آموزش عیب یابی مودم

علائم خرابی مودم چیست؟ آموزش راه های عیب یابی مودم tp link

۱
علائم خرابی مودم چیست؟ آموزش راه های عیب یابی مودم tp link
نمره 1.8 از 4 رای

آیا با مودم وای فای خود به مشکل برخورده اید و نمی توانید با استفاده از آن به اینترنت وصل شوید؟ در این مطلب آی آر میکس قصد داریم به شما در این زمینه کمک کنیم. پس با ما باشید تا روش های حل مشکل و عیب یابی مودم های adsl را مرور کنیم.

علائم سوختن و روشن نشدن چراغ اینترنت مودم چیست؟

How to Troubleshoot Wireless Router Problems

مودم هم مل هر ابزار الکترونیکی دیگری می تواند با مشکلات متعددی مواجه شود. در صورت بروز مشکل در مودم ها، می توانید به سرعت متوجه آن شوید. زیرا این مشکلات، سریعا تاثیر خود را بر روی اتصالات اینترنتی می گذارند و موجب قطعی یا کاهش سرعت آن می شوند. در این مطلب آی آر میکس ضمن عیب یابی مودم d’link، ایرانسل و تی پی لینک به روش های حل مشکل آن ها نیز پرداخته ایم.

ری استارت کردن مودم

اولین راه حل می تواند ریستارت کردن مودم باشد. بنابراین با بروز هر گونه مشکلی در اینترنت خود از قبیل عدم بارگذاری سایت ها، قطع و صل شدن اینترنت، روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link و دیگر موارد اولین کاری که باید امتحان کنید اسن است که موردم را ریستارت نمایید.

عیب یابی مودم تی پی لینک

فرایند انجام این کار در مودم های محتلف معمولا بسیار ساده است. کابل برق مودم را بکشید، چند ثانیه ای صبر کنید و مجددا آن را وصل کنید. البته بعضی از مدل های مودم دارای یک کلید هستند که با زدن ان به راحتی می توان مودرن رار یستارت نمود و دیگر نیازی به خارج کردنش از جریان برق نخواهد بود.

عیب یابی مودم adsl با بررسی دمای مودم

مثل دیگر ابزارهای الکترونیکی، مودم ها نیز درگیر مشکل بیش از حد داغ شدن می شوند. این دمای بیش از حد می تواند در گذر زمان باعث آسیب، ناپایداری و در نتیجه خرابی مودم شود. از قرار داشتن مودم در یک جریان هوای متناسب اطمینان حاصل کنید. دمای مودم را مرتبا بررسی کنید. اگر دریچه های مودم مسدود باشند یا در جای نامناسبی قرار نگرفته باشند (مثلا بالای کیس کامپیوتر)، افزایش دمای آن طبیعی خواهد بود.

علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link

شاید این نکته خیلی واضحی به نظر برسد ولی گاهی اوقات بررسی کردن آن را فراموش می کنیم. همیشه ممکن است به طور اتفاقی یکی از کابل های مودم از جای خود در آمده یا خراب شده باشد. شما باید همه کابل ها را بررسی کرده و از سلامت بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

روشن نشدن چراغ سوم وای فای مودم

این کابل ها می توانند شامل  کابل پاور، کابلی که بین مودم و روتر قرار گرفته است، کابل متصل کننده مودم به سوکت برق و همچنین کابل اترنت وصل شده به پشت روتر باشند. جهت این موضوع می توانید به چراغ های مودم tp link هم توجه کنید.

عیب یابی مودم تی پی لینک هنگام روشن ماندن سه چراغ اول مودم

اگر مشکل شما مربوط به سیگنال های وای فای باشد بهتر است اقدام به تغییر مکان مودم خود کنید. مطمئن شوید که چیزی سد راه سیگنال های آن نمی شود، مخصوصا سازه های فلزی بزرگ یا ابزارهایی که می توانند باعث ایجاد نویز و خرابی مودم tp link و دیگر مارک ها شوند مثل مایکروویو و برخی تلفن های بی سیم. آنتن مستقر روی مودم باید به شکل عمودی قرار داشته باشد زیرا در این صورت، ناحیه بیشتری را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

روشن ماندن سه چراغ مودم

تغییر کانال وایرلس برای عیب یابی مودم D-link

اگر در مکانی پر از مودم های وایرلس هستید (مثلا یک آپارتمان)، به احتمال فراوان با مشکلاتی نظیر تداخل امواج و فرکانس های مودم مواجه خواهید شد. در چنین جایی باید یک کانال وایرلس بهینه با توجه به محیطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. این کانال باید از تراکم کمتری نسبت به دیگر کانال ها برخوردار باشد. اگر از دستگاه های اندرویدی استفاده می کنید می توانید از برنامه Wifi Analyzer جهت پیدا کردن چنین کانالی استفاده نمایید.

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link

بازگشت به تنظیمات کارخانه جهت عیب یابی مودم ایرانسل

اگر فکر می کنید مشکل روتر جدی تر از این حرفها است شاید باید برگشت تنظیمات آن به حالت کارخانه را امتحان کنید. بدین ترتیب همه تنظیماتی که شما در مودم اعمال کرده اید پاک شده و تنظیماتی که توسط تولید کننده اعمال شده بودند دوباره جایگزین می شود.

عیب یابی مودم های adsl

هر مودم با توجه به نوع و برندی که دارد از روش های مختلفی برای این کار استفاده می نماید. گرچه در اکثر آنها این عمل با استفاده از فشردن دکمه ای در پشت مودم ممکن می شود. اما در خاطرتان باشد که در صورت انجام این کار باید دوباره پیکربندی مودم را طبق دفترچه راهنمای آن انجام دهید.

پیشنهاد میکنم مطلب آموزش عیب یابی و رفع مشکل پرینتر را نیز مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس سعی کردیم کمی پیرامون عیب یابی و رفع مشکل  روشن نشدن اینترنت مودم با هم صحبت کنیم. اگر شما در این زمینه نظر، پیشنهاد یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی