How to Rip Your Own Jeans

آموزش زاپ دار کردن شوار جین زنانه و مردانه با کاتر در خانه

۰
آموزش زاپ دار کردن شوار جین زنانه و مردانه با کاتر در خانه
نمره 4.5 از 2 رای

شلوار جین زاپ دار سبک محبوبی از پوشش به خصوص در میان جوانان است. اما در حال حاضر قیمت یک شلوار جین که از این مد پیروی کرده باشد می تواند گران باشد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به شما طرز زخمی کردن شلوار جین با استفاده از لوازمی ساده در منزل را آموزش بدهیم.

چگونه پاچه شلوار جین را ریش ریش کنیم؟

How to Rip Your Own Jeans

امروزه انواع و اقسام لباس ها با مدهای گوناگون به بازار آمده اند که برخی از آن ها علیرغم ظاهر عجیبشان با استقبال بسیار خوبی به خصوص در میان جوانان روبرو می شوند. شلوار جین زاپ دار را هم می توان در دسته ای از این لباس های مد روز قرار داد. اما برای تهیه چنین شلواری حتما نیاز به مراجعه به بازار نیست. در این پست آی آر میکس به آموزش زاپ دار کردن شلوار با تیغ کاتر خواهیم پرداخت.

آموزش زاپ دار کردن زانو شلوار

یک شلوار جین مناسب انتخاب کنید. یک جفت شلوار جین که از قبل دارید یا شلوار ارزانی که از یک فروشگاه دست دوم خریداری کرده اید را برای این منظور استفاده نمایید. اما استفاده از شلواری که قبلا کمی پوشیده شده نتایج بهتری را به ارمغان خواهد آورد. زیرا چنین شلواری وقتی که زاپ دار می شود حالت واقعی تری پیدا می کند. شلوارهای تیره رنگ، ظاهری تازه تر داشته و اگر زاپ دار شوند خیلی واقعی بنظر نمی رسند.

اموزش زاپ دار کردن شلوار

تقریبا تمام چیزی که برای زخمی کردن شلوار جین نیاز دارید یک جفت شلوار جین و وسیله ای نوک تیز مانند کاتر است. بسته به نوع سبکی که می خواهیم، از ابزارهای تیز مناسب می توانیم استفاده کنیم. اگر می خواهید سوراخ ایجاد کنید از قیچی، تیغ یا چاقوی نوک تیز استفاده کنید. چاقوهای X-acto یا کاترهای جعبه هم همین کار را انجام می دهند. برای ظاهر ساییده شده از سمباده، رنده، سیم ظرفشویی یا سنگ پا می توان استفاده کرد.

طرز زخمی کردن شلوار جین

در این مرحله از طرز ریش کردن شلوار جین مکان پارگی را انتخاب کنید. شلوار جین را روی یک میز پهن کرده و محلی را که می خواهید پاره کنید با مداد یا گچ علامت بزنید. اگر می خواهید این کار را خیلی دقیق انجام دهید از یک خط کش استفاده کنید. شکل، طول و عرض سوراخ ها را به خاطر داشته باشید. بین مداد، خودکار و گچ مطمئن ترین وسیله برای علامت گذاری گچ است که کمترین احتمال بروز خطا در آن وجود دارد.

زاپ دار کردن شلوار با تیغ

اگر احیانا خطوط اشتباهی را با گچ رسم کردید به راحتی با مقداری آب، آن را بشویید. عموما افراد، اطراف زانو را زاپ دار می کنند اما شما می توانید هر جایی از شلوار را که می خواهید پاره کنید. البته سعی کنید کمی بالاتر از زانوی تان را پاره نمایید تا  هنگام راه رفتن در اثر خم شدن زانو، مقدار پارگی بیشتر نشود. همچنین میزان پارگی به حدی نباشد که لباس زیرتان معلوم شود.

شلوارتان را روی یک سطح صاف قرار دهید. یک قطعه چوبی کوچک را داخل شلوار و در محلی که می خواهید پاره کنید قرار دهید تا بین جلو و پشت شلوار قرار بگیرد.
می توانید از یک تخته برش، کتاب قدیمی یا دسته از مجلات و یا هر چیز دیگری که بریدن آن موردی ندارد هم استفاده کنید. در صورتی از یک چاقوی تیز برای این کار استفاده می کنید این کار را روی میز آشپزخانه انجام ندهید.

چطور شلوار پاره درست کنیم

کارتان را با کاغذ سمباده شروع کنید. قبل از بریدن شلوار با استفاده از کاغذ سمباده یا سیم ظرفشویی، منطقه ای را که می خواهید پاره کنید بسائید تا پارچه آن نقطه نازک تر شود. این کار کمک می کند الیاف پارچه، شل شده و راحت تر پاره شود. در صورت امکان به طور متناوب از کاغذ سمباده، سیم ظرفشویی و سنگ پا استفاده کنید.

بسته به ضخامت شلوارتان این کار ممکن است کمی طول بکشد. اگر فقط می خواهید شلوارتان را پاره کنید دیگر نیازی به انجام این کارها نیست، اما اگر می خواهید ظاهر شلوار کمی حالت ساییدگی داشته باشد باید قبل از برش، کارهای گفته شده را انجام دهید.

طرز زخمی کردن شلوار جین

برای ایجاد سوراخ، الیاف پارچه را شل کنید. اگر می خواهید الیاف ناحیه مورد نظر را ساییده و رشته رشته کنید از یک چاقو یا قیچی استفاده نمایید. این کار باعث شل شدن الیاف آن ناحیه شده و در صورت پوشیدن شلوار، کمی از پوست تان پیدا می شود. جهت بهتر شدن ظاهر آن هم می توانید نخ های سفیدی که از شلوار بیرون زده را بکشید.

چگونه شلوار را زخمی کنیم

طرز زخمی کردن شلوار جین به این صورت است که سوراخ ها را با چاقو یا قیچی اضافه کنید. با استفاده از قیچی، منطقه ساییده شده را کمی ببرید تا سوراخ در حد امکان کوچکی ایجاد شود. هر زمان که بخواهید می توانید آن را یزرگتر کنید، اما اگر اندازه آن از ابتدا بزرگ باشد نمی توانید آن را کوچکتر کنید. معمولا مقدار پارگی بزرگتر از ۵/۰اینچ نیست. پارگی را از وسط روی شلوارتان ایجاد کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.

اموزش زاپ دار کردن زانو شلوار

با استفاده از دستانتان نخ های اطراف پارگی را بکشید. این کار به طبیعی شدن سوراخ ایجاد شده کمک می کند. از بریدن بیش از حد سوراخ خودداری کنید تا لبه پارگی کاملا تمیز و بدون نخ به نظر نرسد. از طرف دیگر می توانید پس از ایجاد یک سوراخ کوچک اجازه دهید تا به مرور زمان در اثر پوشیدن شلوار، این سوراخ کمی بزرگتر و طبیعی تر شود. اگر دوست ندارید سوراخ ایجاد شده بزرگتر شود با سوزن حاشیه پارگی را محکم کنید. این کار را با نخ سفید یا آبی و با کمک دست یا چرخ خیاطی انجام دهید.

چطور شلوار پاره درست کنیم

شلوارتان آماده پوشیدن است.

آموزش ویدیویی چگونه شلوار را زخمی کنیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به اینکه چطور شلوار پاره درست کنیم انداختیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، لطفا آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی