How to Repair a Deep Scratch on Car

چگونه خط و خش عمیق بدنه ماشین را از بین ببریم؟

۳
چگونه خط و خش عمیق بدنه ماشین را از بین ببریم؟
نمره 3.8 از 4 رای

بدنه ماشین همیشه در معرض خطر های احتمالی است و گاهی حتی خود ما نیز سبب اتفاق افتادن آن نیستیم، پس اگر شما هم دوست دارید ماشینی سوار شوید که یدنه آن سالم باشد و از سواری یا آن لذت ببرید با ما در این مطلب همراه باشید زیرا میخواهیم در ادامه ۳ روش ساده برای از بین بردن خط و خش عمیق بدنه ماشین را در قالب یک مطلب ارائه دهیم.

آموزش تصویری ۳ روش از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

How to Repair a Deep Scratch on Car

خط و خشی که بر روی ماشین به وجود می آید به ۲ دسته عمیق و سطحی تقسیم میشود، شما برای از بین بردن خط و خش عمیق بر روی ماشین نیازمند تجهیزات مورد نیاز برای اینکار هستید که شامل کیت تعمیر خط و خش بدنه ماشین می باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

روش اول از بین خط و خش سطحی: مرحله اول شستشوی ماشین

بهتر است قبل از این که شروع به انجام مراحل از بین بردن خش روی بدنه خودرو کنید. ماشین را با آب و تاید شستشو دهید. زیرا شستشو باعث میشود که کثیفی موجود در خراش ایجاد شده روی بدنه وارد نشود. همچنین سعی کنید که از آب صابون برای شستشو استفاده نکنید زیرا سطح رنگ ماشین دارای یک لایه محافظ است که با مواد موجود در صابون از بین میرود.

  • اگر زمان کافی برای اینکار را ندارید میتوانید با پنبه و الکل محل خط و خش را پاک کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله دوم تهیه کیت تعمیر خط و خش ماشین

در مرحله اول شما باید این کیت را از لوازم یدکی فروشی یا فروشگاه های اینترنتی همانند دیجیکالا تهیه کنید، قیمت این کیت در حال حاظر ۳۰ هزار تومن است که با استفاده از آن میتوانید برای مدتی خط و خش های عمیق و سطحی بدنه خودرو را تعمیر کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله سوم استفاده از خش گیر بر روی بدنه ماشین

در این مرحله خش گیر را بر روی بدنه ماشین اعمال کنید، بهتر است قبل از اینکار توضیحات پشت خش گیر را بخوانید تا مقدار لازمی از خش گیر را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

  • توصیه میشود که از پارچه ابریشمی یا پنبه برای اینکار استفاده کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله چهارم پولیش زدن بدنه ماشین

در این مرحله خش گیر را با استفاده از پد موجود در بسته تعمیرات بر روی محل آسیب دیده به صورت دایره ای شکل بمالید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله پنجم پاک کردن بدنه

در این قسمت از پروسه باید با استفاده از یک پارچه تمیز و ابریشمی محلی که پولیش خورده را پاک کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله ششم تکرار مراحل انجام داده شده

اگر خط و خش ها بعد از پاک کردن محل آسیب دیده هنوز برای شما نمایان هستند باید مراحل از بین بردن خط  سطحی روی بدنه ماشین را دوباره تکرار کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

روش دوم از بین بردن خط و خش عمیق ماشین: مرحله اول پاک کردن محل آسیب دیده

در ابتدا برای از بین بردن خط و خش عمیق بدنه ماشین باید با استفاده از یک تیکه پنبه و الکل محل آسیب دیده را پاک کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله دوم پر کردن سطح خراشیدگی

با استفاده از بتونه مخصوص برای اینکار سطح خراشیدگی را پر کنید؛ برای اینکار مقدار کمی از بتونه را در پایین خراشیدگی بریزید و سپس با استفاده از ماله آنرا به آرامی بر روی خراشیدگی بکشید.

به مدت ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا بتونه خشک شود و سطح خراشیده شده را به خوبی پر کند. از دست زدن به آن خود داری کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

مرحله سوم پاک کردن بتونه اضافه از روی بدنه

با استفاده از اسیتون یا الکل بتونه اضافه بر روی سطح خراشیدگی را پاک کنید؛ برای اینکار میتوانید یکم از الکل را بر روی سطح پارچه ابریشمی بریزید و با استفاده از آن بتونه اضافه را پاک کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

روش سوم رنگ آمیزی ماشین: مرحله اول رنگ آمیزی

در این قسمت برای از بین بردن خش روی بدنه خودرو باید با استفاده از یک برس رنگ آمیزی ماشین یا یک برس لاک زدن ناخن یک لایه نازک از رنگ را بروی سطح بتونه شده به آرامی بمالید. مطمئن شوید که تمام سطح خراشیدگی به خوبی به رنگ آغشته شده است.

  • برای پیدا کرن رنگ خودرو خود میتوانید کد رنگ را از روی درهای ماشین پیدا کنید یا با جستجو در اینترنت کد رنگ ماشین خود را بیابید تا دقیقا همان رنگ را خریداری کنید.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

سپس به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت صبر کنید تا رنگ به خوبی خشک شود.( از دست زدن به آن خودداری کنید) اگر بعد از خشک شدن رنگ باز هم بتونه زیر آن معلوم بود میتوانید یک تا دو لایه دیگر رنگ بر روی سطح آن اعمال کنید اما توجه داشته باشید که بهتر است هربار یک لایه رنگ اضافه کنید تا نتیجه کار تمیز باشد و حتما زمانی را برای خشک شدن رنگ قرار دهید.

مرحله دوم سمباده کاری محل رنگ آمیزی شده

در آخر میتوانید با با یک سمباده به سختی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ محل رنگ آمیزی شده را به آرامی همراه با آب سرد سمباده کاری کنید. توجه داشته باشید که این مرحله باید به آرامی و با حوصله انجام گردد تا نتیجه کار زیبا شود.

از بین بردن خط و خش بدنه ماشین

آموزش ویدیوی از بین بردن خط و خش ماشین

ما در مطالب پیشین آموزش مرحله به مرحله نحوه خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین در خانه را ارائه دادیم در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز ما آموزش تصویری ۳ روش از بین بردن خط و خش بدنه ماشین را ارائه دادیم، اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. چت روم گفت:
    3

    با تشکر از مطلب مفیدتون موفقو پیروز باشید

  2. مسعود گفت:
    2

    عالی بود

  3. تجهیزات آشپزخانه صنعتی گفت:
    3

    ممنون بابت این مطلب کاربردی

تبلیغات متنی