بازسازی ظروف تفلون

آموزش بازسازی ظروف تفلون با روش های خانگی و ساده

۴
آموزش بازسازی ظروف تفلون با روش های خانگی و ساده
نمره 2.7 از 10 رای

ظروف تفلون در این دوران از اجزا جدا نشدنی آشپزخانه های منازل و رستوران ها هستند. این ظروف آشپزی را بسیار راحت تر کرده و سبب می شوند که غذای شما بسیار خوشمزه و دلپذیرتر گردد. خرابی و نیاز به تعمیر یک پدیده مرسوم در بین تفلون ها است. بنابراین ما امروز در آی آر میکس آموزش بازسازی ظروف تفلون با روش های خانگی و ساده را به شما یاد می دهیم.

چگونه تفلون سوخته را تمیز کنیم؟

How to Re‐Season a Nonstick Pan

تابه ها و ظروف تفلون برای آشپزخانه و پخت و پز عالی هستند ، اما اگر به خوبی تمیز نشوند عمرشان کوتاه می شود  به ویژه اگر غذا درون آن ها سوخته باشد یا در حین شستن بر روی ظرف خراش بیفتد. خراش و لکه های روی تفلون عملکرد ظروف را به شدت کاهش می دهد و باعث می گردد که آشپزی برای شما خسته کننده و کند تر پیش برود.

اگر برایتان سوال پیش آمده است که آیا بازسازی ظروف تفلون مضر است؟ باید بگوییم که اکثر مواد صمعنی که در بازسازس تفلون مورد استفاده قرار می گیرد مفید نیستند و مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند اما خبر خوش این است که روش های بسیار ارزان و کارآمدی برای افزایش عمر تفلون وتمیز کردن ظروف نچسب بوجود دارد که نسبت به تعویض و یا تعمیر آن ها بسیار کارآمد تر هستند. بنابراین ما امروز در آی آر میکس آموزش تعمیر ظروف تفلون را به شما یاد می دهیم.

بازسازی ظروف تفلون با سرکه و جوش شیرین

گام اول: ابتدا برای بازسازی ظروف تفلون با سرکه و جوش شیرین تابه را کاملا تمیز کرده و بشویید و سپس، یک فنجان آب، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان سرکه را درون ظرف بریزید.

جوش شیرین

گام دوم: سپس این مواد را خوب به هم زده و در ماهیتابه ریخته و با شعله متوسط روی اجاق گاز قرار داده تا بجوشد. پس از ده دقیقه ماهیتابه را از روی اجاق گاز برداشته و محتویات آن را خالی کنید.

جوشیدن

گام سوم: پس از دور ریختن محتویات مرحله قبل ماهیتابه را به روش معمول با مقداری مایع ظرفشویی و اسکاچ بشویید. مطمئن شوید که از وسایلی مانند سیم ظرفشویی برای تمیز کردن ماهیتابه استفاده نمی کنید.

شستشوی ظروف تفلون

گام چهارم: در مرحله آخر بازسازی ظروف تفلون ماهیتابه یا ظرف تفلون را با یک پارچه خشک کنید این مهم است که شما قبل از آن که از ماهیتابه مجددا استفاده کنید آن را کاملا خشک کنید. همچنین توصیه می کنیم مقاله ما با موضوع چگونه پلاستیک ذوب شده را با روش های خانگی از روی گاز پاک کنیم؟ مطالعه نمایید.

تمیز کردن

نحوه استفاده از روغن گیاهی برای بازسازی ظروف تفلون

گام اول: یک راه دیگر برای تمیز کزدن طروف تفلون سوخته استفاده از روغن های گیاهی مثل روغن آفتابگردان است. ابتدا ماهیتابه را به خوبی شسته و تمیز و پاک کنید.

ظروف تفلون

گام دوم: سپس ماهیتابه را  بر روی اجاق در دمای پایین نگه دارید تا گرم شود. پس از این که ماهیتابه به خوبی گرم شد فر خود را تا ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۴۹ درجه سانتی گراد) داغ کنید.

فر

گام سوم: در ادامه برای تعمیر ظروف تفلون روغن را کاملا به سطح ماهیتابه و یا ظرف تفلون آغشته کنید. این روغن بهتر است که شور نباشد و کاملا ظرف شما را پوشش داده باشد. بعد از این که خوب روغن را به ظرف آغشته کردید اجازه دهید تا به مدت ۲ ساعت در فر بماند. گرما باعث می شود روغن شما به درون خراش ها و بریدگی های سطحی تفلون نفوذ کرده و آن را بازسازی می کند.

ظروف تفلون

گام چهارم: بعد از دو ساعت فر را خاموش کنید و اجازه دهید ظرف به مدت یک شب بماند تا خشک شود. پس از یک شب ماهیتابه را بیرون بیاورید و خواهید دید که ماهیتابه شما برای استفاده مجدد  احیا شده است.

آموزش تعمیر ظروف تفلون با استفاده از روغن نارگیل

گام اول: برای تعمیر ظروف تفلون با استفاده از روغن نارگیل ماهیتابه تان را ابتدا بشویید و سپس کاملا خشک کنید. ماهیتابه خشک شده را بر روی اجاق گاز و در دمای پایین قرار دهید تا بمدت سه دقیقه تحت گرمای متوسط اجاق گاز قرار بگیرد.

گام دوم: سپس دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به ظرف تفلون اظافه کرده و اجازه دهید تا دو دقیقه با دمای کم  روی آن بماند. سپس ماهیتابه را از روی گاز برداشته و خوب بچرخانید تا کل ماهیتابه با این روغن پوشانده شود.

ظروف تفلون

گام سوم: پس از چرخاندن ماهیتابه مجددا گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا حدی داغ شود که روغن نارگیل بسوزد و از آن دود بلند شود. این به معنی آن است که روغن داغ شده و ماهیتابه شما در حال بازسازی است.

ظروف تفلون

گام چهارم: در این مرحله ماهیتابه را از گرما خارج کنید و کناری بگذارید تا خنک شود. هنگامی که تفلون خنک می شود هنوز مقداری روغن سوخته وجود دارد. شما روغن نارگیل سوخته را به کمک یک حوله کاغذی با کتان پاک کنید تا ماهیتابه شما کاملا تمیز و آماده استفاده گردد. شما همچنین می توانید مقاله ما با موضوع آموزش از بین بردن سوختگی گاز استیل و شیشه ای با جوش شیرین و روش های دیگر را نیز مطالعه نمایید.

ظروف تفلون

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش  تمیز کردن ظروف تفلون سوخته  را با شما در میان گذاشتیم. طبیعتا مواد یا روش های خاص دیگری هم برای این کار وجود دارد. پس اگر در مورد بازسازی ظروف تفلون با گرانیت و یا دستگاه بازسازی ظروف تفلون اطلاعاتی دارید و  اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴ دیدگاه

  1. رحمان گفت:
    3

    سلام تفلن قابلمه ما کنده شده قابلمش هم گرونه مارک دسینی ، آیا میشه دوباره لعاب کاری بشه تفلنش جدید بشه ، یا لایه سرامیکی بجای لای سیاه تفلن لعاب بدن

    • مصطفی گفت:
      -1

      سلام دوست عزیز اره شما اگه برای بازسازی ظرف تفلون خودتون اماده هستید من در خدمتون هستم از مازندران …شرکت تفلون صنعت امیر علی قائمشهر

    • پریسا گفت:
      0

      سلام بله میشه، باید ب مراکز بازسازی تفلون شهرتون مراجعه کنید

  2. خلیلیان گفت:
    0

    پیچ دستگیره ماهیتابه تفلون روباچی بازکنیم.که هیچ وسیله ای بازش نمیکنه؟؟؟

تبلیغات متنی