How to Do Jig Fishing

آموزش تصویری ماهیگیری با قلاب و لنسر در رودخانه ، دریا و سد

۰
آموزش تصویری ماهیگیری با قلاب و لنسر در رودخانه ، دریا و سد
نمره 5 از 1 رای

ماهیگیری با قلاب میتواند یک تفریح سالم برای آخر هفته ها و تعطیلات تابستانه باشد، اما اگر بخواهید از این تفریح لذت ببرید باید روش ماهیگیری با لنسر در رودخانه، دریا و مناطق دیگر را بلد باشید. برای همین ما قصد داریم تا در این آموزش نحوه ماهیگیری را به شما آموزش دهیم.

آموزش ماهیگیری از پرتاب لنسر تا بیرون کشیدن ماهی از آب

How to Do Jig Fishing

از اینکه هر بار برای ماهیگیری رفتید و دست خالی برگشتید خسته شده اید! نگران نباشید ما قصد داریم در این مطلب آی آر میکس از پرتاب درست لنسر تا بیرون کشیدن ماهی از آب را به طور کامل توضییح دهیم. همچنین در این آموزش به نکات دیگری نیز اشاره میکنیم که به شما در ماهیگیری در رودخانه و سد کمک میکند.

خرید تجهیزات ماهیگیری: انتخاب قلاب و لنسر مناسب

برای ماهیگیری با قلاب در رودخانه شما به یک لنسر قوی و میله های کلفت و مقاوم برای تحمل وزن ماهی های سنگین دارید، این میله ها در مقابل اشغال هایی که به قلاب شما گیر میکنند نیز مقاوم هستند.

آموزش ماهی گیری با لنسر

انتخاب نخ ماهیگیری مناسب

نخ ماهیگیری شما نیز باید کلفت و مقاوم باشد تا بتواند وزن ماهی های سنگین را به خوبی تحمل کند تا در وسط کار پاره نشود.

آموزش ماهی گیری با لنسر

انتخاب طعمه های پلاستیکی برای ماهیگیری با قلاب

در خرید طعمه برای ماهیگیری با قلاب باید بدانید که ماهی که میخواهید شکار کنید به سمت چه نوع طعمه ای جذب میشود، برای شروع بهتر است یک بسته از طعمه های موجود برای ماهیگیری را خریداری کنید.

آموزش ماهی گیری با لنسر

ماهیگیری با قلاب و طعمه مصنوعی: آماده سازی طعمه

برای ماهیگیری با لنسر در دریا با دست اصلی لنسر ماهیگیری را بگیرید و بگذارید تا به اندازه ۳۰ سانتی متر بین سر قلاب و طعمه نخ آزاد بماند، سپس با انگشتان جلو نخ را نگه دارید.

آموزش ماهی گیری با لنسر

آموزش پرتاب قلاب با لنسر

برای پرتاب قلاب با لنسر ابتدا چک کنید که در پشت شما درخت، مانع یا شخصی نباشد، سپس لنسر را به سمت عقب برده و با شتاب به سمت جلو دست خود را پرتاب کنید و در حین پرتاب انگشتان خود را از روی نخ رها کنید.

آموزش پرتاب لنسر

سپس صبر کنید تا طعمه در آب فرو برود و به سمت پایین حرکت کند، اگر طعمه به اندازه سنگین باشد شما احساس میکنید که طعمه در آب قرار گرفته است. اگر شما در ماهیگیری با لنسر از طعمه های سبک استفاده میکنید باید کمی بیشتر صبر کنید تا طعمه در آب فرو برود.

آموزش ماهی گیری با لنسر

برای اینکه توجه ماهی های بزرگ را جلب کنید به آرامی دسته لنسر را با مچ دست بالا پاین کنید تا طعمه شما زنده به نظر بیاید. همچنین میتوانید کمی طعمه را به سمت چپ و راست حرکت دهید.

  • میتوانید برای جذب ماهی ها از ترفند ماهی شنوار در ماهیگیری استفاده کنید: برای اینکار باید زاویه دست شما با آب ۶۰ درجه باشد، ابتدا طعمه را به سمت جلو پرتاب کنید و سپس صبر کنید تا کمی طعمه در آب فرو برود حال نخ را به سمت خود بچرخانید تا طعمه در آب شناور شود.

آموزش ماهی گیری با لنسر

مرحله آخر بیرون کشیدن ماهی از آب

در این مرحله از آموزش ماهیگیری با لنسر در رودخانه باید صبر و توجه خود را به کار بگیرید تا بتوانید ماهی خود را صید کنید، در هنگامی که طمعه در آب است اگر آب راکد باشد طعمه تکان به خصوصی نمیخورد و اما توجه داشته باشید به محض اینکه حرکت و تکان هایی شدید در نخ ماهیگیری مشاهده کردید باید قلاب را به سمت خود بکشید.

آموزش ماهی گیری با لنسر

برای بیرون کشیدن ماهی های بزرگ از آب باید زاویه دست خود را با آب تنظیم کنید تا زاویه ای ۴۵ درجه تشکیل دهد، در جای خود ثابت بایستید تا ماهی از کشیدن طعمه باز دارد، سپس دست خود را به سمت بالا یعنی ۹۰ درجه ببرید و همزمان به آرامی نخ قلاب را جمع کنید سپس قلاب را دوباره تا ۴۵ دجه پایین بیاورید و دوباره اینکار را انجام دهید تا بتوانید ماهی را از آب به بیرون بکشید.

آموزش ماهی گیری با لنسر

آموزش ویدیویی ماهی گیری با لنسر

ما در مطالب پیشین کاملترین آموزش تصویری پرورش ماهی قزل آلا ، تیلاپیا و … در خانه را ارائه داده ایم در صورت علاقه داشتن به این موضوع این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما امروز در آی آر میکس آموزش تصویری ماهیگیری با قلاب و لنسر در رودخانه ، دریا و سد را ارائه کردبم، اگر شما در این زمینه تجربه و نظری دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی