ماشین ظرفشویی

آموزش روش های عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ ، الجی و ..

۰
آموزش روش های عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ ، الجی و ..
امتیاز دهی به نوشته

آیا برای شما هم پیش آمده که ماشین ظرفشویی منزلتان دچار خرابی شود؟ بسیاری از مشکلات و خرابی ها در وسایل آشپزخانه ازجمله ماشین ظرفشویی نیاز به حضور تعمیرکار دارند اما در برخی از موارد شما خودتان می توانید وسیله مورد نظر را عیب یابی و حتی تعمیر کنید به همین دلیل ما امروز  در آی آر میکس به عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ  و سایر مدل ها می پردازیم.

چرا ماشین ظرفشویی کار نمی کند؟

Common Dishwasher Problems to Troubleshoot

کار نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ ،ال جی و … یا حتی خوب کار نکردن آن می تواند یک مشکل فوری برای شما تلقی شود. در صورتی که دستگاه شما کار نمی کند ابتدا بررسی کنید که آیا برق وصل است؟ کلید را به درستی زده اید و یا درب را بسته اید؟ در صورتی که دستگاه هیچگونه علائم حیاتی از خودش بروز نداد پس احتمالا برق به دستگاه نمی رسد یا موتور دستگاه دچار مشکل شده است. شما در این مورد باید به یک تعمیرکار مجاز زنگ بزنید تا به دقت سیم ، پاور و مدار دستگاه شما را بررسی کند.

در ادامه ما به شما عیب یابی و برطرف کردن خرابی ماشین ظرفشویی مجیک ،الجی ،سامسونگ و… را یاد می دهیم. همچنین اگر به تعمیر وسایل برقی علاقه دارید مطالعه  مقاله ما با موضوع  آموزش روش های جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و … را از دست ندهید

۱- ماشین ظرفشویی خوب ظرفها را نمی شوید

این مورد می تواند به علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی  باشد. ماشین ظرف شور که ظرف ها را نمی شوید و تمیز نمی کند را  به زحمت می توان یک ماشین ظرفشویی نامید. بهتر است که قبل از  روشن کردن ماشین ظرفشویی ببینید که آیا ماشین به خوبی تمیز شده است و یا خیر، در صورتی که ماشین شما خوب تمیز نشده است آن را به خوبی تمیز کنید.

عیب ماشین ظرفشویی

هرچند وقت یکبار خروجی ها و ورودی های آب را چک کنید تا ببینید از فشار آب کاسته نشده است و یا جلوی جریان آب گرفته نشده باشد. یک مورد دیگر در این زمینه این است که اجازه دهید تا دستگاه شما حداقل هر ۳ ما یکبار بدون ظرف فرآیند شستشو را انجام دهد تا خودش را تمیز کند.

۲- چرا ماشین ظرفشویی صدا میدهد

سر و صدا تا حدی قابل قبول است اما گاهی به نظر می رسد که شما یک راکت را در آشپزخانه خود روشن کرده اید. در نظر داشته باشید که علل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. دربرخی موارد مشکل از پمپ و در برخی موارد دیگر از بازوهای خروج آب یا شناور ماشین ظرفشویی است. اما به هیچ وجه خودتان دست به کار نشوید و حتما یک تعمیرکار مجاز را خبر کنید.

۳- لیوان ها سفید یا تیره می شوند

علت این پدیده سختی آب است، بنابراین بهتر است که از شوینده هایی استفاده کنید که برای این شرایط مناسب ترند و یا از آبی استفاده کنید که سختی آن گرفته شده باشد.

عیب ماشین ظرفشویی

۴- آب کشی و تخلیه انجام نمی شود

یک ماشین ظرفشویی که کار تخلیه و آب کشی را به خوبی انجام نمی دهد می تواند ظرف های شما را به گروگان گرفته و در آشپزخانه شما سیل راه بیاندازد. برای بررسی این موضوع شیرهای خروجی را برای رفع گرفتگی های احتمالی بررسی کنید همچنین این ایراد می تواند ناشی از خرابی پمپ تخلیه شما باشد که  در این صورت باید تعویض شود.

۵- ماشین ظرفشویی شما چکه می کند

چکه کردن ماشین شما یکی از مشکلات اساسی است که می تواند به منزل شما آسیب بزند. بهتر است در مرحله اول عیب ماشین ظرفشویی بررسی کنید که آیا خروج آب از شلنگ فاضلاب و مجرای خروجی به خوبی و صحت انجام می شود یا خیر ، در مرحله دوم دستگاه را از لحاظ پمپ تخلیه بررسی کنید و در نهایت بررسی کنید که آیا درب ماشین به خوبی چفت می شود و یا واشار های درب ماشین ظرف شور دچار خرابی و پوسیدگی نشده باشند.

عیب ماشین ظرفشویی

۶- بوی بدی از ماشین شما منتشر می شود

لوله های خروج غذا و لا به لای دستگاه ، خصوصا واشارها را برای بررسی مانده غذا یک بار کامل بررسی کنید و در صورت نیاز حتما یک بار برنامه شستشوی ماشین را بدون اینکه ظرف دیگری درون آن باشد اجرا کنید تا خودش را پاکسازی کند.

۷- ماشین شما کار خودش را شروع نمی کند

این موضوع چندین دلیل می تواند داشته باشد در گام اول بررسی کنید که جریان برق به درستی به ماشین ظرف شور می رسد یا خیر، مرحله بعدی این است که ببینید آیا درب ماشین به خوبی بسته شده است یا نه چون در صورت بسته نبودن در ماشین کار خود را آغاز نمی کند. مرحله آخر نیز بررسی سوختگی و اتصالات موجود در برد و موتور دستگاه در دستور کار قرار می گیرد.

ماشین ظرفشویی

۸- چرخه شستشو بسیار طول می کشد و یا کامل نمی شود

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید ، این است که امکان دارد چرخه شستشو بسیار طول بکشد یا حتی به پایان نرسد این مشکل ممکن است به دلیل خرابی ترموستات ، تایمر و یا اجزای دیگری باشد که بررسی این کار توسط تعمیرکار انجام می شود.

۹- علت گرم نشدن اب ماشین ظرفشویی ال جی

هیت پمپ ماشین ظرف شور شامل دو قسمت موتور دستگاه و سیستم المنت دستگاه می باشد. در صورت آسیب دیدگی المنت و ترموستات ماشین ظرفشویی یا هیت پمپ این ایراد در ماشین  رخ می دهد. هیت پمپ به این صورت عمل می کند که در حین اینکه آب روی ظروف پاشیده می شود عمل گرمایش را نیز انجام می دهد . احتمال فراوانی وجود دارد که المنت تشکیل دهنده هیت پمپ سوخته باشد. همچنین در صورت ایراد در سیستم برد ماشین ظرفشویی نیز چنین اتفاقی رخ می دهد.

ماشین ظرفشویی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با علل روشن نشدن ماشین ظرفشویی و عیب یابی انواع آن مانند خرابی ماشین ظرفشویی ال جی  و خرابی ماشین ظرفشویی سامسونگ در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی