How To Make Bamboo Laptop Cooler

آموزش تصویری ساخت کول پد چوبی برای لپ تاپ

۲
آموزش تصویری ساخت کول پد چوبی برای لپ تاپ
نمره 4.8 از 4 رای

کول پد از جمله ابزارها و وسایل ضروری و نیاز یک لپ تاپ است. کول پدها به صورت مستقیم و غیر مستقیم طول عمر و کارایی لپ تاپ ها را افزایش می دهند. این ابزارها با سیستم خنک کننده خود مانع داغ شدن بیش از حد اجزای داخلی لپ تاپ می شوند به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس آموزش ساخت کول پد چوبی  را برای شما قرار دادیم.

چگونه با چوب برای خود کول پد بسازیم؟

How To Make Bamboo Laptop Cooler

  کول پد چوبی  از جمله ابزارهایی است که ساخت بسیار آسان است. لوازم ساخت کول پد به راحتی به دست می آیند و انتخاب چوب آن نیز کار ساده ای است. در این آموزش از چوب بامبو استفاده شده است اما شما می توانید از چوب گردو و یا نراد نیز برای این کار استفاده کنید. چوب نراد نسبت به گردو مقاومت کمتری دارد اما بسیار سبک تر است و حمل و نقل آن راحت تر است. در ادامه ما به شما آموزش ساخت فن خنک کننده لپ تاپ را در آی آر میکس یاد می دهیم.

پیش از این ما در آی آر میکس به شما در مورد مواد لازم برای آموزش تصویری ساخت اسپیکر کوچک و حرفه ای برای موبایل آموزش هایی را ارائه کرده بودیم بنابراین درصورتی که به ساخت وسایل جانبی علاقه ارید این مقاله را نیز از دست ندهید.

مواد لازم برای ساخت کول پد چوبی

  • یک تخته کوچک نراد به اندازه ۳۰ سانتی متر
  • دو عدد فن ۱۲ ولتی یا فن سی پیو قدیمی
  • دو تیکه چوب در ابعاد ۲۵*۳*۲( برای پایه کول پد که بهتر است ۳ سانت ارتفاع ۲ سانت ضخامت و ۱۶ سانتی متر طول داشته باشد  )
  • یک آداپتور ۱۲ ولتی
  • دریل و مته
  • مته ۱/۴ اینچ
  • پایه پلاستیکی
  • چسب قوی مانند چسب یک دو سه یا چسب قطره ای
  • کاردک یا چاقوی کهنه
  • روغن جلا
  • کلید یک پل

ساخت کول پد چوبی

مرحله اول ساخت کول پد برای لب تاب

در مرحله اول ساخت فن خنک کننده لپ تاپ اندازه لپ تاپ خود را حساب کرده و تخته را به همان اندازه یا ۵ سانتی متر بیشتر برش دهید مثلا اگر طول لپ تاپ شما ۳۵ سانتی متر است تخته خود را ۴۰ سانتی متر برش دهید.

ساخت کول پد چوبی

در گام بعدی به اندازه قطر فن هایی که می خواهید نصب کنید دو سوراخ در تخته نراد خود ایجاد کنید و سپس برای خروج هوا در مر کز این تخته ۴ سوراخ به قطر یک سانتی متر ایجاد کنید. برای سوراخ کردن تخته می توانید از انواع مته استفاده کنید. کافیست با پرگار دو دایره را رسم کنید و سپس بادریل و  مته و یا ابزار عمودبر آن را برش دهید.

مرحله دوم برای ساخت کول پد چوبی

همانند تصویر دو پایه چوبی که از قبل آماده کرده اید ( به ابعاد ۲*۳*۲۵  ) را تا جایی که ممکن است همانند تصویر به لبه تخته با کمک یک چسب قوی بچسبانید. برای اینکه چسب کاملا به دو قطعه چوب بچسبد روی تخته چند کتاب بگذارید تا به خوبی تحت فشار قرار بگیرد. بعد از اینکه چسب خشک شد با یک چاقوی کهنه یا کاردک بخش های اضافی آن را پاک کنید و تخته را از اضافات چسب تمیز کنید.

پایه

در ادامه ساخت کول پد برای لب تاب ۴ یا ۶ پایه پلاستیکی را بر روی بدنه تخته نصب کنید تا لپ تاپ مستقیم بر روی تخته چوب نراد قرار نگیرد.الان زمان مناسبی است که فن های خودتان را در سوراخ نصب کنید. دقت کنید که این کار را درست انجام دهید به شکلی که جریان هوا از پایین به سمت بالا جریان داشته باشد و فن در جای درست خودش نصب شده باشد.

مرحله سوم ساخت کول پد دست ساز

در این مرحله شما باید یک آداپتور به میزان ولتاژ فن را برای این کار انتخاب کنبد به عبارتی اگر میزان ولتاژ مورد نیاز فن شما ۱۲ ولت است باید آداپتور ۱۲ ولتی داشته باشید و اگر ولتاژ ۱۵ ولتی برای  فن شما نیاز است آداپتور شما هم باید ۱۵ ولتی باشد.برای ساخت کول پد قوی دو فن ۱۲ وات کافی است. در ادامه  کافیست سیم فن ها را به سیم آداپتور وصل کنید تا فن ها شروع به کار کنند. اگر فن ها شروع به کار کردند می توانید از یک کلید برای قطع و وصل جریان استفاده کنید.

ساخت کول پد چوبی

مرحله چهارم آموزش ساخت کول پد

در این مرحله دستگاه شما آماده است و شما می توانید لپ تاپ خود را بر روی کول پد تان قرار دهید. اما چند نکته نهایی را برای محکم کاری در آموزش ساخت فن برای لپتاب به شما یادآوری میکنیم.

  • شما می توانید از چوب کاج یا صنوبر و یا گردو هم استفاده کنید اما این درختان کمی سنگین تر هستند
  • دقت کنید که چوب شما و تخته ای که خریداری می کنید سالم باشه و عاری از هرگونه ترک و شکستگی باشه همچنین بهتره قبل از استفاده با روغن جلا اون رو روغن کاری کنید
  • انتخاب تعداد فن به خودتون بستگی داره اما برای لپ تاپ ها یک فن کافی هست
  • شما می توانید به جای فن از خنک کننده سی پی یو ( cpu )  استفاده کنید
  • شما می توانید این کار را با یک فن انجام دهید اما مدل دو فن بهترین کول پد برای لپ تاپ گیمینگ و کارهای سنگین به شمار می آید.

ساخت کول پد چوبی

آموزش ویدیویی ساخت کول پد چوبی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره ساخت کول پد برای لپتاپ صحبت کردیم صحبت کردیم و یک نمونه ساده اما کارآمد را به شما نشان دادیم. اگر در مورد افزایش سرعت فن کول پد و یا نحوه استفاده از کول پد  نظر و یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها  با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

تبلیغات متنی