How to Build your Own Writing Desk

آموزش تصویری ساخت میز تحریر ساده با چوب ام دی اف در خانه

۱
آموزش تصویری ساخت میز تحریر ساده با چوب ام دی اف در خانه
نمره 4.5 از 8 رای

بسیاری از افراد ترجیح می دهند کارهایشان را پشت یک میز تحریر انجام دهند. نشستن و انجام دادن کارها پشت میز تحریر علاوه بر اینکه تمرکز را بالا می برد باعث می شود تا همیشه ابزار کارمان در یک جای مشخص در دسترسمان باشد. به این ترتیب همیشه یک محیط کار شخصی برای خودمان داریم. در این مطلب از آی آر میکس به شما یاد می دهیم چطور خودتان با دست های خالی یک میز تحریر چوبی بسازید.

چگونه با چوب میز تحریر بسازیم؟

How to Build your Own Writing Desk

در مباحث قبلی در مورد ساخت صندلی و حوض با تایر ماشین و ساخت تصویری زیرپایی با چوب برای زیر میز و مبل توضیح دادیم. در این مطلب چند مدل ساخت میز تحریر و میز مطالعه چوبی به شما آموزش داده خواهد شد.

ساخت میز تحریر چوبی کلاسیک

برای ساخت یک میز تحریر جوبی کلاسیک باید مانند زمان های قدیم چند تکه الوار را به هم بچسبانید و یک سطح صاف به عنوان میز درست کنید. سپس آن را به وسیله تعدادی پایه ساده بر روی زمین نگه دارید.

آموزش ساخت میز تحریر چوبی

به این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- ابتدا مقداری الوار جمع کنید:

  • الوار را می توانید از جنگل پیدا کنید و سپس به کمک یک اره و سوهان سنگی، کمی آن را مرتب کنید و یا اینکه از نجاری ها تکه های چوب باقی مانده از کارهایشان را با قیمت ارزان تر بخرید
  • لازم نیست سطح روی میز یک تکه باشد. شما می توانید چند تکه الوار را در کنار هم بچسبانید

۲- الوارها را بهم بچسبانید:

  • چند سوراخ دقیقا رو به روی هم در دیواره کناری الوارها ایجاد کنید
  • هر دو دیواره را به چسب چوب آغشته کنید
  • سپس میله های کوتاه چوبی به اندازه جمع طول سوراخ دو الوار با هم ببرید و در سوراخ ها فرو کنید به طوری که نصف میله در سوراخ یک الوار و نصف دیگر آن در سوراخ الوار دیگر فرو برود و به این ترتیب آن ها را کنار یکدیگر نگه دارد. [این میله های چوبی را به نام شفت از نجاری ها بخرید و یا به جای آن از چوب پشمک استفاده کنید]
  • دو الوار را محکم در کنار یکدیگر نگه دارید تا چسب خشک شود و الوارها در جای خود ثابت بمانند. برای این کار می توانید دور آن ها را با پارچه یا طنابی محکم بپیچید.

ساخت میز تحریر چوبی با الوار

۳- پایه های میز را نصب کنید:

  • در این مرحله از ساخت میز تحریر ام دی اف باید از پایه های فلزی استفاده کردیم. این پایه ها می توانند در انباری منزلتان باشند یا آن ها را از فروشگاه خریداری کنید.
  • پایه ها را با اندکی فاصله از طرفین میز نصب کنید تا تعادل میز حفظ شود. این فاصله برای هر چهار پایه باید یکسان باشد.

نصب پایه برای ساخت میز تحریر چوبی

اموزش ساخت میز تحریر ام دی اف

یکی دیگر از روش های ساده ساخت میز تحریر، ساخت میز تحریر با ام دی اف است. این روش بی شک یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش های ساخت میز تحریر است.

برای این منظور فقط کافی است یک تکه ام دی اف ساده به ابعاد میزی که نیاز دارید تهیه کنید. سپس یکی از گزینه های زیر را به جای پایه برای آن قرار دهید:

  • دو قفسه کتابخانه کاملا مشابه و هم اندازه، با فاصله از هم قرار دهید و صفحه ام دی اف را بر روی آن بگذارید.

ساخت میز تحریر با ام دی اف

  • دو سری کشوی دقیقا هم اندازه با فاصله از هم بر روی زمین قرار دهید و تخته ام دی اف را بر روی آن ها تکیه دهید.

آموزش ساخت میز مطالعه با ام دی اف

  • برخی خانه ها خیلی سبک و سیاق طبیعی دارند و بیشتر از عناصر طبیعی و دم دستی در آن ها استفاده شده. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید منزلتان را با این نوع ابزار بچینید می توانید از چند بلوک سیمانی به جای پایه های میز تحریرتان کمک بگیرید.

ساخت میز تحریر ساده

اموزش ساخت میز مطالعه ساده

یکی از روش های ساخت میز مطالعه ساده، استفاده از چند تکه چوب و چند میخ است. چوب ها در این روش الزاما نباید سطح صافی داشته باشند. فقط مانند شکل زیر کافی است تکه های چوب را با میخ به هم بچسبانید. سپس برای اینکه سطح میز قابل استفاده شود از یک شیشه استفاده کنید.

آموزش ساخت میز مطالعه با شیشه و چوب

ساخت میز تحریر چوبی در خانه

اگر خیلی از مهارت های نجاری سر در نمی آورید و یا فضای کافی برای قرار دادن یک میز بر روی زمین ندارید، این تکنیک حتما به کار شما می آید.

یک تکه چوب مستطیل شکل بردارید و روی آن را با سمباده صاف کنید. سپس آن را با گیره و زنجیر به دیوار بچسبانید.

ساخت میز چوبی در خانه

هم چنین به جای زنجیر می توانید از طناب استفاده کنید. به این شکل که دو سر طناب را از یک حلقه رد کنید و یک گره بزنید تا طناب در حلقه نچرخد. سپس دو سر میز را سوراخ کنید و هر سر طناب را از یکی از سوراخ ها رد کرده، در زیر چوب گره بزنید. همین کار را برای سمت دیگر میز نیز انجام بدهید.

آموزش ساخت میز تحریر

ساخت میز تحریر با چوب

آخرین روشی که به شما برای ساخت میز تحریر با چوب آموزش می دهیم، استفاده از پایه چوبی کوتاه و کوچک قابل نصب بر روی دیوار است. این پایه ها را که به شکل مثلث هستند می توانید به نجاری ها سفارش بدهید که برایتان بسازند. سپس پایه ها را روی دیوار نصب کنید. دقت کنید که پایه ها کاملا در یک راستا قرار بگیرند و فاصله شان تا زمین به یک اندازه باشد تا سطح میز کج نشود. [شکل فلزی این نوع پایه ها را از جوشکاری ها نیز می توانید بخواهید]

ساخت میز چوبی ساده

آموزش ویدیویی ساخت میز تحریر چوبی در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما امروز در این مطلب آی آر میکس آموزش تصویری ساخت میز تحریر ساده با چوب ام دی اف در خانه را ارائه دادیم اما اگر شما روش های دیگری برای ساخت میز تحریر در خانه می شناسید آن را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. احسان کریمی گفت:
    0

    کاش روش ساخت یک میز تحریر نشسته و یا میزهایی که بطور ساده درون منزل قابل ساخت باشند در سایت خودتون میگذاشتند مطمئنم خیلی ها استفاده و استقبال میکردند.درسته ساخت این میز باید توسط یک نجار حرفه ای باشد اما منظورم برای کسانی است که نیمه حرفه ای هستند دریل و عمود بر چوبی و چوب هم در اختیار دارند که بسیاری از مردم الان حداقل یک دریل در منزل دارند و میتونند از ایده های ساده و کاربردی استفاده کنند

تبلیغات متنی