چمن زن

آموزش تصویری تعمیر ماشین چمن زن برقی در خانه

۰
آموزش تصویری تعمیر ماشین چمن زن برقی در خانه
نمره 2 از 1 رای

امروزه از دستگاه های چمن زن در انواع و اقسام مکان ها برای زیباسازی فضای محیط استفاده می شود. از جمله مشکلات این دستگاه ها نیاز آن ها به تعمیر و نگه داری صحیح است بنابراین ما امروز برای شما آموزش تصویری تعمیر ماشین چمن زنی برقی در خانه را قرار می دهیم.

چگونه دستگاه چمن زن را در خانه تعمیر کنیم؟

How to Repair Lawn Mower Broken Cord

تعمیرات ماشین چمن زنی به طور کلی یک کار تخصصی و دشوار است اما شما می توانید با دانستن برخی اطلاعات ساده و کاربردی به عیب یابی محصول خود بپردازید. ماشین چمن زنی دستی با نیروی دست حرکت می کند و برای محیط های خانگی و برخی محیط های آموزشی و ورزشی مناسب است اما برخی ماشین های چمن زنی خودران هستند و شما مانند یک خودروی کوچک می توانید از آن ها استفاده کنید. در انتها ما شما را در این مقاله با ۵ مشکل اساسی دستگاه های چمن زنی آشنا می کنیم.  در ادامه می توانید در صورت تمایل مقاله ما با موضوع آموزش گام به گام روش ساخت علف زن برقی یا چمن زن با وسایل در خانه را مطالعه نمایید.

برخی از معایب و مشکلات متداول ماشین چمن زنی

  1. طناب استارت به سختی کشیده می شود و یا گیر کرده است: یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که طناب استارت شما خراب شده است و باید تعویض گردد. این مشکل بسیار متداول است و ما آن را به تفصیل شرح داده ایم.
  2. ماشین چمن زنی استارت نمی خورد: امکان دارد بنزینتان خراب شده باشد یا تمام شده باشد برای امتحان کردن بهتر است که بنزینتان را چک کنید و یا حتی خالی کرده و تعویض کنید. هم چنین خرابی فیلتر هوای ماشین چمن زن نیز یکی از این مشکلات است که بهتر است رفع شود.
  3. قدرت چمن زن شما در وسط کار کاهش می یابد: کثیف بودن فیلتر هوای ماشین چمن زن شما یکی از دلایل کند شدن سرعت ماشین چمن زن است و یا اینکه ناحیه یا که به آن وارد شده اید علف های بلند تری  دارد. مورد دیگر خراب شدن شمع دستگاه شما است که بهتر است این موارد نیز تعویض شوند.
  4. ماشین چمن زن نمی تواند چمن ها را قطع کند:  خرابی ماشین چمن زن می تواند به دلیل کند شدن تیغه ها باشد در اسرع وقت آن ها را تیز کرده و یا در صورت لزوم.
  5. ماشین شما دود می کند: این موضوع کمی ترسناک است اما زیاد جدی نیست. اغلب علت این کار مشکل در روغن یا زیاد بودن روغن ماشین چمن زنی است ولی اگر بعد بررسی و تعویض روغن مشکل برطرف نشد ، حتما یک تعمیرکار را خبر کنید.

تعمیر ماشین چمن زن

ما در مراحل بعدی تعمیر دستگاه چمن زن راه حلی گام به گام و ساده را برای تعمیر و بازسازی طناب استارتر ماشین چمن زنی به شما ارائه می دهیم و شما را به طور کامل راهنمایی می کنیم

وسایل لازم برای تعمیرات طناب استارت دستگاه چمن زن

۱-پیچ گوشتی متناسب برای پیچ

۲- یک دستکش برای احتیاط و جلوگیری از زخم شدن( دستکش کار یا باغبانی )

۳-دم باریک

۴-طناب محکم و نازک

ابزار لازم

مرحله اول برای تعمیر ماشین چمن زنی

ماشین های چمن زنی یا به عبارتی ماشین چمن زن بنزینی  امروزه برای چمن زنی در محیط های گوناگونی از جمله زدن چمن در محیط های آموزشی ، تفریحی و خانه ها و منازل تعبیه می شوند. یکی از مشکلات عمده در سیستم برخی دستگاه های چمن زنی از جمله ماشین چمن زنی هوندا خرابی در سیستم هندل این نوع ماشین است که بعد از چند بار هم روشن نمی شود. در این سیستم ابتدا با کمک پیچ گوشتی (متناسب با پیچ ها ) همانند تصویر درپوش موتور را باز کنید ، در اکثر مواقع این قسمت توسط ۳ یا ۴ پیچ محکم می گردد.

پوشش موتور

اما اگر  حلقه یا بلبرینگ شکسته است بهتر است که به یک مرکز تعمیرات مجاز مراجعه کنید چون با توجه به سختی تعمیر در این فسمت بهتر است که یک شخص حرفه ای این کار را انجام دهد. برای شروع بعد از برداشتن درپوش موتور اگر طناب شما پاره یا خراب شده است آن را با دست و یا با کمک یک دم باریک باز کنید. هعمچنین می توانید طناب جایگزین را از ابزار یراق فروشی ها و یا فروشگاه های ماشین های کشاورزی تهیه کنید.

مرحله دوم برای تعمیر دستگاه چمن زنی

ابتدا طناب خراب و یا پاره شده را باز کنید و برای جداکردن آن از حلقه با کمک دم باریک گره آن را باز کنید. همچنین شما می توانید با کمک یک پیچ گوشتی همانند تصویر زیر جلوی حرکت حلقه را بگیرید.

چمن زن

مرحله سوم برای تعمیر دستگاه چمن زن

انتهای طناب را به گردان و سیستم هندل گره بزنید و اجازه دهید تا چرخ  گردان خودش طناب را به عقب برگرداند.سپس چندین بار با کشیدن طناب و رها کردن آن نحوه چرخش را امتحان کنید تا مشکلی پیش نیاید. در نهایت انتهای دیگر طناب را با یک دستگیره مسدود کنید تا نتواند به راحتی بچرخد و جابه جا شود و به عبارتی موتور نتواند در حین عمل برگشت زدن طناب را به داخل بکشد.

چمن زن

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس ما تعمیرات دستگاه چمن زن  و عیب یابی آن را به شما آموزش دادیم. شما چه مشکلات و مسائلی با دستگاه چمن زن خود داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی