آموزش تصویری مراحل رنگ كردن ريش در خانه

آموزش تصویری مراحل رنگ کردن ریش در خانه

۰
آموزش تصویری مراحل رنگ کردن ریش در خانه
نمره 3.8 از 11 رای

وجود یک موی خاکستری یا سقید در ریش صورت می تواند نشان دهنده تجربه شما باشد. ولی در عین حال نمایانگر رسیدن به سنین میانسالی نیز است. برای بسیاری از مردان، این نکته که هر روز در آینه با این موها در ریش خود مواجه شوند چندان خوشایند نیست. به همین دلیل تصمیم به رنگ کردن ریش خود می گیرند. از این رو در این مطلب آی آر میکس به آموزش رنگ کردن ریش در خانه خواهیم پرداخت.

چگونه ریش خود را رنگ کنیم؟

How to Dye Your Beard

رنگ کردن ریش می تواند ظاهری جوان تر به شما ببخشد. خوشبختانه این کار ساده تر از آن است که قادر به انجام آن در خانه نباشید. به همین دلیل در این پست آی آر میکس به آموزش نحوه رنگ کردن ریش توسط خودتان در خانه می پردازیم.

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ کردن ریش

معمولا افراد تمایل به انتخاب رنگی برای ریش خود دارند که با رنگ موهای آن ها هماهنگ باشد. البته شما در انتخاب رنگ مو کاملا آزاد هستید. خوشبختانه هر رنگی که بخواهید در دسترس ما خواهد بود. از جمله این رنگ ها می توان به این موارد اشاره کرد: رنگ ریش قهوه ای، رنگ ریش قهوه ای روشن، رنگ ریش سفید و حتی رنگ ریش گیاهی. اکثر مردان دوست دارند از رنگ هایی استفاده کنند که ریش آن ها را روشن تر نشان دهد. بدین منظور باید رنگ هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ ها تا چند درجه روشن تر از رنگ ریش طبیعی شما هستند.

اگر از رنگ های تیره تر استفاده کنید، مدت زمیان حفظ آن نیز طولانی تر خواهد بود و در ضمن می تواند به صورت موثرتری، ریش های خاکستری رنگ را بپوشاند. اما به طور کلی انتخاب رنگ مورد نظر برای ریش صورت، بیش از همه به سلیقه خود شما بستگی خواهد داشت.

روش رنگ کردن ریش صورت

۱- در مرحله اول باید موارد مورد نیاز را تهیه کنید. این موارد شامل گزینه های زیر می باشند:

  • خرید رنگ ریش مردانه (بهتر است شامل اکسیدان باشد)
  • دستکش لاستیکی
  • اپلیکاتور (دارای انواع مختلفی است و شما می توانید با توجه به ترجیحات خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید)
  • دستمال کاغذی
  • وازلین (برای محافظت از پوست)
  • پاک کننده رنگ (می توانید نوع خانگی آن را با محلولی شامل ۵۰ درصد سفید کننده و ۵۰ درصد آب درست کنید)

خرید رنگ ریش مردانه

۲- بروز حساسیت پوستی می تواند از مضرات رنگ ریش باشد. پس ابتدا حساسیت خود را تست کنید. بنابراین مقداری از رنگ را برداشته و آن را روی قسمتی از بدن خود قرار دهید (مثلا پشت گوش یا روی ساعد). به مدت ۲۴ ساعت رنگ را در همانجا گذارید. پس از ۲۴ ساعت، این قسمت را با صابون شسته و آن را از لحاظ قرمز شدن یا عفونت بررسی کنید. اگر هر کدام از این موارد را مشاهده کردید به معنی حساسیت شما نسبت به این رنگ می باشد و بهتر است نوع دیگری انتخاب کنید.

تغییر رنگ ریش طبیعی

۳-  در برخی توصیه ها آمده است که بهتر است قبل از رنگ کردن ریش، ریش را شستشو دهید. به این دلیل که راه خوبی برای برداشتن لایه ای از پوست ها و سلول های مرده از روی صورت است. اما برخی دیگر نیز توصیه کرده اند که قبل از رنگ کردن ریش حتی به حمام هم نروید. زیرا روغن های طبیعی موجود در ریش را که اتفاقا در حفظ رنگ هم بسیار موثر هستند از بین می برد.

رنگ ریش گیاهی

۴- لایه ای از وازلین یا روغن طبیعی را روی پوست صورت و در اطراف ریش بمالید. فراموش نکنید که در حین انجام این کار از دستکش لاستیکی استفاده کنید. این دستکش ها به خاطر اینکه مانع انجام کار توسط انگشتان دست نمی شوند بهتر از انواع دیگر هستند. همچنین بهتر است در حین رنگ کردن ریش خود از پیراهن هایی با رنگ تیره و نیز شلواری کهنه استفاده کنید زیرا در صورت ریخته شدن رنگ روی آن، اثر کمتری از خود به جای می گذارند.

رنگ ریش سفید

۵- در خرید رنگ ریش مردانه باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از بسته های رنگ مو یا ریش دارای یک رنگ پایه و یک رنگ سازنده هستند. باید این دو رنگ را به خوبی با هم مخلوط کرد. برای این کار می توانید از ته قلم مو استفاده کنید. خوشبختانه بسیاری از رنگ ها برای استفاده های چندین باره مناسب هستند و نیاز به تغییر آن ها پس از یک بار استفاده نیست.

رنگ ریش قهوه ای

۶- سپس در این مرحله از نحوه رنگ کردن ریش پس از اینکه رنگ مو را آماده کردید نوبت به زدن آن روی ریش می رسد. این کار را باید به آرامی و با حرکت متناوب بالا به پایین انجام دهید. رنگ را به سطوح زیرین ریش هم اعمال کنید تا از اینکه همه جای ریش به این رنگ آغشته می شود مطمئن گردید. ضمنا مراقب باشید که رنگ را فقط بر روی ریش بزنید و ردی از آن روی پوست صورت به جا نگذارید.

رنگ ریش قهوه ای روشن

۷- همیشه برای رنگ کردن ریش طبق دستورات مندرج بر روی بسته رنگ خریداری شده عمل کنید. مخصوصا در این مورد که باید پس از رنگ شدن ریش تا چند دقیقه منتظر بمانید.  پس ا سپری شدن مقدار زمان اختصاص داده شده باید با استفاده از دستمال کاغذی یا یک پارچه کتان، بخشی کوچک از رنگ را از روی صورت خود بردارید. اگر متوجه شدید که رنگ به اندازه کافی خشک نشده، پس باز هم مقداری رنگ به ریش اصافه کرده و این بار اندکی بیشتر منتظر بمانید.

روش رنگ کردن ریش

ضمنا بهتر است در حین رنگ کردن ریش خود، آن را تیره تر کنید. زیرا پس از مدت کوتاهی رنگ اولیه ریش از دست می رود و روشن تر خواهد شد.

۸-سپس در آخرین مرحله روش رنگ کردن ریش صورت پس از اینکه از خشک شدن رنگ، مطمئن شدید ریش خود را با آب ولرم یا سرد شستشو دهید. سپس آن را به خوبی با یک حوله خشک کنید.

روش رنگ کردن ریش صورت

۹- برای شستن ریش خود در دفعات بعدی از راهنمایی های تولید کننده رنگ کمک بگیرید. معمولا استفاده زا شامپو برای شستشوی ریش های رنگ شده توصیه می شود.

رنگ کردن ریشه مو سفید

اقدامات لازم پس از رنگ کردن ریشه مو در خانه

کار شما پس از رنگ کردن ریش تمام نمی شود و حالا باید به خوبی از آن مراقبت کنید. در ادامه به برخی موارد که می تواند به شما در حفظ رنگ ریشتان کمک کند اشاره می کنیم:

  • استفاده از روغن ریش: این روغن ها از کاربردهای زیادی مثل کمک به حفظ لطافت و نرمی ریش برخوردارند. بسیاری از بسته های رنگ ریش به هنگام خرید، دارای روغن های مخصوص ریش نیز هستند.
  • همانطور که گفته شد برای شستشوی ریش رنگ شده خود می توانید از شامپو استفاده نید ولی حواستان باشد که این شامپو باید با کیفیت و استاندارد باشد وگرنه می تواند به راحتی ظاهر ریش را خراب کند.
  • ریش خیلی سریع رشد می کند. پس همواره هر نشانه ای از موهای خاکستری را در آن رصد کنید. شما می توانید این موهای خاکستری را با مقدار اندکی رنگ، دوباره به رنگمورد نظر خود در آورید. فقط رنگ را روی آن بمالید و چند دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود.
  • بسیاری از رنگ های ریش دائمی نیستند و باید هر چند هفته یک بار، دوباره روی ریش اعمال شوند. بنابراین به طور مرتب حواستان به حفظ رنگ موی ریش باشد و در صورتی که نیاز دیدید دوباره آن را رنگ نمایید.

آموزش ویدیویی رنگ کردن مو در خانه

آموزش روش دکلره مو را نیز می توانید در آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش روش رنگ کردن ریش صورت در خانه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی