قرص ویاگرا

قرص ویاگرا چگونه عمل میکند، مزایا و معایب آن چیست؟

۰
قرص ویاگرا چگونه عمل میکند، مزایا و معایب آن چیست؟
نمره 4.1 از 9 رای

مردان معمولا مصرف قرص ویاگرا یا سیلدنافیل را برای حل اختلالات نعوظ به یکدیگر پیشنهاد می دهند و یا حداقل اسم آن را شنیده اند. در این میان ممکن است به خاطر مضراتی که می تواند داشته باشد از مصرف آن اجتناب کنند و یا طرز عمل آن را ندانند. شاید حتی پزشک قرص ویاگرا را برای درمان بیماری دیگری غیر از مشکلات جنسی برایتان تجویز کرده باشد. در این مطلب از آی آر میکس همه چیز را در مورد قرص ویاگرا به شما توضیح خواهیم داد.

قرص ویاگرا را چه زمانی مصرف کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف قرص ویاگرا یا سیلدنافیل بگیرید باید ابتدا مشخص کنید هدفتان از مصرف این قرص درمان چه مشکلی است. در واقع این قرص برای حل دو مشکل توسط پزشک تجویز می شود:

موارد مصرف قرص ویاگرا

اگرچه اکثر مردم قرص ویاگرا را درمانی برای اختلال نعوظ می شناسند، جالب است بدانید که این قرص برای درمان فشار خون ریوی نیز کاربرد دارد.

الف- درمان فشار خون ریوی

فشار خون ریوی یا PAH نوعی فشار خون است که فقط بر سرخرگ های ریه و قلب اثر می گذارد. این بیماری از جمله بیماری های نادر به شمار می رود.

ویاگرایی که برای درمان فشار خون ریوی استفاده می شود دارای روکشی گرد و سفید است و باید سه بار در روز با دوز ۲۰ میلی گرمی مصرف شود.

ب- درمان اختلال نعوظ

نوعی از قرص ویاگرا که برای درمان اختلالات نعوظ به کار می رود، لوزی و آبی رنگ بوده و در دوزهای ۲۵، ۵۰ یا ۱۰۰ میلی گرم موجود است.

طریقه مصرف قرص سیلدنافیل برای مردان

اگر قصد دارید از این قرص برای درمان مشکل نعوظ استفاده کنید، حداکثر روزانه یک قرص نیم تا یک ساعت قبل از برقراری رابطه استفاده کنید.

قرص راست کننده ویاگرا

ویاگرا می تواند به مردانی که به خاطر اختلالات نعوظ نمی توانند به حالت نعوظ برسند یا حالت نعوظ خود را حفظ کنند کمک کند.

برخی افراد ممکن است به اشتباه فکر کنند قرص ویاگرا می تواند باعث تحریک جنسی مردان شود، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد. قرص ویاگرا به مردان کمک می کند تا وقتی از نظر جنسی تحریک شدند به صورت نعوظ واکنش نشان دهند و نعوظشان را بهتر می کند؛ اما خودش باعث تحریک جنسی نمی شود.

سیلدنافیل - ویاگرا

مکانیسم اثر قرص ویاگرا

۱- وقتی تحریک جنسی اتفاق می افتد، سیستم عصبی بافت قابل نعوظ آلت جنسی مرد نیتریک اکسید آزاد می کند.

۲- نیتریک اکسید نوعی آنزیم است که پیام رسان های گوانوزین مونوفسفات حلقوی (cGMP) تولید می کند.

۳- cGMP باعث می شود رگ های موجود در آلت مرد گشاد و منبسط شوند و در نتیجه رگ ها و بافت قابل نعوظ پر از خون شده و آلت مرد سفت و محکم می شود (به عبارت دیگر نعوظ اتفاق می افتد).

۴- ویاگرا مانع از کم شدن cGMP می شود. به همین دلیل جریان خون و در نتیجه نعوظ به مدت طولانی تری ادامه پیدا می کند.

مدت زمان تاثیر قرص ویاگرا

همان طور که گفته شد، برای اینکه قرص ویاگرا بتواند به مرحله ای برسد که روی نعوظ اثر بگذارد به نیم الی یک ساعت زمان نیاز دارد؛ بنابراین باید حداقل نیم ساعت و حداکثر یک ساعت قبل از شروع رابطه جنسی مصرف شود.

از نظر مدت زمان باقی ماندن اثر قرص ویاگرا باید گفت در اولین مصرف معمولا دو تا سه ساعت اثر آن باقی می ماند و در دفعات بعدی به طور معمول تا ۵ ساعت می تواند دوام داشته باشد.

برای اطلاع از زمان مصرف سایر داروهای جنسی به مطلب بهترین زمان برای مصرف داروهای جنسی مراجعه کنید.

مصرف قرص ویاگرا با الکل

اثر الکل بر روی نعوظ کاملا برعکس اثر ویاگراست؛ چراکه الکل فشار خون را در نواحی تناسلی کاهش می دهد و در نتیجه نعوظ را مشکل می سازد. لذا اگر به خاطر اختلالات نعوظ از ویاگرا استفاده می کنید، بهتر است الکل مصرف نکنید تا مشکلتان حل شود.

مضرات قرص ویاگرا

اگر ویاگرا به اندازه مصرف شود ضرری ندارد؛ اما فراموش نکنید که تمام داروها با یک سری عوارض جانبی همراه هستند که البته برای همه انسان ها هم ممکن است پیش نیایند.

از جمله عوارض جانبی ویاگرا می توان به سردرد، گرفتگی بینی، اختلالات بینایی، حساسیت به نور و سوءهاضمه اشاره کرد.

در موارد بسیار نادری نیز نعوظ طولانی و دردناک، حمله قلبی، ناشنوایی ناگهانی، افزایش فشار خون چشم و بی نظمی ضربان قلب (آریتمی) گزارش شده است.

بهتر است افرادی که مشکلات زیر را دارند از مصرف قرص ویاگرا خودداری کنند:

  • دیابت
  • مشکلات قلبی
  • کلسترول بالا
  • مضطرب
  • افرادی که دارای مشکلات چشمی هستند

افراد زیر قبل از مصرف ویاگرا با پزشک خود مشورت کنند:

  • افرادی که ایدز دارند و از مهارکننده های پروتئاز استفاده می کنند؛ مهارکننده های پروتئاز احتمال بروز عوارض جانبی خطرناک را افزایش می دهد.
  • افرادی که از مهارکننده های آلفا استفاده می کنند باید بین زمان مصرف قرص ویاگرا و زمان مصرف مهارکننده آلفا حداقل ۴ ساعت فاصله باشد تا از افت خطرناک فشار خون جلوگیری شود.
  • افراد اهدا کننده اکسید نیتریک ، نیتراتها و نیتراتهای آلی
  • افرادی با مشکلات کبدی و کلیوی شدید
  • افرادی با فشار خون پایین
  • افرادی که به تازگی سکته مغزی کرده و یا حمله قلبی داشته اند
  • افراد مبتلا به اختلالات دژنراتیو شبکیه ارثی

اوردوز با ویاگرا

در صورت مصرف بیش از حد ویاگرا نشانه های زیر ظاهر می شوند:

  • حالت تهوع
  • تاربینی و مشکلات بینایی
  • تورم یا آسیب به عصب بینایی
  • افزایش ضربان قلب
  • نابینایی
  • نعوظ طولانی مدت و دردناک
  • ضعف عضلات
  • اسهال
  • مرگ در اثر اوردوز با ویاگرا نادر است اما غیرممکن نیست

مواد تشکیل دهنده قرص ویاگرا

ماده اصلی تشکیل دهنده قرص ویاگرا سیلدنافیل سیترات است که در واقع نمک سیترات سیلدنافیل می باشد. فرمول آن را در زیر مشاهده می کنید:

فرمول قرص ویاگرا

سیلدنافیل سیترات یک پودر بلوری سفید مایل به بی رنگ است با قابلیت انحلال پذیری ۳/۵ میلی گرم در هر میلی لیتر آب و وزن مولکولی ۶۶۶/۷٫

ویاگرا طبیعی

همان طور که گفته شد، قرص ویاگرای شیمیایی حاوی سیلدنافیل سیترات است؛ اما قرص ویاگرای طبیعی یا گیاهی فاقد هر نوع ماده شیمیایی است. با این حال سازمان غذا و داروی امریکا در مورد مصرف داروهای جنسی گیاهی هشدار داده و به هیچ وجه آن ها را تأیید نمی کند. این قرص ها می توانند عوارض خطرناکی چون افت فشار خون در ارگان های حیاتی بدن را به همراه داشته باشند.

شما می توانید به جای استفاده از قرص ویاگرای طبیعی، از مواد طبیعی که عملکردی شبیه ویاگرا دارند استفاده کنید. جایگزین های طبیعی ویاگرا عبارتند از:

  • جنسینگ
  • انار
  • سبزیجات
  • شکلات تلخ
  • موز
  • خشکبار
  • فلفل

جایگزین طبیعی ویاگرا

تغیر در سبک زندگی نیز می تواند تا حد قابل توجهی بر اختلالات نعوظ اثرگذار باشد.

  • استفاده از یک رژیم غذایی مناسب – به خصوص غذاهای غنی از فلانوئید مانند بلوبری، توت فرنگی، توت سیاه و مرکبات
  • تنظیم وزن – چاقی یا افزایش وزن می تواند باعث اختلال نعوظ شود و یا آن را تشدید نماید
  • ورزش منظم – فعالیت های بدنی استرس را کاهش می دهند و به تناسب وزن کمک می کند
  • ترک سیگار – طبق تحقیقات ارتباط زیادی بین سیگار کشیدن و اختلالات نعوظ وجود دارد. ترک سیگار می تواند نعوظ را در بسیاری از افراد سیگاری بهبود ببخشد
  • خودداری از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر
  • کمک گرفتن از مشاوره و روانشناس – کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات عاطفی می تواند علائم اختلال نعوض را حل کند و یا نعوظ را بهتر نماید

قرص رد ویاگرا

بعد از قرص های استاندارد ویاگرا که آبی رنگ هستند، تبلیغاتی برای قرص های رد ویاگرا شروع شد. این قرص ها همان طور که از نامشان پیداست قرمز رنگ هستند و ادعا شده که اثر بسیار بیشتری در مقایسه با قرص های ویاگرای استاندارد دارند و فرد را سریع تر به نتیجه مطلوب می رسانند.

در قسمت های قبل گفتیم قرص ویاگرا برای مشکلات نعوظ حداکثر با دوز ۱۰۰ وجود دارد؛ اما قرص رد ویاگرا در دوزهای ۲۰۰ میلی گرمی نیز عرضه می شود. اما باید توجه داشت که مصرف بیش از یک دوز از دارو (۱۰۰ گرم) در روز چه عوارض خطرناکی می تواند به همراه داشته باشد؛ نابینایی، ناشنوایی، سکته و حتی مرگ از جمله آن هاست.

طریقه مصرف و اکثر مواد تشکیل دهنده قرص رد ویاگرا یا ویاگرای قرمز مشابه ویاگرای استاندارد آبی رنگ است. البته در صورت مصرف قرص رد ویاگرا با یک وعده غذای سنگین و یا الکل، میزان اثرگذاری آن کاهش خواهد یافت.

قرص رد ویاگرا

می توان از قرص های رد ویاگرا در جهت اقتصادی بهره برد و روزانه نصف قرص رد ویاگرا مصرف کرد.

جالب است بدانید قرص ویاگرا در رنگ های طلایی (با حداکثر دوز ۸۰۰ میلی گرم) و سبز (با اثر ماندگاری طولانی تر حداکثر تا ۸ ساعت) نیز در بازار موجود است. البته این رنگ ها فقط جهت مشکلات نعوظ کاربرد دارند.

قیمت قرص ویاگرا ۴ تایی

هر بسته ده تایی قرص رد ویاگرا یا ویاگرای قرمز ۲۰۰ میلی گرمی در سال ۹۸ برای هر بسته در حدود ۵۵ هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رسد.

بسته های ۳۰ عددی قرص ویاگرای استاندارد ۱۰۰ میلی گرمی نیز با قیمت ۱۹۰ هزار تومان و قرص ورقه ای ۴ عددی ۱۰۰ میلی گرمی با قیمت ۶۰ هزار تومان در بازار موجود است.

مصرف قرص ویاگرا برای زنان

قرص ویاگرا با هدف افزایش رضایت جنسی زنان و رسیدن به ارگاسم، برای زنان به وجود آمده که به ویاگرای زنانه یا برومولانوتاید معروف است. البته طرز کار ویاگرای زنانه با قرص ویاگرا برای مردان متفاوت است.

قرص ویاگرای زنانه مهارکننده های فسفودی استراز دارد. این مهارکننده عضلات آلت تناسلی را منقبض می کنند و از این طریق خون رسانی به این ناحیه را افزایش می دهند.

البته مصرف قرص ویاگرا برای زنان به دو دلیل چندان موفقیت آمیز نبوده؛ یکی به دلیل پیچیدگی های بیشتر ارگاسم در زنان که علاوه بر جسم، ذهن، هورمون های مؤثر بر روح و روان، شرایط مناسب در زمان نزدیکی، زمان کافی و بسیاری موارد دیگر نیز در آن دخیل اند و دوم به خاطر عوارض بیشتری که نسبت به ویاگرای مردانه دارند و باعث می شود بسیاری از زنان از مصرف آن اجتناب ورزند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای حل مشکلات جنسی خود از چه روش مؤثری استفاده می کنید؟ آیا مصرف قرص های جنسی تا کنون برایتان مفید بوده یا توانسته اید به طرقی غیر از قرص های شیمیایی مشکل خود را حل کنید؟ تجربه تان را با ما در میان بگذارید تا همه خوانندگان استفاده کنند و از این طریق به بهبود زندگی زناشویی هم وطنانمان کمک کنیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی