How to Replace Fluorescent Lighting

آموزش تصویری نحوه تعویض لامپ مهتابی کم مصرف

۰
آموزش تصویری نحوه تعویض لامپ مهتابی کم مصرف
نمره 3.7 از 3 رای

تعویض لامپ های رشته ای معمولی شاید از ساده ترین کارها باشد. ولی وقتی صحبت از تعویض لامپ های مهتابی می شود شاید کمی با چالش مواجه شوید. از این رو در این مطلب آی آر میکس به صورت کامل نحوه تعویض لامپ مهتابی را با هم مرور خواهیم نمود.

چگونه لامپ مهتابی از تعویض کنیم؟

How to Replace Fluorescent Lighting

آیا تا کنون سعی کرده اید لامپ های مهتابی را عوض کنید؟ آیا در حین این کار با مشکلی مواجه شده اید؟ در این پست آی آر میکس شیوه صحیح تعویض ترانس مهتابی جدید را به شما آموزش خواهیم داد تا از این پس در این مورد مشکلی نداشته باشید.

تعویض لامپ مهتابی

مطمئن شوید که برق خاموش است. قبل از تعویض مهتابی باید برق آن را قطع کنید. البته نباید برای این کار به خاموش کردن کلید برق اکتفا کرد، بلکه باید با استفاده از جعبه فیوز، برق را از مدار نیز خارج کرد. با استفاده از یک تستر ولتاژ مطمئن شوید که هیچ نیروی برقی در مدار وجود ندارد.

طریقه تعویض لامپ مهتابی

به احتمال زیاد دست تان به جایی که مهتابی نصب شده نمی رسد. بنابراین از یک نردبان متحرک یا وسیله ای که زیر پا قرار می گیرد استفاده کنید تا به راحتی و با امنیت بتوانید لامپ را عوض کنید.

نحوه تعویض لامپ مهتابی

برای تعویض لامپ مهتابی لوله اول را ۹۰ درجه بچرخانید. با دو دست خود لوله مهتابی را بگیرید. تا جایی که ممکن است دست هایتان را در انتهای لامپ نگه دارید. شما می توانید لوله مهتابی را از هر طرف تا یک چهارم بچرخانید تا متوقف شود. با این کار چنگک های انتهایی لامپ به یک تراز عمودی رسیده و به راحتی به سمت بیرون می لغزند و از قاب جدا می شوند.

تعویض مهتابی ال سی دی

به آرامی لامپ را از قاب آن بطور مستقیم پایین بکشید. لوله را به آرامی از شکاف خارج کنید.

تعویض مهتابی

برای نصب لامپ جدید، میله های آن را با شکاف موجود در قاب در یک خط قرار داده و تراز کنید. لوله را به داخل سوکت فشار داده و ۹۰ درجه بچرخانید تا جایی که احساس کنید لامپ در جایش قفل شده است. می توانید جهت اطمینان از نصب لامپ به آرامی آن را بکشید.

تعویض لامپ مهتابی

همه این کارها را برای تعویض مهتابی ال سی دی نیز تکرار کنید. اغلب لامپ های مهتابی بصورت دوتایی در قابشان قرار دارند. پس برای تعویض لامپ بعدی نیز به همین شکل رفتار کنید.

تعویض ترانس مهتابی جدید

لامپ جدید را آزمایش کنید. از جعبه فیوز، برق را وصل کرده و سپس کلید لامپ روی دیوار را هم روشن کنید. ببینید لامپ های جدید به درستی روشن می شوند یا خیر. توجه داشته باشید که روشن شدن لامپ بطور کامل ممکن است تا یک دقیقه بطول بینجامد. اگر لامپ ها بدرستی کار نکردند ممکن است نقصی در کار باشد که باید آن را رفع کنید.

تعویض استارت مهتابی

رفع مشکلات در حین تعویض بالاست مهتابی

در تعویض بالاست مهتابی سوکت های ترک خورده را عوض کنید. سوکت ها ممکن است بخاطر ضربه یا فشار زیاد هنگام درآوردن لامپ به وجود آمده باشند. ابتدا برق را خاموش و لامپ ها را خارج کنید. سیم کشی را به ترتیبی نگه دارید که بتوانید سوکت قدیمی را خارج کنید. توجه کنید که تنها یک سیم را در هر بار ببرید. هر سیم را مقداری به عقب برگردانده و سیم مفتولی را در قسمت شکاف پایانه سوکت جدید قرار دهید. این کار را برای هر سیم انجام دهید.

تعویض مهتابی ال سی دی

بالاست را بازرسی کنید. بالاست ولتاژ ورودی به لامپ را کنترل می کند، همچنین مقدار برق را برای روشنایی ثابت تنظیم می کند. اگر فکر می کنید بالاست نیاز به تعویض دارد احتمالا باید کل قاب را عوض کنید. بنابراین تعویض بالاست تقریبا هزینه ای برابر با هزینه تعویض کل قاب دارد.

تعویض ترانس مهتابی

در صورت سو سو زدن لامپ، جعبه فیوز را بررسی کنید. با خاموش و روشن کردن کلید مربوطه در جعبه فیوز، آن را دوباره تنظیم کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، لامپ را عوض کنید. تعویض استارت مهتابی هم می تواند گزینه دیگری برای رفع مشکل باشد.

تعویض بالاست مهتابی

تعویض ترانس مهتابی کم مصرف در ادارات

در طریقه تعویض لامپ مهتابی باید قاب لامپ را بررسی کنید. نورپردازی اداری معمولا در پشت لنزهای حاشیه ای با قاب قرار دارند. این نوع جای گذاری طوری است که خرابی ها و شکستگی ها را به حداقل برساند. به دلیل فضای محدود در اتاق و کمبود جا این نوع نورپردازی ممکن است زیاد جالب نباشد. این نوع قاب ها به وسیله قفل های اهرمی یا چفتی در جای خود نگه داشته شدند.

تعویض ترانس مهتابی کم مصرف

این پوشش را بردارید. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ ها استفاده کنید. موقع باز کردن آن، قاب را نگه دارید تا نیفتد. این نکته بسیار اهمیت دارد چون ممکن است قفل ها خراب شوند یا در اثر افتادن قاب، سرتان آسیب ببیند.

چگونه لامپ مهتابی از تعویض کنیم ؟

از فرصت استفاده کنید و حشرات، گرد و غبار را از سطح لنز پاک کنید.

تعویض استارت مهتابی

لامپ ها را بیرون بیاورید. بسته به نوع لامپ هر کدام از لامپ ها را به صورت جداگانه باز کنید. وقتی یکی از لامپ ها را خارج می کنید باقی لامپ ها به راحتی باز می شوند.

تعویض مهتابی ال سی دی

برای نصب لامپ جدید، میله های آن را با شکاف های موجود در هر سوکت تراز کنید. لامپ را مستقیماً به داخل سوکت فشار داده و سپس آن را ۹۰ درجه بچرخانید تا زمانی که احساس کنید که آن را به جای خود قفل کرده اید. می توانید برای اطمینان از محکم بودن لامپ، به آرامی آن را بکشید.

تعویض ترانس مهتابی جدید

هنگامی که آخرین لامپ را در جای خود قرار دادید، قاب لنز را به عقب چرخانید. از هر دو دست برای نگه داشتن و جا زدن قاب استفاده کنید. سپس از انگشت شست خود برای چرخاندن قفل قاب به داخل استفاده کنید. ممکن است لازم باشد چفت ها فشار داده شوند تا در جای خود قرار بگیرند.

تعویض مهتابی

پیشنهاد میکنیم آموزش تصویری تعویض سرپیچ لامپ را نیز می توانید مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به تعویض ترانس مهتابی جدید انداختیم و یک کلیپ ویدیویی در مورد نحوه تعویض مهتابی نیز به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه این کار را دارید را دارید حتما آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی