آموزش 4 روش کلی برای جلوگیری و درمان صدای شکم

آموزش ۳ روش کلی برای جلوگیری و درمان صدای شکم

۲
آموزش ۳ روش کلی برای جلوگیری و درمان صدای شکم
نمره 4 از 2 رای

شکم هر کسی ممکن است صدا بدهد، اما تکرار آن می تواند باعث شرمساری شود. مخصوصا اگر در یک جمع حضور داشته باشید. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از این مشکل رنج می برید با ما همراه باشید تا روش های جلوگیری از صدای شکم را مرور کنیم.

برای درمان صدای شکم چه باید کرد؟

How to Stop Stomach from Growling Loudly

ما قصد داریم در این آموزش دو متد برای درمان صدای شکم را معرفی کنیم که یکی از آنها برای درمان صدای شکم در طولانی مدت و دیگری برای کوتاه مدت است. همچنین پیش از این در آی آر میکس به آموزش نحوه درمان اسهال و استفراغ پرداخته بودیم. اما این بار قصد داریم شما را با دلایل و نیز روش های درمان صداهای عجیب شکم آشنا کنیم.

جلوگیری از صدای شکم با دنبال کردن رژیم غذایی سالم

صدای معده ممکن است ناشی از سیستم گوارش شما باشد، کاری که در دستگاه گوارش انجام می شود، مخلوط کردن غذاها، مایعات و میوه ها و سپس فرستادن آنها به سمت روده است. این صدا زمانی رخ می دهد که دیواره دستگاه گوارشی در حین انجام این عملیات با فشار روبرو می شود . متاسفانه گاهی حتی با داشتن رژیم غذایی مناسب هم گاهی این اتفاق می افتد.

جلوگیری از صدای شکم

برای جلوگیری از صدای شکم تا جایی که امکان دارد قبل از کلاس، وعده های غذایی سنگینی نخورید. وقتی غذای زیادی می خورید سیستم گوارشی تان شروع به کار بیشتری می کند. بنابراین امکان رخ دادن صدای شکم بیشتر می شود که دلیل آن حرکت از میان روده است.

درمان صدای شکم و اسهال

اجتناب از خالی گذاشتن معده: وقتی دو ساعت شکم تان خالی باشد، صدای آن بلندتر می شود. دلیل آن عدم وجود چیزی در شکم است که مانع سر و صدا شود. وقتی ساعت ها غذا نمی خورید، بدن تان هورمون هایی آزاد می کند که سبب می شود مغز فرمان دهد هر چیزی که در شکم هست خالی شود تا غذا برسد. پس همیشه تنقلات سالم و کوچک به همراه داشته باشید و به طور مداوم مایعاتی مانند آب، چای، آبمیوه و … مصرف کنید.

درمان سریع صدای شکم

محدودیت مصرف غذاهای غیر قابل هضم: بعضی کربوهیدرات ها در مقابل هضم شدن مقاومند. از مصرف آنها اجتناب نکنید زیرا نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش تان ایفا می کند و به شما انرژی می دهد. ولی در حد اعتدال آنها را استفاده کنید. از جمله این غذاها در موارد زیر لیست شده اند:

  • نشاسته مقاوم. سیب زمینی و ماکارونی که بعد از پخته شدن سرد شده، نان ترش و میوه های کال.
  • فیبر های نامحلول. کل آرد گندم، سبوس گندم، کلم، کاهو و فلفل دلمه ای.
  • شکر. سیب، گلابی، بروکلی.

برای صدای شکم چه باید کرد

نشانه های گرسنگی تان را بشناسید. به یاد داشته باشید که شکم تان در دو حالت صدا می دهد. یا خیلی خورده باشید و یا اصلا چیزی نخورده باشید. برای جلوگیری از خوردن بیش از حد و در نتیجه ایجاد صدای قاروقور شکم، زمان گرسنگی تان را بدانید. دانستن آن به شما کمک می کند برنامه منظم غذایی داشته باشید و از خوردن بدون برنامه جلوگیری کنید.

قاروقور شکم و اسهال

آرام خوردن و درست جویدن: افرادی که موقع غذا خوردن هوای زیادی را می بلعند معمولا بیشتر دارای مشکل صدای شکم هستند. اگر تند غذا می خورید یا موقع غذا خوردن حرف می زنید احتمالا هوای بیشتری می بلعید. پس برای جلوگیری از این مشکل، آرام تر غذا بخورید.

استرس و صدای شکم

درمان سریع صدای شکم

داروهای کمک کننده در تخلیه گاز معده بگیرید. وجود گاز بیش از حد در معده و روده می تواند علت ایجاد سر و صدای آن شود. یک راه ساده درمان فوری قاروقور شکم استفاده از دارو است. لازم نیست هر زمان که غذا می خورید از آنها مصرف کنید اما به یاد داشته باشید که قبل از خوردن غذاهای گازدار حتما از آن استفاده کنید.

استرس و صدای شکم

از خوردن غذاهایی که در بدن شما تولید گاز شکم می کنند اجتناب نمایید. بعضی غذاها گازدارند. با پرهیز از مصرف بیش از حد آن ها صدای شکم خود را کنترل کنید. از جمله این مواد غذایی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • پنیر
  • شیر
  • کنگر فرنگی
  • گلابی
  • کلم بروکلی
  • لوبیا
  • فست فود
  • سودا

درمان فوری قاروقور شکم

پیاده روی کنید. بعد از خوردن غذا راه بروید. لازم نیست این پیاده روی بیش از حد طولانی باشد. قدم زدن به هضم غذا کمک می کند و روده های تان را سالم نگه می دارد.

صداهای عجیب شکم

برای صدای شکم چه باید کرد

سبک زندگی با تحرک کم می توانند سبب ایجاد مشکلات معده شود و صدای شکم را به دنبال داشته باشد. ورزش نکردن تأثیر منفی روی وزن تان نیز ایجاد می کند و اختلالات فیزیکی را در شما به دنبال خواهد داشت.

درمان صدای شکم و اسهال

اختلالات عصبی تان را بشناسید. اختلالات عصبی و اضطراب هم سبب ایجاد صدای شکم می شوند. استرس و صدای شکم رابطه مستقیمی با هم دارند. اگر شکم تان کل روز سرو صدا می کند، علاوه بر تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی باید تحت نظر یک روانپزشک یا روانشناس نیز قرار بگیرید.

درمان سریع صدای شکم

از خوردن بعضی غذاها که با مصرف آن ها دچار ناراحتی معده می شوید پرهیز کنید. غذاهای دارای لاکتوز مثل لبنیات هم از غذاهایی هستند که با خوردن آن ها، بدن با واکنش مواجه می شود و ممکن است دچار سوزش معده شوید.

برای صدای شکم چه باید کرد

سوء هاضمه شدید هم نوعی اختلال است. قاروقور شکم و اسهال ، درد های شکمی زیاد، باد گلو زدن بیش از حد، حالت تهوع، احساس سنگینی بعد از خوردن مقدار کمی غذا، ورم شکم همگی علائم سوء هاضمه شدید هستند. اگر این شرایط را تجربه کردید نیاز به مراقبت پزشکی دارید. سوء هاضمه یک مشکل تهدید کننده نیست اما باید مورد توجه قرار گیرد.

قاروقور شکم و اسهال

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی علل قار و قور شکم و اینکه برای صدای شکم چه باید کرد پرداختیم. حال اگر در مورد این موضوع نظر و یا پیشنهادی دارید، آن را حتما به ما انتقال دهید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. سنترال فایل گفت:
    0

    ممنون عالی بود راه های پیشگیریش رو هم میزاشتید عالی میشد

  2. چت روم گفت:
    0

    خیلی مفید بود موفق باشید

تبلیغات متنی