله را تا تمام شدن مهره ها ادامه دهید.

آموزش ساخت بدلیجات با مهره

۱۳- سپس در این قسمت از آموزش ساخت بدلیجات با مهره باید مرحله شماره ۱۱ را برای طرف دیگر کش نیز تکرار کنید. مراقب باشید که نباید این مهره ها موجب بیش از حد محکم شدن کش شوند. در پایان این مرحله باید بین اندکی فضا در انتهای کش (بین ۲ تا ۴ میلیمتر) باقی مانده باشد تا اجازه حرکت به مهره های گردنبند داده شود. در نهایت دو سر گردنبند را مانند تصویر زیر به هم متصل نمایید.

ساخت گردنبند پسرانه

۱۴- اگر مقداری از کش اضافه مانده است آن را با استفاده از سیم چین ببرید.

مدل دستبند مهره ای دست ساز

بدین ترتیب موفق به درست کردن گردنبند با مهره و نخ شدید.

ساخت گردنبند با مهره تسبیح

آموزش ویدیوی ساخت گردنبند با مهره و کش

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس به آموزش تصویری درست کردن گردنبند با مهره و نخ به شما پرداختیم. ضمنا از این روش می توانید حتی برای ساخت گردنبند پسرانه هم استفاده کنید. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی