آموزش تصویری عیب یابی و تعمیر درب کرکره ای پارکینگ

۰
آموزش تصویری عیب یابی و تعمیر درب کرکره ای پارکینگ
امتیاز دهی به نوشته

آموزش تعمیر درب کرکره ای آیا درب پارکینگتان باز نمی شود؟ یا هنگامی که درب پارکینگ را باز می کنید گیر می کند؟ در برخی موارد مشکل کندی سرعت دارید؟ این روز ها درب های کرکره ای الکترونیکی در بسیاری از پارکینگ ها استفاده می شود به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس در نظر دارم در مورد آموزش تصویری عیب یابی و تعمیر درب کرکره ای پارکینگ با شما صحبت کنیم.

چگونه درب کرکره ای مغازه یا خانه را تعمیر کنیم؟

Do Your Own Garage Door Opener Repair and Troubleshooting

امروزه درب های الکترونیک نقش مهمی را در واحدهای تجاری و خانگی ایفا می کنند. یکی از انواع این درب ها درب الکترونیکی ، کرکره ای پارکینگ هست که در پارکینگ ها و درب گاراژها و حتی برخی واحدهای تجاری نصب می گردد. این درب ها از ماندگاری خوبی برخوردار بوده و امنیت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه دارند.

این درها مانند سایر وسایل الکترومکانیکی نیاز به نگهداری و سریس کاری منظم دارند یا این حال گاهی اوقات مواردی پیش می آید که در عملکرد و کار این درب ها اختلال ایجاد می گرددد به همین منظور ما امروز در آی آر میکس در مورد تعمیر درب کرکره ای برقی و عیب یابی آن با شما صحبت می کنیم و ۵ حالت متداول در عیب یابی درب کرکره ای را به شما آموزش می دهیم.

حالت اول تعمیر درب کرکره ای

ابتدا در اولین مرحله تعمیر درب کرکره ای برقی درب گاراژ را از لحاظ سلامت فیزیکی بررسی کنید همه این گونه درب ها دارای یک اهرم اضطراری هستند که با کمک آن می توانید درب را به شکل مکانیکی باز و بسته کنید عموما این اهرم ها در گوشه راست یا چپ در قرار دارند. اگر با کمک این اهرم نتوانستید در را باز کنید احتمالا درب شما از لحاظ مکانیکی دچار اشکال است و بخش الکتریکی آن احتمالا سالم است بنابراین حتما با یک تعمیرکار درب کرکره ای تماس حاصل نمایید.

پایین نیامدن درب

توصیه می کنم که مقاله پیشین ما در مورد علت زنگ نخوردن آیفون تصویری تابا ، الکتروپیک و دیگر مدل ها چیست؟ را مطالعه نمایید.

حالت دوم پایین نیامدن درب

در یک حالت درب شما باز می شود اما برای پایین آوردن آن مجبور هستید که از اهرم اضطراری آن استفاده کنید. در این حالت استفاده از درب بسیار خطرناک است زیرا می تواند موجب شود که در ناگهان بسته شود و برای شما مشکلاتی ایجاد کند و حتی باعث صدمه دیدن برخی افراد شود. بنابراین در این حالت فورا اتصال موتور و درب را قطع کنید تا درب شما توسط یک تعمیرکار بررسی و تعمیر گردد.

حالت سوم تعمیر کلید درب کرکره ای

در این حالت ریموت شما به خوبی کار می کند و شما مشکلی با کنترل از راه دور ندارید اما درب شما توسط کنترل مستقیم روی دیوار کار نمی کند. این مشکل یا از خود کنترل و یا سیم های آن است. ابتدا کلید روی دیوار را باز کنید و دو سیمی که در تصویر می بینید را به هم متصل کنید ( اقدامات احتیاطی را رعایت کنید ) اگر درب شما راه افتاد یعنی سیم ها سالم هستند و مشکل از کلیدها می باشد.

اما اگر درب کرکرهای شما کار نکرد یک سیم کوتاه بر دارید و ابتدای دو قسمت سیم که به برد اصلی متصل هستند را به هم وصل کنید. اگر درب راه افتاد یعنی مشکل از سیم است اما اگر حرکتی نکرد یعنی مشکل پا برجاست و بهتر است با یک تعمیر کار تماس بگیرید.

حالت چهارم تعمیر ریموت درب کرکره ای

در این حالت کنترل از راه دور شما کار  نمی کند اما درب شما با کمک کلید باز و بسته می شود. ابتدا باطری ها را چک کنید و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید و دوباره امتحان کنید اگر مشکلتان حل نشد ابتدا بررسی کنید که ریموت شما درست است یا خیر این می توانید اینکار را در یک تعمیرگاه انجام دهید زیرا در صورتی که ریموت درب کرکره ای برقی شما خراب بود باید یک ریموت جدید بگیرید ولی اگر ریموت شما خراب نبود نشان دهنده این است که گیرنده درب شما مشکل دارد و باید تعویض گردد.

ریموت

حالت پنجم تعمیر موتور درب کرکره ای

امروزه مشکلات درب کرکره ای بسیار کم پیش می آید.یکی  از مشکلات متداول در این روزها این است که موتور می چرخد اما درب جابه جا نمی شود این مشکل می تواند به دلیل وجود مشکل در زنجیر درب باشد (تصویر را ببینید). بررسی کنید که آیا زنجیر پاره نشده است و یا از جای خود در نیامده باشد. در صورتی که زنجیر شما از جای خود در آمده است می توانید خودتان آن را نصب کنید اما اگر این زنجیر پاره شده است باید یک تعمیرکار مجرب را خبر کنید.

درب کرکره ای

یک حالت دیگر این است که زنجیر شما سالم است اما با وجود سرو صدای زیاد زنجیرتان حرکت نمی کند، چرخ دهنده اصلی یک قطعه پلاستیکی است که نقش اصلی را در انتقال نیروی موتور به درب ایفا می کندو شکست و ساییدگی آن یک اتفاق معمول به شمار می رود ، بنابراین بهتر است که ابتدا مطمئن شوید زنجیر سالم است و اگر زنجیر سالم بود احتمالا مشکل از چرخ دنده اصلی درب شماست که باید تعویض گردد.

درب کرکره ای

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس سعی کردیم کمی پیرامون آموزش تعمیر درب کرکره ای با هم صحبت کنیم. اگر شما در این زمینه و یا تعمیر رسیور درب کرکره ای نظر، پیشنهاد یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی