تعمیر مایکروویو

آموزش تصویری و رایگان تعمیر مایکروفر ال جی ، سامسونگ و .. در خانه

۰
آموزش تصویری و رایگان تعمیر مایکروفر ال جی ، سامسونگ و .. در خانه
امتیاز دهی به نوشته

یکی از مشکلات وسایل برقی روشن نشدن آن ها و مشکلات در بخش برق رسانی آن هاست. مایکروفر یا مایکروویو از جمله وسایل جدید در آشپزخانه های ما است که از گزند این مشکلات در امان نیست. گاهی یک جرقه در مایکروویو باعث می شود که کل سیستم شما از کار بیفتد. بنابراین ما امروز در آی آر میکس به صورت تصویری آموزش رایگان تعمیر مایکروفر  را به شما یاد می دهیم.

آموزش تعمیرات مایکروفر

How to Repair a Microwave Oven

یک روز خسته از سر کار آمده اید و می خواهید که غذایتان را در مایکروفر گرم کنید. وقتی کلید را می زنید متوجه می شوید که مایکروویو روشن نمی شود. در این لحظه یا باید بتوانید مایکروویوتان را تعمیر کنید و یا باید هزینه خرید یک مایکروویو جدید را به جان بخرید. خرابی یک وسیله برقی امری معمول و تعمیر آن یک راه حل ساده است.

با این حال برخی از این تعمیرات را می توان درون منزل هم انجام داد به همین منظور ما امروز در آی آر میکس به بررسی و آموزش تصویری تعمیر مایکروفر می پردازیم. اگر گرم نکردن مایکروویو مشکل شماست یا به دنبال روشن نشدن مایکروویو سامسونگ  هستید ادامه مطلب را بخوانید.

مرحله اول: جدا کردن از برق

برای بررسی ارور ماکروفر سامسونگ اول اطمینان حاصل کنید که سیم برق از پریز جدا شده است و سپس قطعات متحرک را از اجاق مایکروویو همانند تصویر جدا کنید.

اگر به دنبال راه مناسب تمیز کردن مایکروفر هستید مطلب ما با موضوع آموزش تصویری بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر را مطالعه نمایید.

مرحله دوم: بازکردن پشت مایکروفر

در این قسمت از آموزش تعمیرات مایکروفر باید پیچ های آنرا وا کنید، دو پیچ در راست و یک پیچ در چپ وجود دارد این ها را ابتدا باز کنید و در جایی قرار دهید که گم نشوند. در مرحله بعدی باید ۴ پیچ چهارسو که در پشت سر قرار دارد را جدا کنید حالا به راحتی می توانید دریچه پشتی مایکروفر را بازکنید.

تعمیر مایکروویو تعمیر مایکروویو

مرحله سوم: فیوز را چک کنید

تعمیر ماکروویو ال جیبه دلیل ساختار مشابه سامسونگ مراحل یکسانی دارد پس در مرحله اول برای بررسی علت گرم نکردن مایکروویو ال جی  فیوز مایکروویو را چک کنید برای این کار از یک اهم متر یا مقاومت سنج دیجیتالی استفاده کنید. اگر مقاومت فیوز شما بی نهایت بود یعنی فیوز مشکل دارد و شکسته یا سوخته است و باید تعویض شود.

اما اگر مقاومت آن بی نهایت نبود باید در قطعات دیگر به دنبال اشکال و ایرادات فنی بگردید. شما می توانید فیوز را در صورت خرابی از بازار یا نمایندگی های مجاز مایکروفر خود خریداری کنید و کار تعویض آن را انجام دهید یا مستقیما آن را به تعمیرکار نشان دهید.

تعمیر مایکروویو تعمیر مایکروویو

مرحله چهارم : سوییچ را بررسی کنید

گام بعدی عیب یابی مایکروفر سامسونگ و دیگر مارک ها برسی سوییچ های داخل مایکروفر است همانگونه که در تصویر می بینید ما سه سوییچ در مایکروفر داریم. با کمک یک پیچ گوشتی کمی آن ها را جابه جا کنید و بررسی نمایید. در این مورد ما یک کلید را پیدا کردیم که کمی متفاوت بود.

تعمیر مایکروویو

با بررسی آن متوجه شدیم که در هتگام فشار دادن کلید سوییچ صدایی نمی دهد. کمی دقیق تر که آن را بررسی کردیم متوجه یک اثر سوختگی بر روی آن شدیم. دقت کنید که وقتی کلید روی سویچ را می زنید یک صدای تق کوچیک باید شنیده شود.

تعمیر مایکروویو تعمیر مایکروویو تعمیر مایکروویو

مرحله پنج: پیدا کردن سوییچ خراب

در این مرحله ابتدا سوییچ را از جای خود جدا کنید و در گام بعدی آن را با کمک یک پیچ گوشتی باز کنید.همانطور که در تصویر می بینید با فشار دادن دکمه تغییری ایجاد نمی شود و اتصال برقرار نمی گردد. بنابر این ما مجبور هستیم که این قطعه را تعویض کنیم. این سوییچ ها شاید در بازار به آسانی به دست نیاید اما شما می توانید آن را از نمایندگی مایکروفرتان به راحنتی تهیه کنید.

تعمیر مایکروویو

مرحله شش: خرید قطعات

در این مرحله اگر برای مثال به دنبال عیب یابی ماکروفر دوو  و یا عیب یابی مایکروفر سامسونگ  هستید . بهتر است که با بخش خدمات پس از فروش این شرکت ها تماس بگیرید تا به راحتی بتوانید قطعه مورد نظرتان را پیدا کنید. این قطعه را ما به راحتی سفارش دادیم و رنگ سفید آن که در تصویر می بینید به دست ما رسید

تعمیر مایکروویو

مرحله هفتم: جایگذاری و امتحان

سیم ها را برداشته و همانند قبل به سوییچ وصل کنید و در گام بعدی سوییچ را همانند قبل و به شکل درست در جای خود قرار دهید. پیچ ها را برداشته و درب پشتی را ببندید . حالا سیم برق را به پریز متصل کنید ومایکروفرتان را روشن کنید. خواهید دید که دوباره شروع به کار می کند.

نکات مهم در تعمیر مایکروفر

قبل از هرچیز دفترچه راهنما و برچسب اخطار روی مایکروفر را به دقت بخوانید. در گام بعدی دقت کنید که حتما مایکروفر را از برق جدا کنید. همچنین نیاز است که در برخی از مدل ها برای احتیاط بیشتر خازن را دیشارژ( یعنی برق خازن رو خالی کنید ) کنید.

آموزش ویدیویی تعمیر و عیب یابی مایکروفر

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش رایگان تعمیر مایکروفر را با شما در میان گذاشتیم.همچنین درصورت داشتن اطلاعات درباره عیب یابی ماکروفر پاناسونیک ویا عیب یابی ماکروفر دوو تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید. در هر صورت اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی