آموزش تصویری تعویض لاستیک درب یخچال در خانه

۱
آموزش تصویری تعویض لاستیک درب یخچال در خانه
نمره 5 از 2 رای

امروزه در تمامی خانه ها از وسایل سرمایشی مخصوص غذا از قبیل یخچال و فریزر استفاده می شود. این وسایل محیطی را فراهم می کنند که به دلیل سرمای زیاد سرعت فساد مواد غذایی به شدت کاهش می یابد. برخی از تعمیرات یخچال را در خانه هم می توان انجام داد و به همین دلیل ما امروز در آی آر میکس به آموزش تصویری تعویض لاستیک درب یخچال در خانه می پردازیم.

علت نچسبیدن لاستیک درب یخچال چیست؟

How to Replace a Refrigerator Door Gasket

یخچال ها و فریزر ها از جمله وسایل سرمایشی برقی هستند که به ما کمک می کنند تا وسایلمان را خنک و تازه نگه داریم. هدف از استفاده لاستیک دور درب یخچال نگه داری هوای خنک در داخل یخچال و جلوگیری از ورود هوای گرم به داخل یخچال است. بنابر این اگر برای لاستیک دور درب یخچالتان مشکلی از قبیل پارگی و در رفتگی و اصطهلاک پیش آمده است باید آن را تعویض کنید.

قبل از هرچیز توصیه می کنیم در شروع کار برق یخچالتان را قطع کنید و در ادامه کارتان را آغاز کنید اما در نظر داشته باشید که برخی از تعمیرکاران درب یخچال را نیز جدا می کنند اما نیازی به این کار نیست.در ادامه ما در آی آر میکس به شما تعویض لاستیک درب یخچال و تعویض لاستیک درب یخچال پرسی  را آموزش می دهیم.

ابزار و وسایل لازم برای تعمیر لاستیک درب یخچال

  1. پیچ گوشتی چهارسو
  2. آچار آلن
  3. نوار یخچال
  4. چسب
  5. وازلین

پیش از این نیز در آی آر میکسآموزش تصویری راه های از بین بردن برفک فریزر و تمیز کردن آن در خانه را به شما آموزش داده بودیم که مطالعه آن توصیه می گردد.

مرحله اول روش تعمیر لاستیک درب یخچال

ابتدا از خراب شدن لاستیک درب یخچال  مطمئن شوید و ببینید که سرما از کناره های یخچال فریزر بیرون می زند یا خیر وقتی می خواهید نوار درب یخچالتان را عوض کنید قبل از این کار ابتدا نوار پلاستیکی را که تازه خریداری کرده اید برای چند دقیقه قبل از نصب در آب گرم قرار دهید تا نصب آن ساده تر شود.  در بسیاری موارد این لاستیک ها به وسیله یک بست فلزی به در یخچال سفت شده اند.

لاستیک را همانند تصویر به بالا بکشید تا محل بست فلزی که با پیچ چهارسو و یا پیچ آلن محکم شده است مشخص شود. پیچ ها را ابتدا شل کنید اما از جای خود بیرون نیاورید. تمامی پیچ های دور تا دور درب یخچال را شل کنید تا زمانی که مطمئن شوید پیچی باقی نمانده است. سپس شروع به خارج کردن پلاستیک قدیمی کنید.

مرحله دوم روش تعمیر لاستیک درب یخچال

قبل از نصب ابتدا نوار درب یخچال را از آب برداشته واجازه دهید تا کاملا خشک شود. از سوی دیگر به قسمتی که به یخچال متصل می شود مقداری گریس یا وازلین بزنید تا ترک نخورد و نرم شود. برای نصب لاستیک درب یخچال جدید ابتدا باید از یک گوشه و سمت بالا شروع کنید. لبه پلاستیک را مانند تصویر وارد گوشه در کنید و سپس این کار را تا سرتاسر درب ادامه دهید. پلاستیک سالم را به طور کامل درون جای خود قرار دهید اما پیچ ها را سفت نکنید.

 لاستیک درب

درب یخچال را ببندید و ببینید آیا مشکلی از لحاظ پیچ خوردگی و درز های هوا وجود نداشته باشد . درب یخچال باید کامل بسته شده باشد و بتواند یک محیط ایزوله تشکیل دهد. در صورت لزوم آن را با فشار کمی سفت کنید و در جای خود محکم کنید و  سرانجام هنگامی که از تراز بودن و مناسب بودن آن اطمینان حاصل نمودید. پیچ ها را با یک پیچ گوشتی کاملا سفت کنید تا پلاستیک در جای خود ثابت بماند. می توانید روی پلاستیک درب را کمی وازلین یا گریس بمالید تا نرم تر شود.

مرحله سوم روش تعمیر لاستیک درب یخچال

در تعویض لاستیک درب یخچال باید یخچالتان را با یخچال های دیگر مقایسه کنید و ببینید آیا کارتان را خوب انجام داده اید یا خیر. برخی از یخچال ها از پیچ آلن استفاده می کنند و با کمک آچار آلن باید آن ها را شل یا سفت کرد اما در برخی دیگر ممکن است به مواردی بر بخورید که با چسب به بدنه یخچال چسبیده اند در این موارد ابتدا کاملا باید اثر چسب قبلی را از روی بدنه یخچال پاک کنید و سپس به سراغ نصب پلاستیک بر روی درب یخچال بروید.

 لاستیک درب

خرید و فروش لاستیک درب یخچال

برای خرید نوار درب یخچال باید این کار را از نمایندگی ها و فروش لاستیک درب یخچال و قطعات آن انجام دهید. همچنین دانستن مدل یخچال یا فریز شما باعث می شود که بتوانید پلاستیک مناسبی را برای کارتان انتخاب کنید که مناسب و برای یخچالتان باشد. قیمت لاستیک درب یخچال  به نوع لاستیک و مدل یخچال شما بستگی دارد. برای مثال برای تعویض لاستیک درب یخچال الکترواستیل  حضور در نمایندگی این یخچال بسیار بهتر از حضور در سطح بازار و گشتن به دنبال لاستیک است.

ما پیش از این به شما در مقاله ای جداگانه کاملترین آموزش تصویری و ویدیویی تعمیر یخچال فریزیر در منزل را ارائه کرده بودیم که خواندن آن خارج از لطف نیست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس، مراحل تعویض لاستیک درب یخچال پرسی و روش های تعویض لاستیک درب یخچال پرسی را بررسی کردیم. اگر در خانه با خرابی لاستیک درب یخچال درگیر هستید نظر یا پیشنهاد خود را برای ما بنویسید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. آرمان گفت:
    0

    سایت خوبی دارید من همیشه مطالب رو میخونم , آرزوی موفقیت

تبلیغات متنی