پلی استیشن

آموزش عیب یابی پلی ستیشن ۴ و تعمیر دسته آن در خانه

۰
آموزش عیب یابی پلی ستیشن ۴ و تعمیر دسته آن در خانه
نمره 5 از 2 رای

کنسول های بازی بخش عضیمی از صنعت سرگرمی را تشکیل می دهند. استفاده درست از این سیستم ها و تعمیر صحیح و به موقع آن ها عمر این وسایل را افزایش می دهد. بنابراین ما امروز در آی آر میکس تصمیم گرفتیم که در مورد آموزش عیب یابی پلی ستیشن ۴ و تعمیر آن در خانه با شما صحبت کنیم و مطالبی را به شما ارائه دهیم.

چگونه پلی استیشن خود را در خانه تعمیر کنیم؟

How To Troubleshoot Your PS4

کنسول بازی نسبت به کامپیوتر برتری هایی دارد از جمله اینکه مخصوص بازی طراحی شده و توان پردازشی آن تنها صرف این موضوع می گردد. این موضوع به رشد و استقبال زیادی از این کنسول ها منجر گردیده است به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس در مورد آموزش تعمیر پلی استیشن ۴  مطالبی را به شما ارائه می دهیم. این موارد می تواند به شما در عیب یابی و تعمیر پلی استیشن ۴ به شما کمک شایانی بکند.

۱-مشکل روشن نشدن ps4

یکی از شایع ترین مشکلات ps4 که ما در دستگاه های ps4  مشاهده کردیم این است که در حالی که گیمرها دارند از کنسول استفاده می کنند دستگاه خود به خود خاموش می شود. از سوی دیگر مشاهده شده است که گاهی گیمر ها تلاش می کنند تا دکمه پاور را  فشار دهند اما دستگاه روشن نمی شود. اگر این مشکل برای ps4  شما پیش آمده است عموما یک نور آبی یا قرمز چشمک زن را به جای نور سفید آن مشاهده می کنید. این مشکل اولین بار در نوامبر ۲۰۱۳  مطرح شد. سونی مجموعه ای از راهنمایی ها و قطعات و دستورالعنل ها را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای این مشکل پلی ستیشن درنظر گرفت. بهتر است که در ابتدا:

  • کابل HDMI  را چک کنید.
  • هارد دستگاه را چک کنید
  • فن ها و سیستم خنک کننده را بررسی کنید

در صورتی که مشکل از موارد بالا نبود دستورالعمل عیب یابی PS4  در این زمینه که توسط سونی منتشر شده است را بخوانید.

 روشن نشدن ps4

۲-مشکل وای فای پلی استیشن

اگر مشکل وای فای PS4 خود را تجربه می کنید ، ابتدا مودم خود را از نت جدا کنید و یک بار دیگر متصل کنید. سپس اتصال PS4 خودتان را با وای فای قطع کنید و دوباره به شبکه وای فای خود متصل شوید. شما بهتر است مکان مودم وای فای خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را به محل بالاتر و بدون مانع بهتری ببرید. کاربرانی که نرم افزار PS4 4.5  را روی پلی ستیشن خود نصب کرده اند ، با ارور  NW-31297-2 PS4  مواجه شده اند ، می توانید دوباره به وای وای متصل شوید و رمز عبور خودتان را وارد کنید اما برای بسیاری از کاربران پلی ستیشن این موضوع مشکل آن ها را بر طرف نمی کند.

وای فای

شکایات بسیاری در مورد این موضوع در سایت ها و فروم های کاربران PS4  وجود دارد. با بروزرسانی به PS4 5.0 و بالاتر این مشکل نیز حل می شود. برخی از مشکلات هم می تواند به دلیل این باشد که کنسول شما در جایی واقع شده است که دسترسی مستقیم به نت وجود ندارد. بسیاری از کاربران با نصب یک کابل شبکه از مودم به کنسول این مشکل را کاملا حل کرده اند.

ما قبلا در آی آر میکس آموزش راه های عیب یابی مودم tp link را آموزش داده ایم در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

۳-مشکل نخواندن سی دی در پلی استیشن

مشکل نچرخیدن سی دی در پلی استیشن امروزه کم پیش می آید. اما در صورتی که دیسک پخش نشد ابتدا بررسی کنید که دیسک شما مشکلی نداشته باشد در گام بعدی ابتدا دیسک را بیرون بیاورید و سپس دستگاه را خاموش کنید بعد از اینکه یک دقیقه گذشت دوباره دیسک را در جای خود قرار داده و اقدام به روشن کردن و راه اندازی کنسول PS4  کنید.

مشکل وای فای

پس از این موارد اگر مشکل حل نشد ابتدا دیک را در بیاورید و این بار کاملا دستگاه را از برق و نمایشگر جدا کنید. پس از اتصال مجدد باید مشکل شما رفع شده باشد ، اگر مجددا رفع نشد باید با یک تعمیرکار پلی ستیشن تماس بگیرید.

۴-مشکل صدا و تصویر پلی ستیشن

یکی از مشکلات PS4  که خیلی هم رایج است مشکل در صدا و تصویر است. کنسول PS4 یا پلی ستیشن دارای دو سیم است یکی  HDMI که برای انتقال تصویر و صدا است و یک سیم دیگر که به آن کابل اپتیکال می گویند که تنها صدا را انتقال می دهد. در صورتی که صدا و یا تصویر ندارید ممکن است یک اتصال را اشتباه وصل کرده باشید.

صدا و تصویر

ابتدا اطمینان حاصل کنید که تلوزیون شما خوب کار می کند. در گام بعدی باید بررسی کنید که سیم ها را در جای درست متصل کرده باشید و در نهایت اگر مشکلتان رفع نشد با یک سیم دیگر این موضوع را امتحان کنید. اما اگر مشکل رفع نشد سوکت PS4 خود را بررسی کنید احتمالا نیاز به تعویض دارد بنابراین با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

۵-آموزش تعمیر دسته پلی استیشن

اگر شما از دسته های دوئل شوک ۴ برای پلی ستیشن بهره می برید و به مشکل برخورده اید می توانید آن ها را تعمیر کرده و یا یک نمونه جدید بخرید و به دستگاه دوئل شوک خود متصل کنید. ساده ترین راه برای رفع مشکل دسته ps4 از جمله لرزش های بی اختیار و مداوم تنظیم مجدد دسته بازی است.

دسته پلی استیشن

برای این کار یک کاغذ یا کلید کاغذی را برای فشار دادن دکمه ریست به نزدیکی کلید L2  وارد کنید و برای چند ثانیه نگه دارید. با انجام این کار دسته شما دوباره ریست می شود می توانید آن را جدا کرده و دوباره به دستگاه متصل کنید و از آن استفاده کنید. اما اگر قطعات پلاستیکی دسته شما آسیب دیده باشند باید آن را تعویض کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس سعی کردیم کمی پیرامون  آموزش تعمیر پلی استیشن ۴  با هم صحبت کنیم. اگر شما در این زمینه و تعمیر لنز پلی استیشن ۴ نظر، پیشنهاد یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی