آشنایی با نرم افزار اتوکد

آشنایی با نرم افزار اتوکد [رپورتاژ آگهی]

۰
آشنایی با نرم افزار اتوکد [رپورتاژ آگهی]
امتیاز دهی به نوشته

نرم افزار اتوکد یکی از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک است که برای رسم نقشه های مهندسی و صنعتی کاربرد دارد. از آنجایی که در جهان امروز سرعت و دقت در زمینه صنعت حرف اول را می زند، لذا تکنولوژی و کامپیوتر نقش اساسی را ایفا می کند. نرم افزار اتوکد با طراحی های دو و سه بعدی یکی از نرم افزارهایی است که گام بزرگی در زمینه نقشه کشی مهندسی و صنعت به شمار می رود و بنا به استقبال بیش از حد می توان گفت یکه تاز این عرصه است.

و طراح شید مفتخر است به عنوان پلتفرمی برای آموزش گام به گام اتوکد با کمترین هزینه و به صورت آنلاین خدمات خود را به متقاضیان آموزش اتوکد ارائه دهد.

ابزارهای طراحی اتوکد

نرم افزار اتوکد شامل یک سری ابزار طراحی با استفاده آسان است که می توان به چند نمونه از آن اشاره کرد. برای مثال ابزار خط (line) که خط می کشد یا ابزار مستطیل (rectangle) که مستطیل می کشد و ابزار دایره (circle) که به راحتی برایتان دایره می کشد. مثلا بکارگیری ابزار خط به اینصورت است که پس از فعال نمودن ابزار خط، نرم افزار اتوکد به شما می گوید نقطه اول را مشخص کنید و با کلیک روی آن، نقطه مورد نظر خود را تعریف کنید، سپس نقطه بعد را انتخاب نموده و روی آن کلیک کنید تا خط شما تعریف شود.

آموزش اتوکد به صورت کاربردی

حاشیه نویسی عبارت است از هر آنچه که در نقشه شما به عنوان هندسه طبقه بندی نشده است از جمله متن، جداول، هاشور و… . سبک ها نیز معرف شکل حاشیه نویسی شما هستند. اندازه متن چقدر باشد تا به هنگام پلات کردن به راحتی خوانده شود. شرکت هایی که دارای استاندارد خاصی در طراحی هستند نیازی به تعیین کردن سبک ها ندارند و همواره یک نمونه که تمامی سبک ها را در خود دارد انتخاب و استفاده می کنند. من اول راهم وقتی که میخواستم اتوکد رو یاد بگیرم همیشه به دنبال یه مرجع خوب بودم که همه چیز رو بهم یاد بده. در واقع دنبال یک کتاب کامل از دستورات اتوکد بودم! دوستان خوبم چه شمایی که اول مسیر اتوکد هستید چه اونهایی که تا حدودی بلد هستند خوب میدونند که آموزش اتوکد یاد گرفتن دستورهای مهم اتوکد هستش و این خیلی مهمه که چجوری اون دستورها رو یاد بگیریم.

فرایند یادگیری و به کار گرفتن اتوکد

برای یادگیری هر مهارتی ابتدا باید آن را به صورت تئوری مطالعه و یاد بگیرید که در عصر جدید کتاب، جزوه و سایت های متنوع و گوناگونی برای آموزش تئوری وجود دارد، سپس آن را به مرحله اجرا رسانده و مهارت کسب شده را به عمل بگیرید. سعی کنید پروژه ای را هر چند کوچک بپذیرید و به خودتان قول دهید در مدت مشخصی آن را به صاحب کار تحویل دهید. در این صورت حس تعهد به کار نیز در شما تقویت می شود و کم کم شروع به کار می کنید و در جامعه مهندسی شناخته می شوید.

همواره بر آن باشید که اطلاعات مربوط به اتوکد خود را به روز نگه دارید و در رشته ی خود (معماری، عمران، برق و…) اطلاعات کافی داشته باشید تا از رقبایتان جا نمانید و همواره یک مهندس نقشه کش موفق باشید.

پروژه های آماده زیادی در سایت ها و دفترهای فنی مهندسی وجود دارد که شما می توانید با تمرین و تکرار دوباره ی آن ها به عنوان آزادکار، توانایی خود را در نقشه کشی بسنجید.

از پروژه های آسان تا پروژه های سخت و حرفه ای ادامه دهید، تا در نهایت یک اتوکد کار حرفه ای شوید، این تسلط بر اتوکد و انجام پروژه های حرفه ای و سخت مطمئنا درآمد بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

جالب است بدانید که با پیشرفت تکنولوژی کمپانی اتودسک با طراحی نرم افزار اندروید اتوکد برای تبلت و گوشی این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که بدون نیاز به کامپیوتر و با صرفه جویی در وقت، طراحی خود را به راحتی در گوشی خود و در هر زمان و مکانی انجام دهند. نام این برنامه AutoCAD 360 است.

و در نهایت باید تاکید کنیم که تمرین کردن به خبره شدن شما در ترسیم نقشه ها و پروژه هایتان در اتوکد بیشترین کمک را خواهد کرد و شما را به یک کد کار حرفه ای با درآمد میلیونی تبدیل خواهد کرد. طراح شید به عنوان بزرگترین منبع آموزش اتوکد شما را در این مسیر یاری خواهد کرد،

پس از یادگیری های تئوری و مقدماتی، سعی کنید یک پروژه و پلان واقعی را ترسیم کنید و فقط به رسم خطوط بی منظور بسنده نکنید.

پس اگر به دنبال یک مهارت ساده و جذاب و در عین حال درآمدزا برای خود هستید توصیه می شود که یادگیری نرم افزار اتوکد را در اولویت خود قرار دهید و به انجام پروژه اتوکد مشغول شوید. برای یادگیری این نرم افزار در قسمت دو بعدی تقریبا یک ماه و در قسمت سه بعدی تقریبا سه ماه زمان نیاز دارید که این زمان بسته به مهارت و تلاش و سرعت عمل خودتان می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

تیم تخصصی آموزش اتوکد

پس با طراح شید همراه باشید تا با آموزش گام به گام و آنلاین اتوکد در بخش های بعدی به تفصیل در مورد خدمات، دستورات و تمامی آنچه که برای یادگیری اتوکد به آن نیاز دارید صحبت خواهیم کرد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و آی آر میکس هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی