How to Prevent and Handle an Overheated Engine

آموزش ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین در فصل گرما

۱
آموزش ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین در فصل گرما
نمره 5 از 3 رای

علت داغ کردن موتور ماشین چیست؟ در بعضی مواقع به دلیل بیش از حد کار کردن و گرم شدن موتور ماشین در فصل گرما که یکی از علت های آن وجود خرابی در سیستم خنک کننده ماشین است که ماشین جوش آورده و موجب مشکلات بزرگی میشود. در این مطلب ما قصد داریم تا ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین را به شما آموزش دهیم.

هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

How to Prevent and Handle an Overheated Engine

شاید در اکثر آموزش ها راه حل هایی همچون زنگ زدن به امداد خودرو یا رساندن ماشین به نزدیک ترین تعمیرگاه را پیشنهاد کنند. اما اگر ماشین شما در مسیری خارج از شهر یا جاده های کوهستانی جوش بیاورد باید چکار کنید؟ که هیچ تعمیرگاه یا آنتنی برای تماس با امداد خودرو نداشته باشید. برای دانستن پاسخ سوال هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آموزش جلوگیری از جوش آوردن ماشین

یکی از راه های جلوگیری از جوش آوردن ۲۰۶ و دیگر ماشین ها این است که قبل از سفرهای طولانی یک گالن مایع خنک کننده و چند لیتر آب معدنی در صندوق عقب ماشین داشته باشید.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

ما در مطالب پیشین کاملترین آموزش تصویری روش تخلیه و تعویض آب رادیاتور ماشین در خانه را ارائه دادیم. در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

همچنین همیشه نیم نگاهی به آمپر ماشین داشته باشید، کاری که به نظر دشوار می آید اما به مرور زمان به یک عادت خوب تبدیل می شود. متاسفانه مهمترین علت جوش آوردن ماشین چک نکردن آمپر آب رادیات ماشین است.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

اگر ماشین جوش آورد چکارکنیم؟ در این شرایط بهتر است ماشین را به کنار جاده ببرید و خاموش کنید. سپس کاپوت ماشین را بالا بزنید تا گرمای موجود به بیرون راه پیدا کند و موتور ماشین سریع تر خنک شود. اما اگر شما در شرایطی بودید که امکان کنار زدن در جاده را نداشتید باید کولر ماشین را خاموش و سیستم گرمایشی ماشین را روشن و تا درجه آخر زیاد کنید. اینکار باعث میشود با کشیدن گرمای موجود در زیر کاپوت به داخل کابین زمان کوتاهی برای کنار زدن شما در جاده ایجاد کند.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

سپس به دنبال علائم نشت مایع خنک کننده از شیلنگ های رادیاتور و اطراف موتور ماشین باشید. در صورتی که نشتی مشاهده نکردید مخزن خنک کننده ماشین را با آب رادیاتور یا آب خنک پر کنید. اگر در محلی هستید که به حرکت ادامه دهید، ۲۰ دقیقه صبر کنید تا موتور ماشین خنک شود. (میتوانید با ریختن آب سرد بر روی موتور به خنک شدن آن کمک کنید.)

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

اگر در مسیرهایی همانند اتوبان ها و جاده های بیرون شهری در ترافیک گیر افتاید و آمپر ماشین شما شروع به بالا رفتن کرد بهتر است ماشین را خلاص و کولر ماشین را تا درجه آخر زیاد کنید. و اگر ترافیک روان و آهسته ای در پیش روی شما بود بهتر است با دنده های سنگین مانند دنده یک یا دو به حرکت ادامه دهید تا موتور ماشین فرصتی برای خنک شدن پیدا کند.

  • اگر در شروع حرکت آمپر باز هم شروع به بالا رفتن کرد بهتر است در لاین راست با سرعتی در حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت به حرکت ادامه دهید و مراحل بالا را تکرار کنید.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

در زمان جوش آوردن ماشین چه کار باید کرد؟

جوش آوردن ماشین در سربالایی با زدن کولر یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که در فصل گرما رخ میدهد. شما باید در این هنگام کولر ماشین را خاموش کنید، سپس سیستم گرمایشی ماشین را روشن و بر روی درجه آخر قرار دهید تا گرمای موتور به داخل کابین وارد شود. در کمترین زمان در کنار جاده توقف و دنده را خلاص کنید. سپس به آرامی پایتان را بر روی پدال گاز نگه دارید تا موتور ماشین کار کند.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

اینکار را تا چند دقیقه انجام دهید تا گرمای داخل کاپوت به داخل کابین وارد شود سپس در های ماشین را باز کنید و شیشه ها را پایین آورید. توجه داشته باشید ماشین را خاموش نکنید و مطمئن شوید که در مکانی امن و به دور از جاده توقف کرده اید.

  • توجه داشته باشید که اگر در این حالت رانندگی کنید آسیب جدی به موتور ماشین خواهید زد و حتی موجب ترکیدن اجزای کولر ماشین می شوید.

اگر از زیر کاپوت ماشین بخار بلند شد به هیچ وجه در کاپوت را باز نکنید. ( اگر با این شرایط آشنا هستید میتوانید در کاپوت را پس از چند دقیقه باز کنید اما توجه داشته باشید که باز کردن بلافاصله در کاپوت موجب سوختگی و آسیب های جدی به شما میشود.)

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

سپس بعد از خارج شدن سرنشینان از ماشین باید در حدود نیم ساعت صبر و سپس در کاپوت را باز کنید.

  • توجه داشته باشید که به هیچ وجه در مخزن رادیات ماشین را باز نکنید زیرا موجب سوختگی های شدید و آسیب جدی میشود. (اگر ای این شرایط آشنا هستید میتوانید با انداختن زیپایی ماشین بر روی رادیات در رادیات ماشین را باز کنید.)

اگر با انجام این کار ها آمپر پایین نیامد به این معنی است که سیستم خنک کننده شما برقی است. که در این حالت علت بالا رفتن آمپر آب پمپ آب معیوب و ترموستات ماشین است.

جلوگیری از جوش آوردن ماشین

پس از آنکه موتور ماشین خنک شد میتونید مسیر کوتاهی را طی کنید زیرا امکان دارد دوباره ماشین جوش بیاورد. پس بهتر است در این حالت با امداد خودرو جاده تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آموزش ترفند و روش های جلوگیری از جوش آوردن ماشین در فصل گرما را آموزش دادیم، اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی