How to Fix a Leaky Faucet

آموزش تصویری روش جلوگیری و تعمیر چکه شیر آب ظرفشویی

۰
آموزش تصویری روش جلوگیری و تعمیر چکه شیر آب ظرفشویی
امتیاز دهی به نوشته

چکه کردن آب از یک شیر خراب می تواند باعث افزایش مبلغ قبض آب و مهم تر از آن، هدر رفتن آب شود. خوشبختانه خود شما به شرط آنکه با انواع شیر آب آشنایی داشته و ابزار مورد نیاز را هم در اختیار داشته باشید قادر به رفع این مشکل هستید. در این مطلب با روش های تعمیر و جلوگیری از چکه شیر آب همراه آی آر میکس باشید.

چگونه چکه شیر سینک را قطع کنیم؟

?How to Fix a Leaky Faucet

قبلا در آی آر میکس شما را با روش های رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی آشنا کردیم. اما این بار قصد داریم به آموزش تعمیر چکه شیر آب اهرمی و دیگر انواع شیرهایی که ممکن است در محل زندگی یا کار خود از آن ها استفاده می کنید بپردازیم.

چرا شیر آب چکه میکند؟

برای عیب بابی شیر ظرفشویی باید کار را با قطع کردن آب ورودی به شیر شروع کنید. ابتدا به لوله های زیر سینک تان نگاه کنید. همراه این لوله ها دسته ای وجود دارد که می توانید آب شیر را توسط آن قطع کنید. برای این کار آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

 

جلوگیری از چکه شیر آب

بستن راه آب داخل سینک. راه آب داخل سینک را به وسیله درپوش ببندید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک پیچ یا واشر، داخل آن بیفتد.

رفع چکه شیر آب

تعیین نوع شیر آب: شیرهای آب فشرده دارای دو دسته پیچ هستند یکی برای آب سرد و دیگری برای آب داغ که ساده ترین راه تشخیص آن با دیدن و لمس کردن آب است. سه نوع شیر دیگر دارای یک بازوی مرکزی و چرخشی هستند که با چرخاندن آن می توانید آب را گرم و سرد کنید. ممکن است مجبور باشید شیر آب تان را قبل از اینکه بدانید از کدام نوع است جدا کنید. چون مکانیزم داخلی این بازوها متفاوت است:

  • یک شیر توپی شامل یک یاتاقان.
  • یک شیر شامل کارتریج. مواد کارتریج ممکن است متفاوت باشد اما دسته آن معمولا پوششی تزیینی دارد.
  • یک شیر سرامیکی شامل سیلندر سرامیکی.

تعمیر چکه شیر آب فشرده

در صورت لزوم برای تعمیر چکه شیر آب اهرم پوشش تزیینی را بردارید ( معمولا داغ و سرد خوانده می شود). پیچ ها را شل کرده و دسته شیر را خارج کنید.

دلیل چکه شیر آب

برای باز کردن سرپیچ ها و رفع چکه شیر آب از آچار استفاده کنید. زیر سینک، میله ای را پیدا کنید که بالای حلقه O مانند قرار گرفته و بالای آن یک واشر وجود دارد. این واشر معمولا از جنس پلاستیک است و ممکن است بعد از مدتی فرسوده شود. اگر شیرتان چکه می کند احتمالا مشکل از این واشر است.

 

تعمیر چکه شیر آب اهرمی

میله را بیرون بکشید. این کار سبب می شود که حلقه O شکل که نازک تر است و واشر که کلفت تر است کاملا در معرض دید قرار بگیرد. اگر دسته ها نشتی داشته باشد حلقه O شکل را عوض کنید. آن را به یک فروشگاه سخت افزار برسانید و با توجه به آن یکی دیگر خرید کنید.

 

شیر اطمینان آبگرمکن چکه میکند

واشر را در آورید. این واشر بالا و پایین پیچ برنجی را نگه می دارد.

 

 

چکه گیر شیر آب

واشر را عوض کنید. از آنجایی که این واشر ها اندازه های مختلفی دارند ممکن است برای تعویض آن به واشر قدیمی نیاز داشته باشید، پس آن را با خود به فروشگاه برده و یک واشر جدید بخرید. قبل از نصب، جای آن را روغن کاری کنید.

شیر آب چکه می کند

دسته را دوباره ببندید. حال باید نشتی برطرف شده باشد.

چرا شیر آب چکه میکند

رفع چکه شیر آب توپی

برای تعمیر چکه شیر آب اهرمی یک کیت جایگزین بخرید. شیرهای توپی چند بخش دارند که باید تعویض شده و بعضی از این بخش ها برای این کار نیاز به ابزار ویژه ای خواهند داشت. نیاز نیست کل شیر را عوض کنید، فقط قسمت دندانه را عوض کنید. همه چیزهایی که نیاز دارید شامل ابزار باید در این کیت که در مغازه های لوله کشی یافت می شود، وجود داشته باشد.

شیر آب چکه می کند

ابتدا دسته ها را باز و خارج کنید. سپس آن را کنار بگذارید.

چرا شیر آب چکه میکند

سرپوش و گردنی را با انبردست باز کنید. همچنین دندانه شیر را شل کنید، از ابزاری که در کیت تهیه شده قرار دارد برای این کار استفاده کنید. توپی، واشر و دندانه را خارج کنید. توپی و سوکت با هم در بدنه وجود دارد، متحرک، معمولا توپی پلاستیکی به سوکت وصل شده است. آب را قطع کرده و آن ها را عوض کنید.

رفع چکه شیر تصفیه آب

مهر و موم ورودی شیر را بردارید. برای انجام این کار، باید به مکانیزم آن آشنایی داشته باشید، احنمالا نیاز به انبر دست سوزنی دارید.

شیر اطمینان آبگرمکن چکه میکند

حلقه های O شکل را عوض کنید. حلقه قبلی را باز و جدید را جای گذاری کنید. البته قبل از این کار روغن کاری انجام دهید.

تعمیر چکه شیر آب اهرمی

سوپاپ ها و واشرهای دندانه دار جدید را نصب کنید. این ها همه باید در کیت شما وجود داشته باشند. فرایند بستن را برعکس فرایند باز کردن انجام دهید.

دلیل چکه شیر آب

دسته را دوباره ببندید. حال باید نشتی برطرف شده باشد.

رفع چکه شیر آب

تعمیر چکه شیر آب اهرمی

دسته را باز کنید. در صورت لزوم اهرم سرپوش های تزیینی را بردارید. پیچ ها را شل و دسته را با چرخاندن به سمت عقب باز کنید.

جلوگیری از چکه شیر آب

در صورت نیاز، گیره نگهدارنده را بردارید. این گیره یک قطعه دایره ای، رشته ای و معمولا پلاستیکی است که گاهی کارتریج را در جایش نگه می دارد و به وسیله انبر دست می توان آن را بیرون کشید.

تعمیر چکه شیر آب

کارتریج را بطور مستقیم از جایش بیرون بکشید. این موقعیت کارتریج زمانی است که در آن آب به مقدار کاملا پر وجود دارد.

چگونه چکه شیر سینک را قطع کنیم؟

شیر فواره زن را بدارید. آن را جدا گذاشته و حلقه های O شکل را بیابید.

چکه گیر شیر آب

حلقه های O شکل را عوض کنید. با استفاده از چاقوT حلقه قدیمی را خارج کرده و حلقه جدید را پس از روغن کاری نصب می کنیم.

رفع چکه شیر تصفیه آب

دسته ها را دوباره ببندید. شیر آب تعمیر شد.

شیر آب چکه می کند

جلوگیری از چکه شیر آب سرامیکی

کلاهک سرپوشیده را بردارید. بعد از شل کردن کردن و باز نمودن دسته ها، جای این سپر را که معمولا زیر دسته و از جنس فلز است را بیابید.

رفع چکه شیر تصفیه آب

سیلندر را شل کرده و باز کنید. این کار باعث می شود مهر و موم های نئوپرنی در قسمت زیر کار معلوم شود.

تعمیر چکه شیر آب

مهر و موم ها را خارج و سیلندر را تمیز کنید. برای این کار سرکه سفید به خوبی عمل می کند. آن ها را چند ساعت خیس کرده و سپس بررسی کنید که قابل استفاده هستند یا نه.

رفع چکه شیر آب

در صورت نیاز مهر و موم ها را عوض کنید. اگر این مهره ها حفره دار، فرسوده، نازک و یا غیر قابل استفاده باشند، آن ها را به فروشگاه سخت افزار برده و مانند آن را خریداری کنید.

رفع چکه شیر تصفیه آب

دسته ها را ببندید و به آرامی باز کنید. اگر مراقب نباشید ممکن است دیسک سرامیکی ممکن ترک بخورد.

تعمیر چکه شیر آب

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس نگاهی به اینکه چرا شیر آب چکه میکند و روش های تعمیر آن انداختیم. اگر شما هم تجربه رفع چکه شیر تصفیه آب و راه های مختلف آن دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی