آموزش تصویری طریقه کار با قهوه ساز برقی در خانه

آموزش تصویری طریقه کار با قهوه ساز برقی در خانه

۰
آموزش تصویری طریقه کار با قهوه ساز برقی در خانه
نمره 5 از 3 رای

درست کردن قهوه جز جدایی ناپذیر زندگی میلیون ها انسان است. تنها در آمریکا میلیون ها نفر در روز قهوه می نوشند. اگر تا کنون از دستگاه قهوه ساز استفاده نکردید در این مطلب، طرز استفاده از قهوه ساز مولینکس با این گام های ساده یک فنجان قهوه دلخواه برای خود دم کنید.

چگونه با قهوه ساز قهوه درست کنیم؟

How to Use a Coffee Maker

پیش از این در آی آر میکس به آموزش رژیم لاغری با قهوه پرداخته بودیم. اما این بار قصد داریم شما را با نحوه درست کردن خود قهوه آشنا کنیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه آشنا گردید.

قهوه ساز چگونه کار میکند

۱- ابتدا فیلتر قهوه را در سبد مخصوص آن در دستگاه قرار دهید. در حالی که می توان از فیلترهای سفید و طبیعی استفاده کرد، پیشنهاد می شود که از یک فیلتر اختصاصی استفاده کنید. فیلترهای عمومی ارزان برای بدست آوردن یک نتیجه خوب کمتر قابل اعتمادند. اکثر دستگاه های قهوه ساز فیلترهای خود را دارند.

طریقه کار با قهوه ساز برقی

۲- طریقه کار با قهوه ساز برقی اینگونه است که باید مقدار قهوه را اندازه بگیرید. مقدار قهوه ای که می خواهید و یا مقدار قهوه مورد نیاز که باید در فیلتر بریزید به دستگاه قهوه ساز و نوع قهوه ای که درست می کنید بستگی دارد، نسبت قهوه به آب ممکن است متفاوت باشد. مقدار استاندارد برا ی قهوه ای که دم می کنید ۲ قاشق غذاخوری قهوه به ازای ۶ اونس آب است.

طرز استفاده از قهوه ساز مولینکس

بهتر است زمانی که میخواهید این نسبت را اندازه کنید به کتابچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. ممکن است مخلوط قهوه مخصوص، نسبت قهوه / آب خاصی داشته باشند. اکثر مخلوط های قهوه دستورالعمل مخصوص خود را دارند. در مورد قاشقی که استفاده می کنید هم اطمینان حاصل کنید. بیشتر قهوه سازها اسکوپ مخصوص خود را دارند. با مطالعه دستورالعمل می توانید ببینید چقدر از اسکوپ را نیاز دارید.

۳- در نحوه استفاده از قهوه ساز اسپرسو و مدل های دیگر باید مقدار آب مورد نیاز را اندازه کنید. برای اندازه گرفتن مقدار آب مورد نیاز می توانید از خطوط کنار ظرف قهوه و یا کنار قهوه ساز استفاده کنید. از ظرف قهوه برای ریختن آب استفاده کنید. معمولا یک فضای باز در پشت یا بالای فیلتر برای این کار وجود دارد.

طرز استفاده از قهوه ساز مولینکس

کسانی که برای اولین بار از قهوه ساز استفاده می کنند ممکن است وسوسه شوند که آب را مستقیما روی سبد فیلتر بریزند. این کار را انجام ندهید. باید آن را در محفظه ای که برای آن تعیین شده بریزید. سپس ظرف قهوه را بر روی صفحه گرمایش بگذارید.

۴- قهوه ساز چگونه کار میکند؟ خیلی ساده! باید قهوه ساز را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. بعضی دستگاه ها به صورت دستی و برخی دیگر نیز به صورت خودکار قهوه را دم میکنند.

نحوه استفاده از قهوه ساز اسپرسو

۵- منتظر بمانید تا قهوه کاملا دم بکشد و بعد آن را در فنجان بریزید. بعضی قهوه سازها تنظیمات مکث و توقف دارند که به شما اجازه می دهد قبل از پایان کار این دکمه را زده و یک فنجان از قهوه تان را پر کنید.

طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه قهوه ساز

۶- اگر از فیلتر کاغذی استفاده کردید آن را دور بریزید. اگر برای خالی کردن قهوه تان خیلی دیر کنید بخاطر طول کشیدن فرایند دم کردن قهوه، طعم آن خیلی تلخ خواهد شد.

قهوه ساز چگونه کار میکند

استفاده بیشتر از قهوه

۱- در نحوه دم کردن قهوه در قهوه ساز سعی کنید از دانه های تازه تر قهوه استفاده کنید. اگر دانه های تازه قهوه را خریداری و خودتان آن را خرد کنید قهوه تازه تر و تلخ تری خواهید داشت. عطر و طعم قهوه از ترکیبات ظریف سلول های دانه آن به دست می آید. وقتی دانه های قهوه در معرض هوا قرار می گیرند با گذشت زمان با آن واکنش نشان داده و بخشی از عطر خود را از دست می دهند. مطمئن باشید که قهوه تان را در یک ظرف در بسته نگهداری می کنید.

طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه قهوه ساز

قهوه خاصیت جذب بو دارد بنابراین در یخچال به جای سودا می توان از آن استفاده کرد. متاسفانه این به آن معناست که اگر قهوه را در ظرف دربسته نگه ندارید، ممکن است قهوه تان نیز بوی هر چیزی به خود بگیرد. طرفداران قهوه مخالف نگهداری آن در دماهای پایین هستند. بعضی ها توصیه می کنند اگر می خواهید قهوه ای را ظرف یک هفته استفاده کنید آن را در یخچال نگهدارید ولی  اگر در مدت بیشتری می خواهید از آنها استفاده کنید، آنها را به فریزر انتقال دهید. برخی هم ترجیح می دهند که دانه های قهوه را در مکانی خنک و تاریک نگه دارند.

۲- قهوه سازتان را تمیز کنید. دستگاه قهوه ساز، مانند هر تجهیزات دیگری که مقدار قابل توجهی آب گرم مصرف می کنند، با گذشت زمان رسوبات معدنی را جمع آوری می کند. این رسوبات می تواند بر روی طعم قهوه تأثیر بگذارد و طعم زننده و ضعیفی از آن به ما بدهد.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

پس به طور مرتب قهوه سازتان را تمیز کنید تا طعم بی نظیری از قهوه به دست آورید. اگر دستگاه شما بوی قابل توجهی دارد یا وقتی از آن استفاده نمی کنید رسوبات را در آن می بینید و یا آخرین باری که آن را تمیز کرده اید بخاطر نمی آورید، احتمالا زمان تمیز کردنش فرا رسیده است.

۳- قهوه ها انواع متعددی دارند که هر کدام از آن ها نیاز به اندازه های مختلفی از قهوه دارند تا طعم مطلوب تری به دست آید. از آن جایی که دانه های قهوه، عطر و طعم شان را در تماس با آب بروز می دهند، تغییر در اندازه های این ذرات ( در نتیجه سطح تماس کلی که با آب دارند)، در طعم نهایی قهوه بسیار اثر گذار است.

طرز کار قهوه ساز بیشل

۴- استفاده از دمای مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. هنگام دم کردن قهوه، آب باید در دمای حدود ۱۹۵- ۲۰۵ درجه فارنهایت ( ۹۱- ۹۶ درجه سانتیگراد) یا زیر نقطه جوش باشد. آب سردتر نمی تواند به حد کافی طعم قهوه را از دانه های آن خارج کند و آب داغ تر نیز روی طعم آن تأثیر منفی می گذارد. اگر آب را برای درست کردن قهوه جوشانده اید، یک دقیقه صبر کنید تا دمای آن کمی از جوش بیفتد. سپس آن را داخل محفظه مخصوص در دستگاه بریزید.

اگر پودر قهوه را در یخچال نگه می دارید، بیشتر روش های دم کردن قهوه سرد تأثیر منفی در طعم آن نخواهد داشت. به هر حال اگر قصد درست کردن اسپرسو دارید اول باید اجازه دهید قهوه به دمای اتاق برسد، بعد آن را دم کنید. چون در درست کردن اسپرسو از مقدار نسبتا کم آب که مدت کوتاهی با قهوه در تماس است استفاده می شود.

عیب یابی در طریقه کار با قهوه ساز برقی

مانند همه لوازم خانگی، قهوه ساز ها هم گاهی با استفاده منظم دچار مشکل می شوند. در زیر تعدادی از مشکلات رایج قهوه ساز ها و روش های برطرف کردن آنها را بررسی کردیم. توجه کنید قبل از هرگونه عیب یابی، قهوه ساز حتما از برق جدا شده و آب جوش درون مخزن آن وجود ندارد.

طرز استفاده از قهوه ساز فلر

۲- طعم قهوه من بسیار قوی است: با توجه به مسائلی که در بالا و در بخش دوم مورد بحث قرار گرفت آب داغ می تواند رسوبات معدنی را در قهوه ساز شما ایجاد کند که می تواند طعم قهوه تان را تحت تأثیر قرار دهد.

طریقه کار با قهوه ساز برقی

توصیه می شود اگر از قهوه ساز بطور منظم استفاده می کنید ماهانه آن را تمیز کنید (از جمله اجزای داخلی آن). همچنین امکان اشتباه در مقدار استفاده از قهوه را هم در نظر بگیرید. مطمئن شوید که قهوه در ظرف در باز قرار نداشته باشد یا در تماس با هر چیز دیگری آلوده نشده باشد، قهوه عطر و طعم چیزهای دیگر را بسیار خوب جذب می کند.

۳- به نظر نمی رسد که آب از قهوه ساز در جریان باشد: اگر آب خیلی کمی و یا هیچ آبی در قهوه ساز جریان ندارد ممکن است بخشی از دستگاه دچار انسداد شده باشد.( به خصوص لوله های گرمایش آلومینیوم در معرض این انسداد قرار دارند). یک بار دستگاه را بدون قهوه در فیلتر و سرکه به جای آب در مخزن راه اندازی کنید. در صورت نیاز تا رفع انسداد این کار را تکرار کنید. سپس دستگاه را دو بار با آب بشویید تا سرکه بطور کامل شسته شود.

طرز تهیه شیر قهوه با دستگاه قهوه ساز

۴- قهوه ساز من مقدار خیلی زیاد/خیلی کم قهوه دم می کند: بسیاری از قهوه سازهای مدرن گزینه ای برای اندازه مقدار دم دارند تا اجازه دهند که نوشیدنی بطور مستقیم داخل فلاسک یا ماگ ریخته شود. اطمینان حاصل کنید که تنظیمات قهوه سازتان درست بوده و یا مقدار مناسبی آب قبل از دم کردن در مخزن ریخته اید. ممکن است نیاز به دستورالعمل دقیق برای تغییر اندازه جهت دم کردن قهوه داشته باشید که این دستورات معمولا در دفترچه راهنمای قهوه ساز نوشته شده اند.

قهوه ساز چگونه کار میکند

۵- قهوه من داغ نیست: این مشکل به احتمال زیاد مربوط به المنت گرمایشی یا سیم کشی داخلی دستگاه است. از آنجایی که برای قطعات خراب، نمی توان به راحتی جایگزین پیدا کرد و روند تعمیر شامل کار با سیم های خطرناک برق است، در این خرابی ها بهتر است قهوه سازتان را عوض کنید. ولی اگر هنوز تمایل به تعمیر دستگاه تان دارید قبل از کار مطمئن شوید که آن را از برق جدا و خاموش کرده اید.

طرز استفاده از قهوه ساز مولینکس

ویدیوی آموزش طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس روی طرز استفاده از قهوه ساز فلر و دیگر دستگاه های قهوه ساز تمرکز کردیم. اگر در این زمینه، نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی