How to Install a Tongue and Groove Ceiling

آموزش قدم به قدم نصب سقف کاذب چوبی در آشپزخانه و پذیرایی

۱
آموزش قدم به قدم نصب سقف کاذب چوبی در آشپزخانه و پذیرایی
نمره 4.5 از 6 رای

نصب سقف کاذب سک روش سریع و کم هزینه برای بازسازی سقف های قدیم و زشت خانه ها است، شما به راحتی با داشتن کمی اطلاعات در این زمینه میتوانید سقف خانه خود را بازسازی کنید. و نمایی زیبا به سالن پذیرایی ، اتاق خواب یا مغازه خود بدهید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا آموزش قدم به قدم نصب سقف کاذب چوبی در آشپزخانه و پذیرایی را به شما ارائه دهیم.

چگونه سقف کاذب چوبی نصب کنیم؟

How to Install a Tongue and Groove Ceiling

شما میتوانید چوب های مورد نیاز برای ساخت سقف کاذب چوبی را از نجاری یا الوار فروشی ها تهیه کنید، اما طرح و حالت چوب بنا به سلیقه شما است، همچنین به این نکته توجه داشته باشید که چوب ها باید به ذو دسته زبانه و شیار تقسیم شده باشند تا در زمان نصب در هم دیگر جای بگیرند.

مرحله اول : رنگ زدن استری برای چوب

شما ابتدا باید برای نصب سقف چوبی در آشپزخانه یا محل های دیگر، چوب های خود را با رنگ فینیش، استون یا یکی از مدل های استر چوب رنگ آمیزی کنید تا لایه ای محافظ در مقابل رطوبت و سرما بر روی آن به وجود آید.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله دوم : آمده کردن زیرسازی سقف چوبی

بهتر است برای نصب سقف کاذب چوبی بر روی سقف گچی یا سیمانی ابتدا چوب هایی را برای زیرسازی آن آمده کنید. میتوانید این چوب ها را به شکل عمودی با افقی با فاصله های معین بر روی سقف اتصال دهید تا در هنگام نصب سقف چوبی کار شما  آسان تر و همچنسن به دیوار فشار و آسیب کمتری وارد شود.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله سوم : ایجاد شیار و صاف کردن لبه ها

شما میتوانید این مرحله را در خانه انجام دهید اما برای اینکار نیاز به لوازم نجاری پیشرفه دارید زیرا باید لبه های هر قطعه از چوب ها را دوباره برش دهید تا لبه ها صاف و بدون برآمدگی باشند. همچنین برای جلوگیری از ترک خوردن سقف کاذب در فصل گرما و سرما باید شیار هایی مخصوصی را به نام v-groove بر روی قطعه های چوب به وجود بیاورید، برای ایجاد کردن این شیار ها شما حتما نیاز به تجربه و دستگاه مخصوص برش زنی دارید. پس بهتر است تمامی این کار ها را قبل از تحویل گرفتن چوب از الوار فروشی به عهده فروشنده بگذارید.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله چهارم : اتصال سقف کاذب

این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه زبانه تخته باید به سمت بیرون باشد، تا بتوانید شیار تخته بعدی را در آن قرار دهید. همچنین برای زیبایی بیشتر کار شما میتوانید میخ ها را در شیب زبانه بر روی تخته میخ کنید، تا شیار تخته بعدی آنرا بپوشاند.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله پنجم : نکات لازم در زمینه اتصال تخته ها

نحوه اجرای سقف کاذب چوبی پروسه ای سنگین است، پس اگر با اینکار به خوبی آشنایی ندارید بهتر است از انجام آن صرفه نظر کنید. زیرا شما باید بر روی نردبان در بالای سر خود کار را انجام دهید، همچنین در بعضی مواقع زبانه و شیار به خوبی در یکدیگر جای نمیگیرند و شما باید با کمی صبر و فشار آنها را در یکدیگر جای دهید.

نکته بعدی این است که سرعت در انجام این کار اهمیت زیادی دارد! پس از میخ پانچ های برقی برای میخ کاری استفاده کنید.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله ششم : برش زدن تخته ها

اگر زمان برای شما اهمیت ندارد و میخواهید کار را کمی برای خود آسانتر کنید، باید تخته ها را به تکه های کوچکتر برش دهید تا نصب آنها برای شما راحت تر شود.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله هفتم : ایجاد فضا برای نصب لوستر و لامپ

میتوانید با استقاده از یک مداد و یک برش تخته محل سر پیچ های موجود در سقف کاذب سالن پذیرایی را مشخص کنید تا به راحتی فضای آن معین شود. برای شروع مراحل زیرا به ترتیب انجام دهید:

  1. تخته ای که قرار است در آن سوراخ ایجاد شود را در کنار سرپیچ قرار دهید و طبق اندازه سرپیچ بر روی آن با مداد یا ماژیک علامت بگذارید.
  2. سپس عقب و جلوی آنرا نیر با استفاده از تخته برش خورده علامت گذاری کنید.
  3. سپس علامت گذاری ها را در کنار هم قرار دهید و به آرامی شکا موجود را بر روی تخته علامت گذاری کنید.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله هشتم : بر طرف کردن مشکلات احتمالی در کار

یکی از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید این است که در هنگام نصب سقف کاذب بر روی سطوح ناهموار و گوشه های سقف ، ممکن است زبانه در شیار قرار نگیرد. برای بر طرف کردن این مشکل باید لبه بالایی شیار را از بین ببرید و زبانه را با میخ به شیار محکم کنید.

نصب سقف کاذب چوبی

مرحله نهم : ار بین بردن فاصله بین تخته ها

باید یک نکته را قبل ار میخ کاری تخته های چوبی سقف کاذب به یکدیگر در نظر بگیرید که هیچگاه نباید فاصله مابین تخته زیرین و بالایی وجود داشته باشد. برای بر طرف کردن این فاصله میتوانید از یک تکه چوب و چکش استفاده نکنید. چوب را در انتهای تخته بالای قرار دهید و با چند ضربه چکش تخته را به تخته زیرن محکم کنید.

نصب سقف کاذب چوبی

اگر به انجام کار با چوب علاقه مند هستید میتوانید مطلب آموزش تصویری روش نصب کفپوش پارکت لمینت در خانه را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در مطلب امروز قصد داشتیم تا آموزشی ساده از نحوه نصب سقف کاذب در آشپزخانه ، سالن پذیرایی و محل های دیگر را به شما علاقه مندان اینکار ارئه دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی