How to Transfer a Photo to Wood

آموزش تصویری نحوه چسباندن عکس روی تخته شاستی در خانه

۱
آموزش تصویری نحوه چسباندن عکس روی تخته شاستی در خانه
امتیاز دهی به نوشته

شما با یاد گرفتن نحوه چسباندن عکس بر روی تخته شاستی میتوانید تصاویری خانوادگی یا تصاویری که به آن علاقه دارید را بر روی تخته چوبی و پلاستیک منتقل کنید. برای اینکار شما نیاز به یک سری لوازم نیاز دارید اما میتوانید به راحتی اینکار را در خانه انجام دهید یا حتی از این راه کسب درآمد کنید. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چگونه عکس را بر روی تخته شاستی یا سطحی پلاستیکی بچسبانیم؟

How to Transfer a Photo to Wood

شما باید این نکته را در نحوه انتقال عکس بر روی شاستی چوبی در نظر بگیرید که عکس شما نباید توسط یک پرینتر جوهر افشان چاپ شده باشد زیرا که جوهر در حین انجام کار پخش و نتیجه کار خراب میشود. بلکه شما باید تصاویر خود را توسط یک دستگاه فتوکپی عکس رنگی چاپ یا کپی کرده باشید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا نکات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

لوازم مورد نیاز برای چسباندن عکس روی تخته شاستی

  • یک عدد تخته شاستی چوبی یا پلاستیکی
  • یکی عدد تصویر چاپ شده توسط دستگاه چاپ عکس رنگی
  • چسب Mod Podge یا ترکیب چسب چوب با آب
  • رنگ چوب برای رنگ آمیزی
  • سمباده چوب
  • اسپری کیلر

مرحله اول: گوشه های شاستی چوب را رنگ کنید

قدم اول در نحوه چسباندن عکس روی تخته شاسی این است که باید لبه های شاستی چوب را رنگ کنید.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله دوم: استفاده از محلول برای انتقال عکس به چوب

در این قسمت مقداری از این چسب انتقال تصویر بر روی شاستی (ساخت چسب Mod Podge) را بر روی تصویر بمالید تا یک لایه روی آن تشکیل شود.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله سوم: چسباندن عکس روی چوب

برای شروع مراحل چسباندن عکس روی چوب ابتدا تصویر را برگردانید و بر روی چوب قرار دهید. سپس به آرامی تصویر را با یک کارتک ماکس کنید تا حباب هوایی در زیر آن تشکیل نشود. حالا باید صبر کنید تا تصویر به چوب بچسبد.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله چهارم: کندن عکس از روی شاسی

برای کندن عکس از روی شاسی از یک لباس خیس یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید. پارچه یا دستمال مرطوب را بر روی سطح آن قرار دهید تا خیس شود تا به مرور بتوانید تصویر را با دست از روی شاستی بردارید. پیشنهاد میکنیم از سمت بالا به پایین اینکار را انجام دهید.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله پنجم: سمباده کشیدن

زمانی که از نتیجه کار رضایت بخش بود، با یک سمباده نرم لبه های چوبی را سمباده بزنید تا به شکل یک چوب پتینه کاری شده در بیاید. سپس اسپری کیلر را بر روی آن اعمال کنید.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله ششم: شاستی چوبی شما آماده است!

شاید در آموزش های دیگر مراحل ساده و کمتر باشند اما در آخر تصویر شما به صورت برجسه بر روی چوب دیده خواهد شد، اما با انجام مراحل بالا تصویر شما بخشی از چوب میشود که زیبایی خاصی به این کاردستی میبخشد.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

مرحله هفتم: رنگ آمیزی

این مرحله اختیاری است! برای زیبایی بیشتر کار و جلوگیری از خراب شدن عکس روی شاسی شما میتوانید چوب را قبل از انتقال تصویر رنگ آمیز کنید تا نتیجه کار زیبا تر شود.

چسباندن عکس روی تخته شاستی

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه چسباندن عکس روی تخته شاسی در خانه را به شما ارائه دادیم. اگر از انجام این کاردستی لذت بردید! میتوانید نظر یا راهنمایی خود در این زمینه را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست در اختیار دیگران قرار دهید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی