آموزش تعمیر چرخ گوشت

چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمیکند؟ آموزش تعمیر چرخ گوشت ناسیونال ، کنوود و ..

۰
چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمیکند؟ آموزش تعمیر چرخ گوشت ناسیونال ، کنوود و ..
نمره 2 از 1 رای

آیا شما در آشپزخانه خودتان یک گوشت چرخ کن دارید؟ چه مدتیست که از آن استفاده می کنید؟ این وسیله از جمله وسایل تقریبا ضرورری در آشپزخانه های ما محسوب می شود به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس به بررسی نکات استفاده از این دستگاه پر کاربرد و این که چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمیکند؟ می پردازیم.

نشانه های چرخ گوشت خراب چیست؟

Troubleshooting Some Common Problems with Electric Meat Grinders

یکی از مشکلات آشپزی داشتن گوشت چرخ کرده سالم است.گوشت چرخ کرده را بهتر است که در فریزر نگه داری ننمود و فورا استفاده کرد با این حال علت خراب گوشت چرخ کرده از دو قسمت ناشی می شود، خرابی و فاسد شدن گوشت و یا خرابی دستگاه دستگاه شما!

به همین منظور ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش تعمیر چرخ گوشت ناسیونال ، سامسونگ، فلر، پارس خزر و  سایر برندها مطالبی را به شما عرضه می کینم. البته ما به مباحث تخصصی هر برند مثل تعمیر چرخ گوشت کنوود  نمی پردازیم بلکه چون ساختار این دستگاه ها  بسیار مشابه می باشد ما به طور کلی  مشکلات و عیوب مشترک آن ها را بررسی می کنیم.

۱-علت روشن نشدن چرخ گوشت

گوشت چرخ کن ها بر دونوع  هستند برخی از این دستگاه ها ها باطری خور و شارژی هستند برخی برقی ، اما توصیه ما این است که از مدل های  بدون باطری یا مستقیم که از برق شهری استفاده می کند خریداری کنید. در نظر داشته باشید روشن نشدن این وسایل  یا علت خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت ممکن است به دلیل اتمام باتری و یا خرابی سیم برق و پاور شما باشد.

 عیب یابی چرخ گوشت

در صورتی که امکان آن وجود دارد ابتدا باطری ها را تعویض کنید یا سیم برق ( یا حتی پریز برق )را به دقت بررسی کنید. اگر در این مورد مشکلی نبود گزینه بعدی کلید و در نهایت موتور دستگاه است. بهتر است همیشه یک باتری اضافه برای مدل های شارژی داشته باشید.علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت می تواند به دلیل یک اتصالی یا اصطکاک باشد بهتر است در این حالت فورا دستگاهتان را به یک تعمیرکار مجاز نشان دهید.

همچنین شما می توانید مقاله پیشین ما در مورد آموزش مرحله به مرحله تعویض ترموکوپل فر اجاق گاز در خانه را نیز مطالعه کنید.

۲-وجود ایراد در سر چرخ گوشت

علت کندی چرخ گوشت چیست؟ یکی از مشکلاتی که در رابطه با این وسایل ممکن است پیش بیاید عبور پر زحمت گوشت از لوله یا سر دستگاه و گیر کردن آن در لوله دستگاه است. خوشبختانه راه حل های ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد.

ابتدا سر دستگاه  را باز کرده و به خوبی آن را تمیز کنید.می توانید از مقداری آب لیمو و روغن زیتون برای این کار کمک بگیرید. در مرحله بعد دقت کنید که اجزای دستگاه به درستی و مطابق دفترچه راهنمای آن داخل بدنه  قرار بگیرند و سر دستگاه به خوبی در جای خود محکم شده باشد. در صورتی که تیغه های دستگاهتان کند یا شکسته شده باشند یا مشکلی در جاگذاری لوله پیش آمده باشد شما احتمالا به تعویض قطعه نیاز دارید.

۳-مشکل در تیغه و چرخ دنده های چرخ گوشت

تیغه و اسکرول کار اصلی حرکت و تکه تکه کردن گوشت را انجام می دهند. نکته ای که در مورد تیغه دستگاه های خانگی وجود دارد این است که این تیغه ها بسیار زود مستهلک می شوند و علت کندی گوشت چرخ کن می باشند. بنابراین بهتر است که شما هر ۶ ماه یک بار اقدام به تیز کردن آن ها بکنید. دقت کنید که در حین کار کردن گوشت های حاوی رگ و پی و چربی زیاد را وارد دستگاه نکنید این کار باعث می شود که این گوشت ها به دستگاه بچسبد و قدرت برش تیغه را کم کند. مورد متداول دیگر جا نخوردن مناسب تیغه در جایگاه خودش است که علت نچرخیدن گوشت چرخ کن است. تیغه را به شکل درست و محکم در جایگاه خودش قرار دهید و از استحکام آن اطمینان حاصل کنید.  هم چنین اگر مشکلی برای چرخ دنده ها پیش آمد گام های زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را از برق بکشید
  • قطعات سر گوشت چرخ کن را از دستگاه جدا کنید
  • با دقت تیغه را جدا کنید که مشکلی پیش نیاید و مراقب بریدگی های احتمالی باشید
  • بدنه عایق دستگاه را جدا کنید تا ببینید که آیا چرخ دنده ها در جای خودشان قرار دارند یا خیر
  • درصورت شل بودن آن ها را محکم کنید
  • درصورتی که چرخ دنده ها شکسته شده اند باید تعویض شوند

 عیب یابی چرخ گوشت

نکات مربوط به استفاده از گوشت چرخ کن

چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمیکند؟ اگر شما به طور منظم به تمیز کاری و سرویس دستگاه خود نپردازید مشکلاتی برای شما ایجاد خواهد شد. سرویس منظم در دوره های شش ماهه طول عمر دستگاه شما را افزایش می دهد. برخی از نکات استفاده از گوشت چرخ کن را در ادامه به شما ارائه می دهیم.

  • به منظور افزایش عمر و کارکرد دستگاهتان  از تکه های کوچک گوشت استفاده کنید. تکه های بزرگ باعث می شود فشار زیادی به موتور دستگاه وارد گردد.
  • هیچگاه برای خرد کردن سبزیجات یا پیاز از گوشت چرخ کن استفاده نکنید. آب موجود در سبزی و برخی میوه جات ممکن است به موتور دستگاه نفوذ کند و باعث خرابی آن شود.
  • پس از هر بار استفاده کردن  از دستگاه  محفظه و تیغه های داخلی آن را به خوبی پاک کنید و اجازه ندهید کوچک ترین ذره ای از گوشت یا چربی درون محفظه یا قطعات آن بماند.
  • برای مدت زمان طولانی و پیوسته از دستگاهتان استفاده نکنید. موتور دستگاه های خانگی، مانند نمونه های چرخ کننده صنعتی قدرت ندارد و در صورتی که برای مدت طولانی بیشتر از ۱۵ دقیقه از آن استفاده کنید عمر دستگاه کم می شود.

 عیب یابی چرخ گوشت

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تعمیر گوشت چرخ کن نانیوا با شما علاقه مندان در میان گذاشتیم. در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهادی در مورد نشانه خراب شدن گوشت چرخ کرده خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی